Refunder Pay - ännu ett kort med återbäring

Diskussion i 'Betaltjänster och fintech' startad av hansdj, 16 okt 2021.

  1. Sale

    Sale Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2019
    Inlägg:
    652
    Mottagna gillanden:
    306
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    Jag tror att det hör till deras fakturasystem av någon anledning.

    Jag vet att jag reagerade för några månader sedan också varför de var kvar fast de var betalda men de skall inte synas kvar när nästa faktura kommer..

    Jag håller med dig att det ser mycket konstigt ut och att man blir lite orolig varför det ser ut så fast man har redan betalat dessa köp...

    Man kan alltid skriva till de och fråga men de vägrar ge svar via mail utan bäst är att ringa...
     
    carrax gillar detta.
  2. bjocan

    bjocan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2020
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Jag tycker det är oklart när ränta börjar tas ut på kortköp man gör. Hittar ingen information om detta någonstans. Många andra kredikort står det ju tydligt "räntefritt upp till 45 dagar" och liknande. Någon som vet när ränta börjar tas ut? Om jag betalar räkning till fullo varje månad, kommer jag undvika att behöva betala ränta då eller inte?
     
    Sale gillar detta.
  3. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 686
    Mottagna gillanden:
    2 042

    MINA ENHETER

    Läs punkt 18 i villkoren.
     
    Sale och bjocan gillar detta.
  4. Sale

    Sale Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2019
    Inlägg:
    652
    Mottagna gillanden:
    306
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    Jag kan lova dig att jag har aldrig sedan december 2021 betalat en enda krona i ränta hos de när man har betalat hela faktura när den har kommit, ändrat från 0.00 till det man har handlat för månaden före och aldrig några konstigheter.

    RefunderPay skickar sms när e-fakturan har skickats till banken och banken skickar mail om det också så man har aldrig missat att betala som visa skojeri företag kör med och folk drabbas av ränta bara för att dessa företag inte skickar info om ny faktura...
     
    Jonthan och bjocan gillar detta.
  5. bjocan

    bjocan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2020
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Tack, hittade nu: "Räntan debiteras inte i det fall hela Kontoskulden kommit Banken tillhanda senast den sista dagen i månaden efter det då köp påförts konto", gäller ej kontantuttag.
     
    Buzz och Sale gillar detta.
  6. Jonthan

    Jonthan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2012
    Inlägg:
    579
    Mottagna gillanden:
    394
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Iphone 15 pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Iphone 15 pro Max
    Platta:
    IPad Pro 2020
    Samma för min del med, lite förvirrande ibland alltså
     
    carrax och Sale gillar detta.
  7. Sale

    Sale Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2019
    Inlägg:
    652
    Mottagna gillanden:
    306
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    Ni som får faktura för tex november 2022 som skall betalas sista december 2022 och det står 0,00 i fakturan, har Ni någon gång lämnat fakturan så utan att ändra från 0,00 fast Ni har handlat för te x 3000kr i november?
    Vad händer då när Ni får fakturan för december 2022 i januari 2023, betalar Ni ränta på dessa 3000kr som Ni betalade med kortet i november eller?

    Jag undrar för jag har ändrat varje gång att betala hela fakturan...

    Det kan vara lurigt, min son skrev till mig och så att han hade 0,00kr på fakturan och behövde inte ändra något belopp ansåg han för annars hade RefunderPay skrivit siffran på vad han måste betala för föregående månad, så funkade med något annat kreditkort han hade och har aldrig drabbats av ränta...

    Hos RefunderPay kunde man inte ändra via kundtjänst att man vill betala hela fakturan varje månad automatiskt vilket man kan göra hos andra bolag, vilket är tråkigt.
     
  8. darkshippo

    darkshippo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2011
    Inlägg:
    2 165
    Mottagna gillanden:
    1 151
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    IPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    IPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    IPhone SE 2020
    Telefon 3:
    IPhone 7
    Platta:
    iPad 12,9 M1
    Jag brukar dumpa in decembers köp i början av januari, så jag väntar aldrig på fakturan.
     
    Sale gillar detta.
  9. tekken

    tekken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2010
    Inlägg:
    1 867
    Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL
    Fick min första faktura nu och ja det är lägsta beloppet som syns på e-fakturan. Det är sånt där folk gör bort sig på och hamnar hos lyxfällan... Betala alltid HELA beloppet.
     
    Sale gillar detta.
  10. Ascended

    Ascended Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2012
    Inlägg:
    2 190
    Mottagna gillanden:
    2 125
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5
    Världens sämsta fakturasystem, kommer förmodligen dumpa skiten trotts att jag gillar kortet i sig.

    Men oj vilket kast fakturasystem...T ex fick jag in pengar efter en retur som var värd en hel del pengar, istället för att dras av min vanliga konsumtion så drogs det av från min pågående delbetalning.
     
    Sale gillar detta.
  11. pvee

    pvee Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 nov 2019
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    115
    Ring dem o berätta hur du vill ha det.
    Skriv gärna sen här o berätta hur hjälpsamma eller själpsamma de var på kundservice
     
    Sale gillar detta.
  12. Sale

    Sale Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2019
    Inlägg:
    652
    Mottagna gillanden:
    306
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    Jag väntar alltid på fakturan och ändrar från 0,00 till hela beloppet och betalar nästan alltid fakturan nästa arbetsdag efter att fakturan har kommit om jag har pengar på kontot till hela fakturan annars får det i värsta fall vänta tills lönen kommer...
     
  13. Sale

    Sale Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2019
    Inlägg:
    652
    Mottagna gillanden:
    306
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    Det gör jag alltid men ärligt sagt så tjänar de inga pengar på oss som gör så här, använder oss av deras pengar och betalar i efterhand utan att de får ränta :-).

    Det är inte vårt problem, Vi sköter vårt ekonomi och RefunderPay sköter sitt...

    Visst kan det vara skönt att kunna vänta med betalning av fakturan om man har problem med pengar någon enstaka månad, det går man inte i konkurs av, bara det inte blir en vana som slutar dyrt i det långa loppet...

    Det jag inte gillar är att inte kunna lägga in att de kunder som vill skall alltid betala hela fakturan och inga 0,00 eller lägsta belopp och det värsta är att de som inte förstår sig på det och knappt läser sina räkningar utan bara betalar, de drabbas hårt ekonomiskt men det lever kreditbolagen på.

    Jag hade blivit ännu mer förbannad om de gör som visa andra och inte skickar fakturainfo för att sedan börja dra ränta från kunder som är helt oskyldiga.

    Som sagt jag har inte betalat något öre extra än vad jag har använt kortet till och cashbacken har kommit på alla köp, vet inte hur det är med returer för jag har inte haft några...

    Jag kan säga så här att jag har använt mig av deras pengar när jag har handlat utan att betala någon ränta och fått minst 1% cashback, rabatt utöver det och det är jag tacksam för.

    Alla som jag har värvat till bl a RefunderPay har jag i detalj förklarat allt i detalj hur det hela funkar, likadant här privat i chat för jag vill inte att någon skall drabbas ekonomiskt, speciellt unga som inte kan detta alls, hur det fungerar för kredit och kreditkort är inget att leka med...

    Jag känner bl a några som har fått ekonomiska svårigheter för att de har använt 2-3 olika kreditkort att handla med och sen när de blev sjuka eller arbetslösa så tog besparingarna snabbt slut och skulderna ökade jävligt fort på kreditkorten...
     
  14. tekken

    tekken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2010
    Inlägg:
    1 867
    Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL
    Jo det gör dem, VISA tar ju en rörlig+fast kostnad för varje transaktion som jag antar man delar med sig av till kortutgivaren. Refunder tar också en del av kickbacken från affiliateprogrammen. Remember exempelvis ger nästan alltid ut 100% av kickbacken medan refunder tar en bit av den till egen kaka. Visst är det ett volym-game snarare än mycket pengar per kund, men de tjänar pengar på oss. Dock mycket bättre än ett vanligt sketet bankkort man får betala samma summa för per år utan förmåner.
     
    retrovizor, Jonthan och Sale gillar detta.
  15. Sale

    Sale Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2019
    Inlägg:
    652
    Mottagna gillanden:
    306
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    Då kunde de skippa årsavgiften och få massa kunder för många vill inte ha de eftersom RefunderPay kostar 395kr per år fom år 2...
     
  16. Jonthan

    Jonthan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2012
    Inlägg:
    579
    Mottagna gillanden:
    394
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Iphone 15 pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Iphone 15 pro Max
    Platta:
    IPad Pro 2020
    Det är klart dom tjänar på varje transaktion med, dom tjänar ju pengar ju mer folk som har dom, det är ju det alla är ute efter, att tjäna pengar
     
    Sale gillar detta.
  17. Sale

    Sale Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2019
    Inlägg:
    652
    Mottagna gillanden:
    306
    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Wifog
    Telefon:
    Samsung S9
    Skulle det vara så bra för de så hade de flesta skippat årsavgifterna och fått massa kunder som får cashback på alla köp med kortet men man har läst allt möjligt om det och att marginalerna är mycket små...

    Man får även nämna det också att det som är perfekt för mig passar inte för många andra, många har ingen nytta av försäkringar på resor andra är ute mest efter cashback eller vill ha kort utan årsavgift eller utan växlingsavgifter, man får helt enkelt räkna ut, analysera kortets förmåner jämfört med andra kort.
     
    bjocan och Jonthan gillar detta.
  18. Jonthan

    Jonthan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2012
    Inlägg:
    579
    Mottagna gillanden:
    394
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Iphone 15 pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Iphone 15 pro Max
    Platta:
    IPad Pro 2020
    Jag får ofta samma butiker eller tidningar som ger dubbel cashback, får ni det med??
     
    Sale gillar detta.
  19. jerry84

    jerry84 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 maj 2010
    Inlägg:
    347
    Mottagna gillanden:
    137
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Honor View 20

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Honor View 20
    Både ja och nej, tror jag fick G-star tre gånger. Men annars har jag nog fått max 2 på de andra än så länge.
     
    Sale och Jonthan gillar detta.
  20. Jonthan

    Jonthan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2012
    Inlägg:
    579
    Mottagna gillanden:
    394
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Iphone 15 pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Iphone 15 pro Max
    Platta:
    IPad Pro 2020
    Ja G-Star har man fått några gånger o_O
     
    jerry84 gillar detta.