Recensioner Xperia X Performance

Diskussion i 'Xperia X Performance' startad av kirkx10, 18 jun 2016.

  1. kirkx10

    kirkx10 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2010
    Inlägg:
    1 427
    Mottagna gillanden:
    1 222
    Telefon:
    Motorola G100

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Motorola G100
    Telefon 2:
    Sony Xperia XZ1 Compact
    Moby och bernard gillar detta.
  2. X10

    X10 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2010
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    90

    MINA ENHETER

  3. johan456

    johan456 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2011
    Inlägg:
    145
    Mottagna gillanden:
    23
    Telefon:
    Sony Xperia X Performance

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia X Performance
    När jag får min så tänkte jag göra en recension, i text, också. Min första någonsin i så fall. Och jag kan bara jämföra med min nuvarande Samsung Galaxy S4 så ni vet det. Fast kanske inte lär jämföra så mycket iofs men, så man vet lite vad jag har för grund att gå från.

    Men tänkte framförallt prova detta:
    - Batteritiden en vanlig dag för mig (och skriva vad jag gjort under dagen och hur mycket "on screen time" det var osv.

    - Kameran med bilder och video, samt se hur länge den klarar sig utan att överhettas som det pratats om. Tydligen olika för vissa har jag läst.

    - Displayen i solljus på lägsta och högsta inställningen.

    - Ljudet med och utan hörlurar.

    - Multitasking med mycket appar igång och ändå vara på nätet med både wifi och 4g.


    Är det något mer jag bör testa när jag väl får den?
     
    Herrputte och bernard gillar detta.
  4. johan456

    johan456 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2011
    Inlägg:
    145
    Mottagna gillanden:
    23
    Telefon:
    Sony Xperia X Performance

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia X Performance
    Okej kan väl skriva ner lite reflektioner vad jag tycker efter 1 veckas användning av X Performance.

    Jag tycker designen är oslagbar. Absolut snyggaste telefonen jag hållit i, eller ens sett in real life. Mycket finare i verkligheten än på bild för den nyfikne. Jag tycker telefonen rent allmänt flyter på väldigt bra och har inte haft några lagg överhuvudtaget. Telefonen har inte hakat upp sig heller än så länge. Fungerar felfritt med andra ord. Fingertrycksavläsaren funkar klockrent också.

    Kollar vi på skärmen är den bra, enligt mig då, och skruvar man upp ljusstyrkan till nära max så har man inga problem med att använda den en solig dag, eller till och med i direkt solljus. Nu har jag inte använt den på full ljusstyrka mer än någon enstaka gång ska sägas.
    Men det leder oss in på batteriet där jag lyssnat på musik med musikspelaren i kanske 3-4 timmar per dag, surfat på nätet titt som tätt. Smsat och pratat i telefon har jag också hunnit med. Och ofta har jag landat på ungefär 20-30% framåt kvällen. Med andra ord så har iaf inte jag känt mig orolig att batteriet ska dö ut vilket duger för mig i min situation i livet. Visst hade man önskat att batteriet var ännu bättre men ah.
    Sen vet jag inte om det är "fast charging" men det tar kanske 1-1,5 timme (tror jag) att ladda telefonen från 0%-100%. jag brukar ju oftast ladda telefonen över natten eller innan man drar till jobbet så det är ingen big deal för mig att det inte tar mindre tid, och den är ofta 100% när jag lämnar hemmet.


    Kollar vi till kameran så har jag ännu inte märkt att den överhettats och har både filmat och fotat en del. Så för min del så har jag inte stött på några såna problem. Tycker dock att makro-fotandet är dåligt. Iaf om man jämför med min tidigare telefon Samsung Galaxy S4 där man snabbt kunde få makro. Nu kanske jag behöver lära känna kameran mer ändå för att ta bra makrobilder, men ja så är det.
    Tycker förövrigt bilderna känns lite sämre än S4an, vet inte varför (kanske för jag inte använt kamera lika mycket) men känns så än så länge.

    Kollar vi till ljudet så är det den egenskapen jag är mest missnöjd med. Visst är det bra ljud i telefonen. MEN ljudvolymen är på tog för låg för min smak. Tänk er 2-3 snäpp lägre än på S4an och ni har maxvolymen på X Performance. 2-3 snäpp är ändå ganska mycket i mitt tycke. kanske kan man "öka" ljudvolymen med ett par riktigt bra hörlurar. Jag använder just nu NOCS hörlurar, som jag använde på S4an också.

    På plussidan:
    - Designen
    - Mjukvaran
    - Batteriet (Räcker en arbetsdag och sent in på kvällen utan några problem med allt det jag gör på en dag)

    På minussidan:
    - Ljudet
    - Kameran (än så länge utan att ha testat den riktigt ordentligt)
    - Batteriet (För den mer krävande så lär det inte räcka en hel dag)


    Typ så får det bli. Ska sägas att jag gått från en Samsung Galaxy S4 och drar många jämförelser utifrån den. Att tänka på liksom.
     
    Last edited: 31 jul 2016
    Nicole och dannejanne gillar detta.