Recension N900 av IDG

Diskussion i 'Övriga telefoner & tillverkare (ej Android)' startad av kosmiq, 7 dec 2009.

  1. kosmiq

    kosmiq Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    647
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

  2. Droid110

    Droid110 Guest

    Linux i en mobil = inte så lockande enligt mig :(...
     
  3. droidgren

    droidgren Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2009
    Inlägg:
    1 601
    Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    :confused: Men android passar va?

    Jag kände på denna mobben häromdagen.. Det jag kan säga är att jag gillade den! Rapp om något. Spelade upp inlagda xvid filmer (okonverterade 700MB) och kunde hoppa i filmen fram och tillbaka utan någon fördröjning alls. Dock så tyckte jag den var lite VÄL sleek och intetsägande. Känns ungefär som en stor svart fyrkantig plånbok.. Men smaken är som baken och hårdvaran var det inget fel på.
     
  4. Ekofasc

    Ekofasc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    1 888
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Jag tycker den är snygg. Skulle nog köpa den, beroende på priset, om det inte vore för att man skulle gå miste om alla bra androidappar (så det blir nog en Milestone).
     
  5. peawz

    peawz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 dec 2009
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    du använder de ju själv...:)
     
  6. mikecomputing

    mikecomputing Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2009
    Inlägg:
    169
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Haha här har vi en som uppenbart inte vet riktigt vad han pratar om eller? :-P

    Du vet väl att Android är Linux?
     
  7. amirali

    amirali Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2009
    Inlägg:
    1 198
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Telefonen skulle säkert blivit ganska stor och känd om den skulle android:D
     
  8. Oskar

    Oskar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2009
    Inlägg:
    128
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Haha, nattens skratt :D Men det är lugnt, misstag gör vi alla ;)
     
  9. Cliddo

    Cliddo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2010
    Inlägg:
    273
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Snark.!h hahaha
     
  10. Altonjohn329

    Altonjohn329 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2010
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nokia N900 Smartphone saknar lite stil i jämförelse med många av sina konkurrenter. Den konservativa svarta glänsande stil på framsidan och matt bak gör skrik inte spänning. Kommer dock att många användare fortfarande oförtrutet av plast finish, som speglar många av Nokias tidigare N-serien enheter.

    Den första frågan är blotta storlek och vikt sak. Det är en 181g mobil som väger en och en halv gånger så mycket som en Palm Pre och nästan dubbelt så mycket som BlackBerry Curve 8520, ännu viktigare, det är för tjockt att glida diskret i fickan.

    På baksidan finns en monter som hjälper dig att visa video eller webbsidor på 3.5tum touchscreen, men detta, perverst, är för liten och tunn.

    Tangentbordet i sig är inte den bästa runt. Det är mer trångt än Motorola Dext s och dess kanonmetall utseende påminner om den varumärkesfria PDA skjutreglage som HTC producerade redan 2005.

    Mer positivt är skärmen sig bättre än genomsnittet. En plus-tangenten längst ned låter dig omedelbart bokmärke webbplatser eller genvägar på skrivbordet, medan miniatyrbilder för nyligen besökta webbplatser gör det lättare att hitta objekt av intresse för historia.

    En hem-knappen längst upp till vänster kan du hoppa mellan funktioner, en av de mest intressanta av dessa är mediaspelaren. Detta visar album lagras på enheten, komplett med albumbilder, videoklipp och antalet tillgängliga Internet radiostationer.

    Där visas också information om tillgängliga nätverksenheter som innehåller media, så att du kan strömma musik med N900 Wi-Fi.

    Andra anmärkningsvärda dragen omfatta en 5MP kamera med blixt och en rad Inställningsmöjligheterna och Ovi Maps, som skiljer sig från den vanliga Google Maps mat med OS rutnät referenser och en kompass.

    Det finns ett stort antal produktivitetsverktyg också: file tittare, e-post, en PDF-läsare, säkerhetskopiering och mer. Fun stuff inkluderar ett RSS-flöde, väder app, valutaomvandlare och några spel blixt.

    Pekskärmen, dock låter de N900, som är fast men inte lika känsliga som en del. Vi var frustrerade också att vi inte alltid kunde hoppa direkt till telefonen för att ringa ett samtal. Kontaktperson är bra och samtalskvaliteten klar undantagsfall.