Registrera enhet som svensk i Play?

Diskussion i 'Allmänt' startad av gosa, 18 dec 2013.

  1. gosa

    gosa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Hej alla,

    Håller på att klura på det här med att få till det med den svenska vpn jag abonnerar på för att kunna (bland annat) ge lill-tjejjen svenska barnprogram (bor i Spanien)

    Funkar finfint i datorn, men jag blir lite osäker när jag börjar se på hur jag kan koppla upp mig i plattan. Så här skriver vpn-leverantören om Android :

    OBS! Om du har en mobil eller läsplatta med installerat UTLÄNDSKT SIM-kort, kan detta behöva tas ur innan du kan ansluta till vissa TV-kanaler, t.ex SVT Play! Du kan även behöva stänga av positionsrapportering, och se till att enheten är registrerad som "Svensk" i Google Play store.
    För moila enheter detekterar SVT inte bara IP-nummer, utan även enhetens nationalitet.

    Så... min fråga är: Hur fanken beter jag mig för att "lura" play store att tro att plattan är svensk? Resten fixar jag, men just den biten fattar jag inte...
    Tack på förhand,
    gosa
     
  2. Brödrost

    Brödrost Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2012
    Inlägg:
    404
    Mottagna gillanden:
    74
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 3a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 3a
    Platta:
    Nexus 7 2013
    Värst vad de är skitnödiga då, borde väl vara nöjda att folk tittar överhuvudtaget så att de får någon form av existensberättigande. :)

    Har du provat att bara tuta och köra med VPN påslaget?
    Vet inte hur det är numer, men förut var det en tredjeparts svt-play app som var populär. Prova både den officiella och tredjeparts.
     
  3. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Om det inte går att lösa så finns det även applikationer som kan streama din dators skärminnehåll till din mobila enhet över wifi eller 3g. Det är ju inte direkt vad du frågar efter men kan kanska vara en temporär lösning för åtminstonde svtplay.se !
     
  4. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Jag hittade detta. Det är instruktioner från google om hur man byter land i play store.

    "If you're having issues viewing your intended country's Play Store and would like to change your default payment method or update an existing billing address in Google Wallet, please use the following steps:

    1) Sign into your Google Wallet account to manage your payment methods (https://wallet.google.com/manage/paymentMethods)

    2) Delete all of your payment methods from Google Wallet, and only add a card to one with a billing address located inside your desired country

    3) Open the Play Store and navigate to any item available for download

    4) Click to begin a download until you reach the "Accept and buy" screen (no need to complete the purchase)

    5) Close the Play Store and clear data for the Google Play Store application (Settings > Apps > Google Play Store > Clear Data) or clear your browser cache

    6) Re-open the Play Store. You should now see the Play Store that matches your default payment instrument's billing country.

    If you haven't yet added a payment method to your account for the first time, please add a card directly from the Play Store with a billing address that matches your intended country location. Then, follow steps 3 through 6 to show your intended country's Play Store."
     
  5. gosa

    gosa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Hej igen,

    Testade igår, och det funkade att köra svt play enbart genom att stänga av positioneringen och dra igång vpn. (Däremot lämnar ju svt play-appen en del att önska rent kvalitetsmässigt.) Men med andra ord så behövdes det inte reggas om någon enhet i Play Store, vilket var tur det, för att börja med betalningsmetoder kändes lite för mycket.

    Testade också TV4-play och den appen ville (just då iaf) inte ge mig någon kanal alls. Där fick jag se på en fin brasa, men det var allt. (Har förvisso inte kollat om det ska gå att se kanalerna mobilt.

    Ska se ikväll hur de andra kanalerna beter sig...

    Tack för att ni tog er tid att svara,
    /gosa
     
  6. Spooky

    Spooky Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    871
    Mottagna gillanden:
    128

    MINA ENHETER

  7. mrmuscle

    mrmuscle Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2013
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER