Övrigt: Recensioner av Nexus 4

Diskussion i 'Nexus 4 - Allmänt' startad av exore, 2 nov 2012.

1. Blabert

Blabert Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    124

MINA ENHETER

God morgon, hoppas du inte satte morgonkaffet i halsen ;-) Vad jag ville säga i min ironiska post är ju självklart att mycket mer än processorn är riktigt bra, särskilt med tanke på priset och att det är en Nexus.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

2. Gurk

Gurk Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Huh? Har själv aldrig varit med om detta. Kanske beror på vad man installerar för program?

3. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

tiborric gillar detta.
  4. Nisse Järnet

Nisse Järnet Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125
    Telefon:
    Pixel 9 pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 9 pro
    Håller med, iof är ju Galaxy Wn lite laggig redan som den är men GN laggar inte och jag startar aldrig om den.

5. tiborric

tiborric Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

6. marulk

marulk Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Nexus 7 2013
    Qrac gillar detta.
  7. Galaxy

Galaxy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

8. imaster

imaster Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Artikeln missar att ta upp en mycket, mycket viktig punkt: det är inte tänkt att vemsomhelst ska plocka isär den här telefonen. Om man låter bli att plocka isär den spelar varken skruvarna till batteriet, antennkontakterna eller tejpen som tas upp som potentiella någon roll. Att artikeln sedan är skriven utifrån ett foto och inte utifrån den faktiska produkten belyser bara avsaknaden av trovärdighet ännu mer. En kommentar till originalartikeln tar upp problemen med artikeln på ett mycket bra sätt:

"Hi
    I'm pretty sure LG knows what they are doing, and the article just doesn't make much sense.

Comments in the article about the Bolted in battery

This phone is not suppose to have an end user replaceable battery, so any criticism about the robustness of design relating to having to change the battery many times is just silly. The battery is lithium polymer and will last longer than other standard lithium types, and for most people the phone will be replaced long before they notice any reduction in battery capacity.

Spring antenna connections

This is a pretty standard way of doing things these days for antennas. The article comments about loss of tension and snapped plastic tabs, well the tabs may only get snapped if the battery is replaced by someone who isn't sure what they are doing, and I'll repeat what I said above, the phone isn't designed to have a user replaceable battery. As for the back warping, they've overlooked the fact that glued across the back is a sheet of glass, so any warping will crack the glass long before problems with signals are seen.

Lack of impact zones

I doubt any phone has impact zones built in, there simply isn't the room to waste space doing this, and lets face it, any drop bad enough to dislodge the internal components will have likely shattered the screen, especially given the trend for edge to edge glass. If any phone is dropped it either survives or breaks depending on how lucky or unlucky you are.

Tape used instead of structure and shielding

This doesn't make any sense at all. The phone doesn't require servicing and isn't design to be maintained by the end user so what does it matter what is used inside the phone? Tape is used all the time in devices, mostly it is simply used during manufacture to secure wires to aid construction.

As for tape on the battery, that tape has nothing to do with the battery, it is simply holding in place the co-ax antenna connection wire to ensure it doesn't float free and get trapped during assembly. The battery itself is held in place by adhesive tape underneath it and by the fact it is sandwiched in by the back cover.

Perhaps if this phone was designed by NASA to be used in a space mission where a replacement would be difficult to obtain, then yes we would expect all the components to be easily serviceable, but then it would be 5 times the size and 10 times the cost of this phone, and no one would want it!

The whole article is just silly. LG will have spent a shed load of money on R&D and testing, Google will have done the same as their name is attached to it, and then someone thinks they can tell LG how to do it better from looking at a few pictures?

Regards

Phil"

(Fetstilad av mig för att göra det lite mer läsvänligt)

marulk och anarfox gillar detta.
  9. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Ok?

termostat och Qrac gillar detta.
  10. Facit

Facit Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    238

MINA ENHETER

Som vanligt när det gäller android och mobiler generellt så får alla olika resultat.

The Verge säger att den har lysande batteritid osv och andra säger att den har sämre. Det som dock verkar genomgående för de som påstår att batteritiden är dålig är att de använder sig av diverse testprogram för att mäta och de som sagt att den var bra har använt den som vanligt.

Sen vet vi inte vilken version av android de som testat använt. Kan ha varit testmjukvara osv. Men alla hårdvardelar för bra batteritid finns där i alla fall och jag räknar med att Google släpper en mjukvara vid lansering som kommer att ta vara på den.

Så jag är inte speciellt orolig för dålig batteritid.

11. imaster

imaster Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag tror marulk menade att det är lika lätt att göra en bedömning av byggkvalitén på en Ford Mondeo från den bilden som av en Nexus 4 baserat på den bilden.

... och kollar man på testerna så är det inte dåligt, bara inte top notch. Men om då inte mjukvaran är helt färdig heller ligger det säkert en massa debugprogram och liknande och kör i bakgrunden och drar lite extra batteri.

Last edited: 6 nov 2012
  12. jed_the_humanoid

jed_the_humanoid Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    122

MINA ENHETER

Det där med batteritid har jag personligen lärt mig att bara grunda utifrån mitt egna sätt att använda min telefon. Min flickvän xperia s har fantastisk batteritid, och hon använder den flitigt. Dock har hon t.ex inte pumpat den full av appar som jag kanske haft en tendens att göra ibland. De här staplarna har aldrig rört mig speciellt mycket. En personlig reflektion bara. :)

13. Fille84

Fille84 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    280

MINA ENHETER

Hoppas innerligt att den inte har sämre batteritid än htc one x, för det var det sämsta jag varit med om. Surf i någon minut och batteriet droppade typ 5% i ett svep. Det är därför jag blir förvånad över de där staplarna i testet...

14. chrippe7

chrippe7 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 189
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Fast det där testet går ju inte riktigt att lita på.. Enligt den ska HOX ha betydligt bättre batteri tid än S3an men den har inte ens hälften. När jag hade HOX(har haft 8-9 olika!) så kunde jag MAX få ut 2.5 timmas skärmtid = behövde laddas 2 gånger om dagen. Med S3an får jag ut i snitt 5 timmars skärmtid och behöver bara ladda en gång om dagen så de där testerna litar jag inte på för fem öre.

PS. Vill tillägga att mitt inlägg är inte riktat för att kritisera dig utan mer påpeka för oerfarna Android-användare att man inte bör lita helt på sådana tester.. :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Fille84 gillar detta.
  15. marulk

marulk Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Nexus 7 2013
    Kom igåg (som tidigare nämts) att dessa tester är gjorda med ofärdig mjukvara på Nexus 4. De övriga telefonerna har redan optimerad mjukvara. Om du vill ha en fingervisning om Nexus 4's batteritid så kolla recensioner av Optimus G. Den har SAMMA hårdvara, så ev. skillnad mellan Optimus G och Nexus 4 kommer bero på mjukvaran, vilken, som bekant - kan uppdateras.
    När Galaxy SIII kom hade den rätt dålig batteritid. Den uppdaterades.
    När Galaxy Nexus recenserades innan slutgiltig mjukvara - samma sak.

16. marulk

marulk Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Nexus 7 2013

http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=33754952&postcount=52

17. marulk

marulk Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Nexus 7 2013
  18. Galaxy

Galaxy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Last edited: 6 nov 2012
  19. inact_0001

inact_0001 Baby Droid Inaktiverad

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Det är min störsts rädsla med N4. Min Lumia 800 har kass batteritid och jag har verkligen tröttnat på det!

20. marulk

marulk Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon: