Redmi note 8 pro

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av lollero, 25 apr 2020.

  1. lollero

    lollero Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2016
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej, har haft en oneplus 3 tidigare men som sedermera tog sig ett dopp och blev stendöd, köpte en tillfällig skitlur, nokia 1 tror jag den heter. Nu tänkte jag ändå uppgradera mig lite och har kollat lite på redmi note 8 pro då den nu kostar 229 € (knappt 2500 kr)på power här i finland, kan kanske tilläggas att dom ger 4 års garanti också pga att dom firar 4 år i finland, detta påverkar ju inget men ändå. Har läst otaliga recensioner, men undrar ändå om någon har synpunkter på detta, mig veterligen finns inte jättemånga bättre alternativ i denna prisklass. Måste nog gå upp till 350-400 € för att hitta något mera prisvärt i min mening. Det jag ändå funderar mest på är om skärmen skiljer sig jättemycket från amoled, som bekant oneplus 3an har, är det något man stör sig mycket på månne? Nån som har erfarenhet av båda? Tacksam för svar!
     
  2. ffodil

    ffodil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    1 023
    Mottagna gillanden:
    412

    MINA ENHETER

    Har haft Note 8 Pro sen den kom ut och har samtidigt kvar min Huawei P20 Pro med AMOLED. Tror inte du blir besviken på skärmen jämfört med AMOLED. Själv gillar jag den mer ögonvänligare IPS på Note 8 bättre eftersom den inte tröttar mina ögon så snabbt, men kan så klart vara lite individuellt.
    För övrigt är jag väldigt nöjd med Note 8 Pro.
     
  3. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 440
    Mottagna gillanden:
    8 372
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Under 3000 kr är det i princip bara Xiaomi och Realme som är prisvärda. Ett alternativ till Note 8 Pro kan vara Realme X2. Den har en riktigt bra AMOLED-skärm.

    https://www.amazon.es/dp/B07ZVKNL9P/?tag=oid0f3-21
     
  4. lollero

    lollero Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2016
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack för svaren! Ok, kan ju tänka mig att amoled ser bättre ut iaf i mörker men verkar ju lovande att du ändå varit nöjd.
    Har kollat in realme x2 och den ser ju väldigt intressant ut, aningen dyrare förstås, det är lite blandade åsikter om den med verkar det som.
    Hur är det med garanti då man beställer från amazon tex eller också kinesiska återförsäljare?Tänkte främst ifall telefonen är död när den anländer.
     
  5. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 440
    Mottagna gillanden:
    8 372
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Om du beställer från amazons europeiska butiker har du bra villkor för returer och garanti. Har haft Realme XT som är typ samma telefon som X2 men med ett lite sämre systemchipp. Skärmen på den var verkligen grymt bra. En bra telefon i övrigt också. Men om en AMOLED-skärm inte är ett krav hade jag nog tagit en Note 8 Pro istället. Har själv inte ägt en Note 8 Pro men testat en kompis. Tyckte skärmen på den kändes lite "blaskig", dock inte direkt dålig.
     
  6. lollero

    lollero Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2016
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0
    Ok, det låter ju bra, har nog tidigare beställt från amazon, dock ingen elektronik. Skall tilläggas att note 8 pron som nämndes har bara 64 gb lagring men det räcker för mig men skall nog åka och kolla på den live, så ser jag nog med detsamma om den duger tack för svaren!