ROM: [RC5] Team Nyx [Android 4.0.4] (ICSSGS)

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av conny85, 29 oktober 2011.

1. rnk

rnk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Fast tror inte detta har så mycket med oerfarenhet att göra när de skriver att problemen finns. :P

IN CASE OF SPEED ISSUES AFTER FLASH (lagy wallpaper and overall after first boot)
    BE SURE TO GRANT NSTOOL SUPERUSER RIGHTS AND REBOOT

RC1 funkade bra för mig hade inga större problem med den förutom att den drog en del batteri. Fast bäst hitintills har varit senaste MIUI och JVU, de funkar klockrent. :)

2. Poke

Poke Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Nothing 2

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Nothing 2
    Misstag!!

HJÄLP!!!
    Gjorde ett grymt misstag igår. Har kört RC3.1 utan några större prob föruyom att musikspelaren inte har funkat. Så jag installerade winamp vilket var ett stort misstag. Nu går det inte att avinstallera något program det går inte att göra en fabriksåterställning. Provade att återställa från en CWM backup men den krashade när den kom till "Data" och Odin hittar inte den när jag försöker med "Download mode". Den stänger också ner program när man försöker starta dom. :ehm:
    Finns det något annat sätt att göra en återställning???

3. Ned

Ned Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Kommer du in i CWM?
    Ifall du gör det kan du testa att flasha ICS igen!?
    Glöm inte att wipa allting även dalvik innan installation.
    Du kan även prova mounta sdcard från cwm, då kanske Odin hittat tel.

4. Poke

Poke Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Nothing 2

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Nothing 2
    Jag kommer in i CWM men det hjälper inte att wipa den säger att den har wipat allt men det har den inte gjort. Har även provat att formatera SD kortet samma sak där den säger att den har gjort det men allt finns kvar iaf. Har även försökt göra en restore fårn en backup som jag har men den krashar när den kommer till data. :cry:

Lyckades få Odin att hitta den. Installerade 2.3.4 allting verkade ok tills jag startade om telefonen och den uppdaterade allt utom "data". så efter ytterligare en uppdatering av kernelen så startar tel i samma läge "Onecosmic's ICS Port Android 4.0.3 RC3.1" som jag startade med. Finns det nått sätt att formatera allt å starta från 0???

Efter ytterligare en dag av resutatlösa flashningar med både Odin & Hiemdall så hittade jag Android commander ett intressant GUI till adb. Har försökt deletat filer & avinstallerat program med det men inget händer. allt finns kvar. Verkar som om den kör nån form av återställning vid varje omstart för inget sparas. Så senaste SMS å samtalslista är från den 19:e.

Last edited: 22 januari 2012
  5. Rozeman

Rozeman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Äntligen har jag fått till det! Lösningen var att man skulle haft mer tålamod när ICS startade upp...

Nu till en fråga:
    - I Personer ser jag mina (Google)kontakter, om jag öppnar vilken som helst ser jag tillhörande telefonnummer i formatet 070-*** ** **. Väljer jag att redigera kontakten är telefonnumret i formatet 070*******, precis som dom är sparade. Detta blir ju inget bra under Telefon och samtalslogg. Där står ju numren i formatet 070-*** ** **. Eftersom Googlekontakten är i formatet 070*******, blir det ju bara en massa nummer i loggen i stället för som tidigare namnen.

Ska det vara så här? Är det en bugg? Har jag missat någon inställning? Jag vill ju (helst) se namnen i min logg.

6. bubbafett

bubbafett Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Installerat RC3.1, fick buggen med att ''Operativsystemet Android'' ligger och drar mest batteritid. Wipade telefonen och installerade om romen igen utan resultat.
    Finns det något man kan göra för att komma undan detta utan att flasha om igen ?

7. conny85

conny85 Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Istället för att redigera och notera dubbelpost så kan du helt enkelt ta bort inlägget via redigera "radera" ;)

bubbafett gillar detta.
  8. alan

alan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Blåtandsheadset?

Någon mer som har problemet att play/pause-knappen på bt headsetet MW600 inte fungerar? Framåt/bakåt funkar som de ska, men just play verkar inte registreras av telefonen.

Funkade utan några problem i GB samt äldre versioner.

9. Lirkaren

Lirkaren Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jag kör med zplayer och där har jag fått tredubbla kopior på låtarna och i google music kan jag inte spela upp någon musik för ljudfilen stöds inte. Hur fixar jag detta? Läste att man behöver köra mediascanning över natten men hur gör jag det?

10. Mantiss

Mantiss Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Lätt bästa romen jag kört hittills. :)

11. Dikkie

Dikkie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    IPhone

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    IPhone

Jag har samma problem. De funkade fint i Miui men i denna funkar som sagt bara framåt/bakåt och svara-knappen.

Tycker f.ö att batteritiden är väldigt dålig.
    Jag klarar mig ganska precis 10 timmar med rätt lite användande av telefonen, sedan är batteriet slut.

12. Gammelsmurf

Gammelsmurf Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Manage apps -> Media Storage -> Clear data
    (skanna om via musikspelare eller starta om telefonen)

Djinn gillar detta.
  13. Dzemaludin

Dzemaludin Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag tycker om ROM:en väldigt mycket, en skön uppfräschning på min Galaxy S! Hade två st Galaxy S hemma, tjejens och min, köpte en iphone 4, gav morsan ena galaxyn men så fort jag såg den här romen så tog jag tjejens galaxy så får hon leva med iphonen istället!

Tycker dock att batteritiden inte är den bästa, önskar att den höll lite mer men förhoppningsvis fixas detta i senare släpp! De flesta appar fungera förutom Viber som inte har något ICS stöd än, men jag är super nöjd med min Galaxy S nu :)

14. alan

alan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Batteritiden blir lite bättre om man ställer om CPU Governor till conservative i NSTools, prestandamässigt märks det knappt/inget.

15. Lirkaren

Lirkaren Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Om jag tar clerad data försvinner det kort m.m. från minneskortet? Det fungerar inte att starta om telefonen.

16. alan

alan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kontroller i notification tray?

Nån som har koll på ifall det finns en mod för att få samma kontroller i notifications arean som stock romar har?

17. Dikkie

Dikkie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    IPhone

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    IPhone
    Tack!
    Har ändrat det nu, får se om det blir någon skillnad!:)

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

18. burton666

burton666 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Någon som vet hur man får till facebook sync?

19. pikkilini

pikkilini Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Får ni framkameran i Tango att fungera? Framkameran fungerar fint när man ska lämna videomeddelanden men inte när man ska videochatta. Märkligt.

Kör förövrigt på RC3 STOCKPLUS.

20. flipp

flipp Android Expert Moderator

Mottagna gillanden:
    8.735
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Tycker batteritiden i idle är mycket bra. Tappar väldigt lite batteri när jag inte använder telefonen och då är batteriet långt ifrån nytt. Klarar 2-3 dagar med sparsam användning. Det gjorde jag inte när jag körde med MIUI tidigare. Är sjukt nöjd med denna rom.

Last edited: 25 januari 2012