Problem: Reklam (popup) på Samsung Galaxy Note 3

Diskussion i 'Galaxy Note 3 - Allmänt' startad av Kneko, 27 jun 2016.

  1. Kneko

    Kneko Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2016
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag fabriksåterställde min mobil här om dagen och har sedan dess installerat följande appar: Instagram, Facebook, Messenger, Tumblr, Meowchat, TVShow Time & BankID. Appar jag haft på min mobil utan problem tidigare.

    Men från och med igår har det kommit upp riktigt irriterande popups på min mobil. Det kommer upp när jag inte har appar uppe, det kommer ibland upp mitt på rutan när jag använder facebook och när det inte kommer upp sådana här små så blir det annonser som täcker hela sidan. Det är bara samma sak hela tiden: Google. Jag tycker det ser ut som adsense-reklam, men jag kan ha fel.

    Vart tusan kan jag ha fått detta ifrån och hur blir jag av med det? Börjar bli galen på att det dyker upp hela tiden. Kände att det enda jag kunde göra är att blåsa mobilen igen, men det kom ju upp när jag knappt hade några appar installerade och som jag dessutom litar på?

    Edit: Kan det ha något med launchern att göra? Inte tänkt på det förrän nu. Använder Nova och laddade ner ett tema utan att tänka riktigt på vad det var.

    [​IMG]
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 708
    Mottagna gillanden:
    44 697
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Tyvärr lite klurigt att hitta. Prova avinstallera app efter app och se om du hittar boven.
     
  3. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Teman och ikonpaket brukar vara bovar i det här sammanhanget. Testa att ta bort det först!
     
    bernard gillar detta.