Fråga: Redigera förinstallerad ordlista

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av yrara, 3 feb 2012.

  1. yrara

    yrara Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2009
    Inlägg:
    428
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Går det att ta bort ord ur ordlistan i HTCs egna tangentbord? Just nu föreslår den "JAG" varje gång jag skriver "Jag". Vore fint att kunna ta bort det förslaget.

    Det är alltså inte ord jag lagt till själv det handlar om.
     
  2. Gubbar

    Gubbar Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Det går inte att ta bort de orden men du kan komma runt att den rättar "jag" till "JAG" genom att lägga till engelska som andraspråk under "tvåspråkig texttolkning".
     
    P.Eriksson gillar detta.
  3. xziaz

    xziaz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 feb 2011
    Inlägg:
    325
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Gör så här! =

    Inställningar>Språk och tangentbord>Touch input>Egen ordlista>Redigera egen ordlista

    Vet inte hur man raderar själva ordet, men du kan redigera det. Och om du redan har ett ord som heter Jag, så ändra det till något annat!

    Hoppas det hjälpte dig med ditt problem.

    Lycka till!
     
    Deadelus gillar detta.
  4. Deadelus

    Deadelus Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    För att ta bort ett ord så kan man skriva ett som redan finns i ordlistan, då försvinner ett av dom orden som är lika varandra.
     
  5. Rickard HTC

    Rickard HTC Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Som xziaz sa
    Inställningar>Språk och Tangentbord>Touch Input>Egen ordlista>Redigera egen ordlista
    Tryck Meny-knappen>Radera. Välj de orden du vill radera.
     
  6. kazapp

    kazapp Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2012
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    HTCs egen ordlista är under all kritik. Helt värdelös. Att den föreslår MIG och JAG är fullständigt och totalt oacceptabelt.

    Men: det är ju ingen iphone, så det är ju lätt gjort att byta till en riktig och välfungerande app :-)

    Det finns ju många att välja på. Jag kör själv SwiftKeyX och den är så gargantuanskt mycket bättre än den medlevererade förolämpningen HTC kallar tangentbord och ordlista att jag saknar ord.

    Jag kan inte nog rekommendera alla att byta tangentbords/ordliste-app. Det som återstår är hur man ska kunna grilla HTCs sverigechef över öppen eld för att de levererar med en så frånstötande usel lösning jämfört med elegansen och smartheten hos SwiftKeyX (bara för att ta just det exemplet jag fastnade för).