Saker jag saknar hittills från min LG.
Om ni vet hur man fixar det vore det toppen.
Använder nova launcher gratis version
- Ingen dedikerad knapp längst ned för att få ner rullgardinen.
- När man swipar bort notiser i rullgardinen måste man swipea åt höger alltså mot handen vilket känns fel, på LG kunde jag swipea bort åt vilket håll jag vill.
- Ingen "double tap to wake"
- Ingen double tap to sleep. Alltså måste använda knappen. På LG kan man dubbelklicka överst så släcker den skärmen.
- Inte helt imponerad av boke effekten i porträtt läge. Den hittar sällan rätt kant. Spec av ansikten om man tar foto på någon i profil.
- Kunde fått va lite högre upplösning, men det är egentligen bara när man spelar HD bredvid en Xperia 1 med 4k som man ser det. Min LG hade mindre och ändå pixeltätare display men visst, det visste jag innan köpet så svårt att klaga på men jag tycker mig se en klar skillnad i skärpa från gamla telen tyvärr. Inte för att den är oskarp men det e det där sista som försvinner.
- Kollar man video i vertikalt läge är ljudet bra men i landskap så blir det lite muppigt för mina vassa öron. Diskant på vänster öra och mellanregister för höger. En lite vanesak säkert men det blir lite som att ta på sig ett par glasögon med fel styrka, fast för öronen haha. Men redigt bra maxvolym och inget skorrande
- TILLÄGG.. Störigt som FN att den inte vill spara videoinställningarna tills man kommer tillbaka. Den envisas ställa sig på 1080x30fps, spelar aldrig in i 25/30. Det ska v 50/60. Störigt att man måste ändra innan man kan bränna av en mjuk fin video
Last edited: 24 november 2019