Recension / Tips: Shooty Skies

Diskussion i 'Spel' startad av RURAL, 7 nov 2015.

  1. RURAL

    RURAL Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    2 303
    Mottagna gillanden:
    1 247

    MINA ENHETER

    Jag skriver detta från telefonen och kommer troligen fatta mig rätt så kort, men heads up: Shooty Skies finns ute nu. Det är skapat av samma galningar som ligger bakom hiten Crossy Roads men som namnet antyder så tar det plats i skyarna.
    Enkelt uttryckt, så är det ett shoot em up. Du styr din karaktär och skjuter på allt som rör sig samtidigt som du gör ditt bästa för att undvika fiendeeld.
    Grafiken är FANTASTISK i sin blockighet, färgerna klara och mysiga, ljudeffekterna strålande, utmaningen enorm.

    Spelet bygger på formulan som känns igen främst från endless runner-spel. Du spelar så långt du klarar dig, dör, och börjar om. Du kan också ibland köpa en continue för ihopsamlade mynt eller i utbyte av att se en reklamfilm.
    Spelet tycks också ha en medveten slumpgenerator inprogrammerad som ser till att du ständigt möter nya galna fiender, i otippade mönster och konstellationer. Det kan t.ex. ske att du möter svärmar av PC-skärmar som visar kattvideos som blåser dödskallar på dig, eller gigantiska hipsterhuvuden som spottar kassettband och liar.

    Shooty Skies är gratis och har ingen begränsning för hur mycket du kan spela. Du kan däremot köpa nya karaktärer etc. men för egen del ligger tjusnignen i att låsa upp dem genom färdighet, och du kommer ha saker att kämpa för att låsa upp bra länge.

    Det är hittills jättekul och jätteresponsivt, supercharmigt och lagom frustrerande.



    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mightygamesgroup.shootyskies
     
    nygrent gillar detta.