Recension: ePad/Zenithink ZT-180

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av Umaycry, 10 november 2010.

1. rawfoodtarzan

rawfoodtarzan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

zt 180 hemkommen! :) Innehöll inte rätt strömadapter, men efter kontakt med säljaren har de skickat en "svensk" modell som är på väg nu. Har dock fått igång den med hjälp av en tillfällig multikontakt...
    Den har 2.2 i sig. Fungerar rätt hyfsat efter att man vant sig vid den "konstiga" skärmen (resistiv?), är ju inte HTC Wildfire skärm precis... men till det priset är det ok tycker jag,
    Inga filmer verkar fungera, så jag har bett säljaren komma upp detta, ska återkomma i morgon säger de. Väldigt vänliga med supporten. Har dock fått reda på svensk/nordisk support som jag ska kontakta i veckan.
    Skulle mest ha den till bokläsning, men vill ju ha det andra till att fungera också så klart.
    Bluetooth funkar inte heller, får nåt felmeddelande, behövs tydligen en extern bluetooth för att funka.
    Nån som vet nåt om filöverföring Mac till Android vore jag tacksam.

2. RobertRoos

RobertRoos Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Får man fråga vart du köpt denna tablet? :)

Nej det stämmer att Bluetooth inte fungerar utan någon extern adapter, det finns inget inbyggt chip för detta. Dock är dessa donglar väldigt billiga nuförtiden så ta en titt på Prisjakt el. liknande så ska du nog hitta något billigt. Samma gäller om du vill använda dig av 3G, då krävs en extern dongel.

Ett tips jag dock vill ge dig är att dra en uppdatering på din firmware, detta kan kanske lösa många av dina problem dirket. Dessutom så ska enligt uppgift även Flash 10.1 (10.2 också?) fungera med den senaste mjukvaran!
    http://tabletsverige.se/ny-firmware-for-flytouch-2-zt-180-med-flash/

3. rawfoodtarzan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Bluetooth mm

Oj, tack för svar och hjälp, vad glad jag blir! :)
    Jag köpte min ePad här: http://nice-cart.en.alibaba.com/ fast via Aliexpress.
    Jag är inte så haj på att "meka" med datorer trots jag köpt en Android, så jag undrar om det är något specifikt jag ska fråga/kolla efter, eller räcker det med bara Bluetooth? Jag har en bluetooth liggande som jag blev glad över att hitta. Stoppade i den, men det funka inte alls. Fanns en mini cd med i paketet och där stod bara Windows info på den...?
    Jag har inte Windows (längre) utan kör iMac, så det är mellan den och plattan jag vill överföra filer etc.
    Vet inte om detta är rätt (jag är helt nybörjade på detta), det står Kernel-version 2.6.32.9 och root@android #2692, är detta utgåvan/modell de pratar om i instruktionerna?
    Hur gör jag uppdateringen om jag har Mac? Instruktionerna verkar vara för PC bara.
    Har ett minneskort (SD tror jag) på 1 Gb från en mobil som jag använder till att flytta filer till plattan, funkar (räcker) det att använda om jag skulle våga mig på en uppdatering? Måste jag formatera det och hur gör jag det i så fall?

Stort tack för hjälpen!:)

4. rawfoodtarzan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

PS. Verkar lite lurigt att ladda ner något med en massa kinesiska tecken (min kinesiska är inte så bra) och utan mer info på svenska. Finns det nåt mer lättförståligt ställe att hitta info på hur man gör?

5. lupus

lupus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

6. Jungelbobo

Jungelbobo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Moto Razr 40 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Moto Razr 40 Ultra
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    iPhone 11
    ROM:
    Stock
    Hur står sig denna mot t.ex. ZTE Light?

Söker en enklare platta att mestadels surfa lite på, kika facebook, spotify o kanske något youtubeklipp.

Kan denna platta uppfylla mina "lätta" krav? :)

Tack på förhand!

7. RobertRoos

RobertRoos Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Jag har personligen inte testat en ZTE Light, men genom att jämföra specifikationerna är Flytouch 2 bättre. Däremot om jag var du och funderade på en Flytouch köpa en Flytouch 3 som ligger kring samma pris numera.