Diskussion: Redmi Note 12-serien

Diskussion i 'Redmi & Redmi Note' startad av flipp, 30 mar 2023.

  1. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 378
    Mottagna gillanden:
    8 323
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Startar en dedikerad tråd för Redmi Note 12-serien.

    Priser:

    • Redmi Note 12: From £219/€249/₹15,499/¥1,199
    • Redmi Note 12 5G: From £279/€299
    • Redmi Note 12 Pro: From £339/€399/₹24,999/¥1,699
    • Redmi Note 12 Pro+: From £449/€499₹25,999/¥2,199
    Redmi Note 12 Global Release Date, Price and Specs - Tech Advisor

    Största uppgraderingen mot Redmi Note 11-serien är förmodligen huvudkameran. Både Note 12 Pro och Note 12 Pro+ har OIS och större sensorer jämfört med tidigare (1/1.56" på Note 12 Pro och 1/1.4 på Note 12 Pro+). Enligt GSM-arenas test tar den senare telefonen bilder i mörker som är på "flaggskeppsnivå".

    Xiaomi Redmi Note 12 Pro+ review: Camera, photo and video quality (gsmarena.com)
     
    chraist gillar detta.
  2. Håcke

    Håcke Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2011
    Inlägg:
    158
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Beställde en Redmi 12 Pro 5G slit å släng lur från Inet eftersom min Xiaomi 11T Pro som jobbtelefon verkar ha drabbats av slutkört batteri (Första Xiaomi/Redmi som pajat för mig). Min privata 11T Pro funkar dock fortfranade perfekt efter c 1,5 år+, men den kanske också dör lika plötslig som jobbluren och då är man ju rökt, därav slit å släng lur.

    Jobbluren skall in på rep (2 års garanti ?) efter semestern, först 4,5 veckor i Filippinerna . Såg att det är billigt att köpa Xiaomi / Redmi lurar där. Finns en Redmi 12 Pro 4G som då saknar 5G. Skall bli spännande att se om 5G tagit fart där. 4G var tok överbelastat kvällstid sist vi var dit.

    Fick min Redmi 12 Pro 5G 6+128GB Skyblue på eftermiddagen idag. Bygget känns verkligen mer gediget jft 11T Pro ,coolt med 3,5mm uttag för traditionella hörlurar. Har inte installerat min google profil än, helt slut efter en hektisk arbetsvecka . Ledig i morgon så då skall den testas.

    Tills vidare kan nämnas att skal/fodral kanske jag köpte jag helt i onödan ? De jag redan har för 11T Pro passar utmärkt, men volymknapparna på Redmi är lite större så det kanske inte funkar helt hundra med äldre skal, provas imorgon.

    Fick en kokos stång av Inet som bonus, den snodde yngsta sonen och åt snabbt upp....... Later
     
    flipp gillar detta.
  3. Håcke

    Håcke Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2011
    Inlägg:
    158
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Fodral från MI 11T Pro funkar , men det är några små hål (mic ?) som täcks. även ena högtalaren

    I övrigt känns ingen skillnad jft Xiaomi 11T Pro, 67W laddning duger. Hade för 3-4 år sedan Redmi Note 7 och den kunde ha minneskort, vilket denna tyvärr saknar. Tror mindre modeller fortfarande har den möjligheten. 128GB har jag ändå aldrig fyllt upp.

    Kameran duger, vill jag ta bra bilder åker Nikon systemkameran fram. Strömförbrukningen verkar vara låg, skärm tid 1 timme och 45 minuter på högsta ljusstyrkan och volym från 97% ned till 84% (Film lagrad i mobilen som spelade den tiden)

    Ljudet jämfört med MI 11T Pro hörs ingen större skillnad, skaplig stereoeffekt.

    Genomgående nöjd i förhållande till priset.
     
  4. Håcke

    Håcke Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2011
    Inlägg:
    158
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Haft luren i en vecka nu och en störande sak är att videoklipp på SVT får frusen bild efter några sekunder medans ljudet fortsätter. Youtube funkar utan problem.
     
  5. CABBAN05

    CABBAN05 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2014
    Inlägg:
    1 624
    Mottagna gillanden:
    504
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung galaxy s22ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung galaxy s22ultra
    ROM:
    Stock
    Info:
    Nova Launcher
    Vilken version av mjukvara har ni? Mvh
     
  6. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    7 980
    Mottagna gillanden:
    8 447
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Hur känns luren ni som har en Note 12 Pro. Ligger bra i pris just nu och fruns OnePlus Nord har skärmen lossnat från ramen så hon funderade på att skaffa en som "tillsvidare lur".

    Bra köp?
     
    Last edited: 16 mar 2024 kl 19:48
    flipp gillar detta.
  7. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 171
    Mottagna gillanden:
    17 665
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5
    ROM:
    Pixel Experience
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Du som vill ha uppdateringar varje månad kommer nog inte bli så glad med Xiaomi
     
    chraist gillar detta.
  8. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    7 980
    Mottagna gillanden:
    8 447
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Japp är fullt medveten att det är skralt på den punkten. Sen bara något år kvar med. Men som sagt det är mer ett akutköp att ha tillsvidare hon finner något hon vill lägga pengar på. Själv hade jag givetvis sett att hon köpte sig en Pixel eller Samsung men antar det får bli nästa lur som sagt.

    Men som sagt input från någon som har en hade uppskattats :-)