Uppdaterade igår och märker inga direkta skillnader mer än de som nämns av Realme själva. Upplever varken förbättring eller försämring som det är nu. Batteriet håller och laddningen har varit snabb som vanligt för mig i alla fall.
Den vill verkligen inte hitta uppdateringen till 12an på min. Har försökt med tunnelbear via Tyskland och massor av andra länder.
Fortfarande stabilt? Kan jag med gott mod installera A12 till frun och dottern, inga problem med batteri tiden eller instabilitet?
Upplever den stabil ja. Största problemet för batteriförbrukning är att Chrome(Google) drar så förbannat i bakgrunden när man göra annat på mobilen. När den inte används, tex på natten drar den 1-2 procent vilket är superbra. Stabilt är det som sagt, inga problem med uppkoppling eller frysningar, inte nån app har låst sig eller betett sig. Hade hoppats wifi-samtal hade funkat efter uppdateringen men det e en operatörsfråga har det visat sig (funkade inte innan heller).
Jag drog ner och installerade den till min fru. Får utvärdera först innan jag (törs?) rekommendera den till dottern. Jag kan hamna i onåd om något blir sämre. Jag balanserar på slak lina i frågan.
Ja, aktiverar på båda "hel dag" men kolsvart skärm ändå. Provat även "schema" med samma resultat. Inte hela världen men dottern saknade det.
Googlade på problemet och det är tydligen ganska många som råkat ut för problem med AOD så jag testade en lösning som jag hittade på XDA: Fungerande lösning på fruns GT. Har nu bett min dotter testa om det löser hennes problem med.
Kul, kan du utveckla vad du får ut på en dag eller beskriv gärna SOT & viloläge 24/48 tim. Mina närmaste som jag köpte denna till klagar över Batteritiden men det beror naturligtvis på vad man jämför med och problemet är inte så stort eftersom den laddar så snabbt.
Tycker batteritiden snabbt försämrats. Har främst problem att Chrome drar så mkt, särskilt i bakgrunden vilket man inte verkar kunna påverka. Har dock valt att synka mkt inloggningsuppgifter och annat mellan olika konton/appar och annat som jag har för mig kan va en orsak. Laddningstiden väger upp. Laddade fullt för 22hr 19min sen, sitter nu med 22% kvar med en sot 3hr 58min.
Kunde lägga beslag på fruns master ed i förrgår och såg att "Google playservice" eller vad det hette drog mest av allt. Det var ganska brant kurva ner i batteri appen så något måste göras. Jag laddade ner 11.C07 och rensade data och cashe på Google play. Loggade ut henne från Google kontot och startade om mobilen och loggade in henne igen. Nu ser det bättre ut med batteriet, 50% kvar efter 32 timmar vila med 2 timmars skärmtid och jag ser heller inte att "Google play service" finns med på listan på batteri slukande processer. Vet inte om det var fel synk på Google eller om uppdateringen gjorde det, men skillnad blev det till det bättre.
Lyckas fasen inte få tag i tolvan, trots idoga VPN-försök. Kör ni någon särskild VPN-app/server när ni hittar uppdateringen? Står och stampar på 11_A.13.
Särskild, nej. Jag har installerat Bear VPN och laddar ner oftast från Tyskland. Finns det inget nytt i D provar jag FR, GB, IT.