Regler kring byte av användarnamn

Diskussion i 'Sajtrelaterat - hjälp och förslag' startad av Kristy, 27 sept 2021.

Taggar:
  1. Kristy

    Kristy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2017
    Inlägg:
    393
    Mottagna gillanden:
    1 151

    MINA ENHETER

    Jag har funderat på en sak. :) Ibland händer det ju att medlemmar av olika skäl vill byta användarnamn, men i reglerna står att detta endast är tillåtet en gång, vilket känns lite hårt om man tänker på att det finns de som varit medlemmar i mer än tio år. Jag förstår ju att det skulle bli både jobbigt för er och förvirrande på forumet om folk bytte för ofta, men kanske en gång per år eller en gång vartannat år skulle vara en rimlig siffra?
    Jag är inte själv berörd men anledningen att jag tar upp det är att jag sett flera personer som först bytt namn en gång och sedan efter ett tag avslutat sitt konto för att istället återkomma med ett nytt konto och ett tredje användarnamn. Nu vet jag inte om det är just önskan att byta namn som ligger bakom i dessa fall eller om det finns andra skäl, men det blir ju lite fel om någon funderar i de banorna eftersom det är betydligt mer förvirrande när folk byter konto än om de byter namn. :)
     
    Lias08, EricG och flipp gillar detta.
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 712
    Mottagna gillanden:
    44 706
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Denna regel tillämpas inte superstrikt, utan finns det en bra anledning går det fint att byta namn fler gånger.
     
    Last edited: 27 sept 2021
    Salvion, Lias08, EricG och 3 andra gillar detta.
  3. Strawberry Girls

    Strawberry Girls Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2021
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Var / hur byter jag ens användarnamn?
     
  4. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 019
    Mottagna gillanden:
    8 512
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Skicka ett PM till någon av oss moderatorer. Enklast är direkt till @bernard@bernard alternativt @indika@indika så löser de det till dig.
     
    indika, Salvion, Nicole och 2 andra gillar detta.