Recognizr: Fake eller på riktigt?

Diskussion i 'Applikationer' startad av upf_swe, 24 feb 2010.

1. upf_swe

upf_swe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

2. ErikHTC

ErikHTC Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    149
    Telefon:
    Galaxy Z Fold3 5g 256gb

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy Z Fold3 5g 256gb
    Telefon 2:
    Galaxy Fold 512 gb
    Telefon 3:
    Galaxy S9+
    På riktigt utan tvekan :)
    Dock så kanske den kan förväxla personer lätt om det har samma frisyr, avstånd mellan öga öga näsa mun osv

3. Yoshimura

Yoshimura Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Wow, vet inte riktigt vad man ska använda den till, men att eller OM det funkar är ju bara det rätt fränt?

Jag menar, står man så att man ser personen i fråga & kan ta en bild, ser jag inte varför man skulle behöva komma åt att skicka ett meddelande eller ringa denne?:P
    Vill man däremot snabt kunna skicka över en fil, eller om man glömt vad personen i fråga heter kan den ju bli en lifesaver! :D

Är inte helt insatt i vad dessa telefoner med mjukvara har för begränsningar, men med tanke på att tex barcode scaner fungerar klockrent borde det teoretiskt iaf kunna fungera? Hur känslig den skulle vara för huvudbonader, dagsfrisyrer eller exakta vinklar personen fångas ifrån etc etc????

Kalle

4. jynns

jynns Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Med tanke på hur snabb kameran är så kommer det knappast att fungera på min lur (hero).

5. roxer2b

roxer2b Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Retn allmänt så brukar face recognition inte bry sig om frisyr alls. Den mäter mått mellan nyckepunkter i ansiktet, som inner/ytterkant på ögon, vinkeln mellan de två punkterna, längd/bredd på näsan, kindben, haka och sånt där... :) Det går dessutom att korrigera för vinkling av ansiktet till viss del.
    Det är däremot ganska lätt att lura sån mjukvara med lite latex i ansiktet. ;)