Problem: Recovery förstörd och luren fasnar med leedroid loggan

Diskussion i 'One X - ROM-filer och utveckling' startad av nittrick, 3 okt 2012.

  1. nittrick

    nittrick Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    rootat, flashat och instalerat rom enligt https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=77783

    varit duktig och följt allt då de var första gången. gick kalas tills jag skulle starta upp min nya rom, den drar igång loggan kommer fram sen är de tvärnit.
    då var jag glad att jag gjort en backup, dock till min förskräkelse är den borta.

    hur göra?

    jag kommer åt bootmenyn å fastboot, även CWM men jag har inget på luren och boota med.

    hur körd är man på en skala 1 till nordkoreansk raketforskare
     
  2. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    Du får förklara mer utförligt vad du har gjort. Det är en hel hög med olika guider i min tråd.
     
  3. slibit

    slibit Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    2 707
    Mottagna gillanden:
    458

    MINA ENHETER

    Har du flashat in boot.img via fastboot?

    Sent from my LG-P990 using Tapatalk 2
     
  4. nittrick

    nittrick Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    "
    Låsa upp Bootloader
    *Hämta HTC Sync
    *Installera HTC Sync. (Behåll HTC Sync installerat, men stäng av programmet)
    *Hämta filer till Fastboot
    *Extrahera .zip filen till en ny mapp i C:\ som heter fastboot.
    *Starta Webbläsare, gå till: HTCdev
    *Registrera ett nytt konto i ditt namn.
    VAR SÄKER PÅ ATT DU HAR 100% LADDAT BATTERI INNAN DU PÅBÖRJAR ROOTNINGSPROCESSEN!
    *När du har registrerat dig och har en fullt laddad telefon gå till; http://www.htcdev.com/bootloader/
    *Tryck nästa tills du kommer till steg nummer 8
    *Följ instruktionerna på sidan och här.
    *Stäng av telefonen med en hard reset genom att hålla ned POWER knappen i 10 sekunder.
    Du styr telefonen med Power (välj), volume up (upp), volume down(ned).

    *Håll ned POWER + VOLUME DOWN tills du ser HBOOT, vänta tills du sett en grön text som försvinner igen; SD rescan osv osv.
    *Tryck POWER vilket aktiverar Fastboot mode
    *Sätt i MicroUSB kabeln i både telefonen och datorn.
    *Navigera till fastboot mappen du skapade i C:\fastboot
    *I fastboot mappen Håll ned SHIFT + högerklicka, tryck på Öppna Kommandofönster här
    *Skriv: fastboot oem get_identifier_token
    *Kopiera din token med <<<< Identifier Token Start >>>> och <<<<< Identifier Token End >>>>> inkluderat.
    *Klistra in din token i rutan och tryck på Submit
    *Gå till din mail-inbox och hämta bifogad fil. Spara filen till fastboot mappen.
    *Tryck på länken i mailet för vidare instruktioner
    *Med din fil som du hämtade i mailet till mappen fastboot öppna ett nytt cmd fönster
    Håll ned SHIFT + högerklicka, tryck på Öppna Kommandofönster här
    *Skriv: fastboot flash unlocktoken Unlock_code.bin
    *I telefonen syns en ny ruta angående frågan om att låsa upp bootloader.
    *Tryck VOLUME UP, bekräfta med POWER.

    Installera Custom Recovery
    *Hämta senaste CWM via XDA Mandatory Update Official Clockworkmod Touch Recovery
    *Spara filen till Fastboot mappen
    *Döp om recovery filen du laddade ned till recovery (det underlättar att skriva kommando i cmd)
    *Stäng av telefonen med en hard reset genom att hålla ned POWER knappen i 10 sekunder.
    Du styr telefonen med Power (välj), volume up (upp), volume down(ned).

    *Håll ned POWER + VOLUME DOWN tills du ser HBOOT, vänta tills du sett en grön text som försvinner igen; SD rescan osv osv.
    *Tryck POWER vilket aktiverar Fastboot mode
    *Sätt i MicroUSB kabeln i både telefonen och datorn.
    *Navigera till fastboot mappen du skapade i C:\fastboot
    *I fastboot mappen Håll ned SHIFT + högerklicka, tryck på Öppna Kommandofönster här
    *Skriv: fastboot flash recovery recovery.img
    *Stäng CMD fönstret, Tryck POWER på telefonen sedan POWER tills telefonen stängs av
    *Boota telefonen till stock rom

    Göra Nandroid backup
    *Stäng av telefonen med en hard reset genom att hålla ned POWER knappen i 10 sekunder.
    Du styr telefonen med Power (välj), volume up (upp), volume down(ned).

