Realme 9 Pro serien

Diskussion i 'OPPO & Realme' startad av ouhn, 3 feb 2022.

  1. ouhn

    ouhn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 nov 2021
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Realme 9 Pro serien ska presenteras den 16 februari.
    Enligt gsmarena ska Pro+ modellen utrustas med Mediatek Dimensity 920, Amoled skärm och en 50MP Sony IMX766 kamera med OIS.
    Läckta men ej bekräftade specifikationer för 9 Pro och 9 Pro+ finns här
    Blir priset bra så kan den nog bli intressant.
     
    Last edited: 3 feb 2022
    flipp gillar detta.
  2. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 440
    Mottagna gillanden:
    8 372
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    9 Pro+ ser ut som en recyklad oneplus nord 2 och 9 Pro en recyklad Realme GT 2 Neo. Dock med sämre systemchipp. Givet ett lågt pris kan det absolut bli intressant men nyhetsvärdet är kanske lite begränsat när det bara är varianter på vad som redan finns.
     
  3. mortuus

    mortuus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    2 647
    Mottagna gillanden:
    621
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
  4. android123

    android123 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2013
    Inlägg:
    347
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    Vet ni om det kommer en Realme 9? Jag är på gång att tipsa en vän köpa en Realme 8 men är 9 ute redan eller på väg? Jag kan inget om Realme men ser att det redan finns en 9i och det snackas om att 9 Pro och 9 Pro+ är på väg.

    Sen ser jag här att det ryktas om en 9 med specs lägre än Realme 8. Har aldrig vetat något om Realme men det är sjukt förvirrande. Utöver det så är den här sidans info om bl.a selfie kameran inte överens med bilderna. "...Realme 9 aka RMX3388 has a centre-positioned punch-hole cutout for the selfie snapper..."
    Alleged Realme 9 specifications and images revealed via the FCC listing
     
    Last edited: 7 feb 2022
  5. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 440
    Mottagna gillanden:
    8 372
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Rätt trist lansering av Realme.

    Realme 9 Pro+ verkar vara en lite sämre OP Nord 2. Kommer säkert kosta runt €400 i Europa vilket gör den ointressant när Nord 2 är bättre och kostar ungefär lika mycket. För €300 hade den varit intressant.

    Realme 9 Pro+ arrives with a flagship camera, Realme 9 Pro tags along - GSMArena.com news

    Den billigare Realme 9 Pro fick en LCD-skärm istället för AMOLED. Verkligen förvånande. Antar att de inte vill att den ska konkurrera med GT Neo 2 som har snarlik design och 120hz AMOLED.

    Men visst, priserna kommer säkert falla snabbt och amazon lär säkert köra olika erbjudanden som gör att de blir mer prisvärda.
     
  6. mortuus

    mortuus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    2 647
    Mottagna gillanden:
    621
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    ja jag tyckte också prismässigt har dom lagt sig lite väl högt, dom borde sikta på lite bättre pris eftersom motstånd finns det både oneplus och xiaomi, men absolut ingen dålig telefon.. bara priset..

    men jäklar va snygg den där blåa är, dom är nog bäst på att göra coola paintjobs.
     
    flipp gillar detta.
  7. Paltkoma

    Paltkoma Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2022
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    6
    På Realmes Europasida så finns de att köpa nu iaf, och där är den mer intressanta 9 pro + satt till €380 medans den "gamla" Neo GT:n går för €450 (ett pris ingen skulle betala numer). Men det lär ju som vanligt dröja innan 9:an börjar sjunka i pris. Hade gärna stoppat in dess huvudkamera i GT:n, plus lackjobbet och formfaktorn... Ja aldrig blir man nöjd! ;)
     
  8. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 440
    Mottagna gillanden:
    8 372
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Tycker 9 Pro+ är ointressant då det verkar vara en sämre telefon jämfört med OnePlus Nord 2. Svagare SOC och en mindre ljusstark skärm, i övrigt mer eller mindre identisk.
     
  9. Paltkoma

    Paltkoma Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2022
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    6
    Jo absolut, den måste ner under 3000 kr iaf innan det börjar bli intressant. Nord 2 verkar ju hålla dig konstant norr om 3500 kr och det är mellan den, GT Neo 2 och Xiaomi 11T som mina köpspekulationer vandrat mest.
     
  10. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 440
    Mottagna gillanden:
    8 372
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Det har funnits returex. på gomibo.se under 3K för ett tag sedan. Kan ev.vara värt att hålla utkik på i så fall. Den butiken har fria returer så bara att skicka tillbaka om det är något tjall. Annars bör väl en Nord 2 i nyskick gå att få tag på för runt 2000-2500 kr begagnad.
     
  11. Paltkoma

    Paltkoma Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2022
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    6
    Ah, tack, intressant sida om än inte speciellt låga priser just nu på det som de hade i outlet.
    Jo jag har spenderat en del tid på bl.a. Tradera och trodde nästan att jag skulle ropa hem en telefon i lördags, men... Icket. ;)