Vet inte hur aktiv denna tråd är längre. Verkar vara fullkomligt omöjligt att hitta ett aktivt RC forum nu för tiden. Grabben önskar sig en RC bil "batteri" i födelsedagspresent. Han har tidigare haft "kinakopior" som visserligen gått både snabbt och bra, men det har alltid slutat med att någon del går sönder och det är inte alltid så lätt att få tag på reservdelar till dessa. Är det Traxxas som gäller eller finns det fler tillverkare?
Traxxas eller Arrma om man vill lägga lite mer pengar Jag och kidsen har kört HSP i 10 års tid. Håller sig till 1/10 modell som sett likadana ut i alla år, lätt att få tag på reservdelar från Kina.
Superstort tack för snabbt svar Skönt att se att det fortfarande finns lite aktivitet kvar här. Jag lägger gärna lite mer pengar på presenten för att slippa framtida problem med trasiga delar och tjat, men givetvis så ska den inte kosta skjortan. Får man någonting vettigt för 4-5k idag? Han gillar fart men även lite terrängkörning till och från och den ska kunna köras på både sommar och vinter (snö) Då är det väl fyrhjulsdrivet som gäller antar jag?
4-hjuls drift blir mer lättkört om du inte är van. Vi kör de på allt. Spec bra på vintern eller när dom ska envisas med att köra i sand. med den budgeten bör du kunna hitta något vettigt beg Traxxas om det inte räcker till ny. Håll er till 1/10 i storlek. Se till att ha ett eller 2 extra batteri, så det blir mycket körtid .
Satsa på en bil med borstlös motor. Dvs vxl om du bestämmer dig för traxxas. Har haft några olika bilar med både borstade motorer och borstlösa motorer och där är det bara dom med borstade motorer som jag kört sönder. Särskilt då Lipo batterier är att föredra.
Även som föregående nämner. Satsa på 1/10 i storlek. Har haft några 1/16 och dom bara studsar och far särskilt i ojämn terräng.
Tackar för svar Bara för att göra sökningen lite enklare så jag kan sålla bort begagnade annonser. Vad mer specifikt leta efter för bil? Har stött på några Traxxas Sledge men de är 1/8 och något för dyr, även om de flesta kommer med en hel del reservdelar och tillbehör.
Traxxas Slash 4X4 1/10 Borstlös Short Course truckar upplever jag som dom mest mångsidiga och roliga modellerna. Kör på 2s Lipo blir lagom med fart
Instämmer helt och hållet på detta. Mycket hållbara också. Har själv en stampede 2wd Vxl som också är en rolig bil att köra. Dock är 4wd att föredra.
Har spenderat lite tid nu och gått igenom begagnat marknaden. Ser att vissa Traxxas Slash säljes med 2s lipo och vissa 3s. Är 2s standard utförandet och 3s en uppgraderad historia? Om så, är det en dyr uppgradering eller är det "plug and play"? Fördelar med 3s? Går bilen snabbare eller är det "bara" drifttiden som ändras? Tackar på förhand
Skulle också säga att 2s räcker bra till. Om du vill att det ska gå fortare så kan du ju testa att byta motordrev (pinion). Dock så måste jag säga att det blir en markant skillnad och sjukt kul med 3s. Förvänta dig dock att det förmodligen kommer behövas ett litet lager av reservdelar då och att åktiden blir kortare då motorn överhettas lättare.
Det slutade med en Traxxas Slash 4x4 Ultimate. Sjukt påkostad bil och man förstår varför de är så dyra när man väl har den i händerna. Bra mycket mera inställningsmöjligheter än Kina kopior så nu blir det att lusläsa alla tips och trix. Steg ett var att höja bilen lite baktill då tidigare ägaren hade ställt in dämparna så att bilen var lägre bak än fram, vilket resulterade att bakhjulen tog undertill i karossen vad gaspådrag.