    *Håll ned POWER + VOLUME DOWN tills du ser HBOOT, vänta tills du sett en grön text som försvinner igen; SD rescan osv osv.
    *Tryck VOLUME DOWN tills Recovery är markerat, sedan POWER.
    *Gå till >backup and restore>backup


    Flasha SuperSU
    *Hämta SuperSU Källa: download.chainfire.eu/197/SuperSU/CWM-SuperSU-v0.93.zip?retrieve_file=1
    *Sätt i MicroUSB Kabeln i datorn och telefonen och montera som Diskenhet
    *För över CWM-SuperSU-v0.93.zip till telefonen.
    *Stäng av telefonen med en hard reset genom att hålla ned POWER knappen i 10 sekunder.
    Du styr telefonen med Power (välj), volume up (upp), volume down(ned).

    *Håll ned POWER + VOLUME DOWN tills du ser HBOOT, vänta tills du sett en grön text som försvinner igen; SD rescan osv osv.
    *Tryck VOLUME DOWN tills Recovery är markerat, sedan POWER.
    *I CWM, tryck >Install zip from sdcard
    *Välj CWM-SuperSU-v0.93.zip
    *När det är klart, backa tillbaka till huvudmenyn och välj Reboot system now

    "

    sen instalerade jag leedroid. enligt hemsidans anvisningar. dock funkade de inte och min backup är borta.
     
  5. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    Ja den där script filen ska du inte köra. Du ska istället flasha boot.img manuellt som det står i min guide.
    I .zip filen du hämtade till script filen ligger boot.img filen. Flasha den manuellt.

    Dessutom var det en gaaaammmal rom du hittade. Jag hade dumpat den och installerat något aktuellt istället.
     
  6. nittrick

    nittrick Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    ok så hur göra nu?
     
  7. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    Du har inte läst ordentligt gissar jag. Precis det jag ville undvika.

    Öppna .zip filen från http://leedroid.ftp.rshost.eu/OneX-Kernels/Flash_Boot.zip Där kernelen ligger, flytta kernelen till fastboot mappen. Sätt igång telefonen i Hboot genom att hålla ned POWER + VOLUME DOWN, tryck sedan på POWER vilket aktiverar FASTBOOT MODE.
    Därefter startar du en terminal i fastboot mappen och skriver fastboot flash boot boot.img
    Efter skriver du: fastboot erase cache
    Stänger av telefonen och starta om den. Startar den inte då?

    Hämta ned en ny rom tex. ViperX http://beta.androidfilehost.com/?fid=9390077933525140100

    När den är nedladdad, placera .zip filen i fastboot mappen.
    starta om telefonen i CWM eller Recovery.
    Gå till Mounts and storage> tryck på mount System och mount SD card
    På datorn. starta en terminal i fastboot mappen.

    Skriv adb push "ViperX_2.6.0.zip".zip /sdcard/"ViperX_2.6.0.zip".zip
    VÄNTA!, romen överförs, det kan ta upp mot 15 minuter eller mer.
    När du ser ditt användarnamn i terminalen i den understa raden och du kan skriva ett nytt kommando. Då är överföringen klar.

    Starta om telefonen i fastboot läge igen, ta bort boot.img filen i fastboot mappen.
    Öppna ViperX_2.6.0.zip som du laddade ned, kopiera boot.img filen till fastboot mappen.
    Därefter startar du en terminal i fastboot mappen och skriver fastboot flash boot boot.img
    När det är klart trycker du POWER så att du avaktiverar fastboot mode, trycker VOLUME DOWN tills Recovery är markerat och trycker POWER.
    I Recovery trycker du Wipe data/ factory reset, Wipe cache partition, gå till advanced och trycker Wipe Dalvik Cache.
    Gå tillbaka och flasha romen.


    Felsökning: får du inte kontakt via ADB? Flasha om stock recovery och flasha sedan i senaste CWM.

     
    Last edited: 4 okt 2012
    nittrick gillar detta.
  8. nittrick

    nittrick Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    tusen tack!!! nu funkar de.