Reklamation S7

Diskussion i 'Galaxy S7 - Allmänt' startad av jefflods, 2 aug 2016.

  1. jefflods

    jefflods Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2015
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0
    Dom ska skicka den på garantiärende. Kan bli att jag får en utbytesenhet... Det är ju fan inte en ny telefon... iaf på iPhone är det ju en uppfräschad beggad lur. Blir så jävla förbannad. Det är ju för i helvete ett fabriksfel! Och dom har mage att hävda att utbytesenhet är en helt ny..
     
  2. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 270
    Mottagna gillanden:
    9 251
    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    24 Ultra, 14 Ultra
    Tråkigt att höra. De verkar vara precis likadana fortfarande så man får hålla sig fortsatt borta från dem. NetOnNet är de enda som är bra idag om man ska handla i butik tror jag. 1 månad öppet köp. Ofta handlat mobiler där och känner.
     
  3. Droid119

    Droid119 Guest

    Halebop har inget ansvar för telefonen eftersom DU inte köpte den genom halebop.
    Du kan även vända dig direkt till Samsung; 0771-726786 om dem kan göra något åt det.
     
    jnsson gillar detta.
  4. Droid119

    Droid119 Guest

    en utbytesenhet eller ja en swapenhet är en telefon med helt nya delar. Både ut- och invändigt i princip en ny telefon.
     
  5. jefflods

    jefflods Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2015
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0
    Fast enligt KO är det upp till kunden att välja mellan reparation eller omleverans. Det står klart och tydligt. Ska dit imorrn igen
     
  6. jefflods

    jefflods Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2015
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0
    På iphones tar dom ju iaf beggade delar men vet ej hur det fungerar hos samsung
     
  7. Droid119

    Droid119 Guest

    Apple kör nya delar. Det ända är att du får en icke-original laddare.
     
  8. jefflods

    jefflods Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2015
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0
    Fick då ingen laddare eller nåt då jag gjorde det med iPhonen för några år sen. Har skrivit igår till kundsupport och hävdat min reklamationsrätt men inte fått svar. Bad dom skriva och sa att jag ville reklamera i butik men dom vägrade. Fast jag kan reklamera i 3 år på fel från fabrik. Det är rätt lustigt känns som om dom fuskar med detta?
     
  9. jefflods

    jefflods Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2015
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0
    " i princip ny" allt nytt = ny eller? Har då läst en massa om att dom kan t.ex ta en annan lur dom fått in o reparera den o skicka till en annan kund. Samt att dom bara byter vissa delar. Så om man är duktig kan man alltså få fram bilder osv från den förra ägaren?
     
  10. Droid119

    Droid119 Guest

    Jag har själv fått en swapenhet, dock ingen Samsung. Du kommer aldrig få veta vem den förra kunden va så det är rätt kört och dessutom irrelevant. Dem brukar väl oftast bara spara "ramen" från en swapad enhet med nya komponenter.
     
  11. jefflods

    jefflods Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2015
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    0
    "Ramen"? Så du menar att minnet och allt annat t.ex kamera byts mot helt nya grejer?
     
  12. Droid119

    Droid119 Guest

    Nej, själva ramkonstruktion i telefonen.