reklamationer mobiler mm

Diskussion i 'Återförsäljare och tillverkare' startad av Monarped111, 12 apr 2018.

  1. Monarped111

    Monarped111 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2018
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    nu har det hänt igen.
    försäkringsbolag mm har ingen koll alls.
    för nåra år sedan var vi på rhodos, eric fick en sticka i foten
    jag letade efter en nål. men hittade ingen.
    jag gick till sjukstugan på hotellet och tänkte låna en nål.
    men dom sa att de fixar vi. dom tog bort stickan i foten o sa no money.
    två veckor efter vi kommit hem, får jag ett brev från mitt försäkringsbolag på en självrisk på 800 kr.
    jag ringer upp dom o frågar om dom vet vad dom betalar för.
    dom hade blivit fakturerade 4800 sek.
    både dom och jag blev med andra ord RÖVKNULLADE.
    och i dag fick jag besked om min mobiltelefon som jag reklamerat innom 2 år, för att den inte funkar som den ska.
    och i da fick jag svar på reklamationen.
    jag har reklamerat 3 mobiltelefoner under min livstid, detta är den fjärde.
    dom föregående 3 mobilerna har jag fått svar som att det inte täcks av garantin, den är fuktskadad,fel ime nummer,osv.
    förr i tiden var det ett företag som hette ANOVO.
    i dag vet jag inte vad verkstäderna heter.
    men jag har i alla tre tillfällen ringt upp både försälgare och verkstad, och konfronterat dom om vad dom menar med det dom skriver. och dom har inte kunnat förklara.
    så jag har fått rätt i alla tre ärendena.
    jag vet att jag kommer få rätt i det här ärendet ochså.
    för det här ärendet tar priset.
    så om du köper en mobil för 800 eller 6 tusen, kommer du till 70% få svaret att för o sek kaserar vi mobilen, väldigt generöst att dom inte tar betalt för det med.
    eller skickar vi den till dej för 450 kr, oreparerad.
    eller reparerar vi den för 3750 kr.
    så kostade den 800 ny ,så reparerar dom den åt dej för 3-4 tusen.
    jag återkommer med hela ärendet när det är avslutat.
     
  2. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    7 055
    Mottagna gillanden:
    5 998
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10 Plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10 Plus
    Blir lite fundersam vad du vill diskutera i tråden. Är det bara "jag är arg och frusterad så jag skriver av mig" passar det bättre på fb eller liknande.
     
    katho, MrC, hahadaoc och 3 andra gillar detta.
  3. hahadaoc

    hahadaoc Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2015
    Inlägg:
    235
    Mottagna gillanden:
    124
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Jag tycker mest synd om Eric som fick en sticka i foten. men vad vet jag.
     
    Yoko666, katho, johanruda och 1 annan gillar detta.
  4. Skinnbanjo

    Skinnbanjo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2013
    Inlägg:
    187
    Mottagna gillanden:
    151

    MINA ENHETER

    Du fick en sticka i foten, sen reklamerade du 4 mobiler och därför är försäkringsbolag dumma?

    Eller har jag fått något om bakfoten?
     
    Yoko666 och hahadaoc gillar detta.
  5. johanruda

    johanruda Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2017
    Inlägg:
    464
    Mottagna gillanden:
    332
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy Note 10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy Note 10+
    En sticka kanske? Heter du Erik?
     
    Yoko666, knutars, katho och 1 annan gillar detta.
  6. Monarped111

    Monarped111 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2018
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    ville bara ta upp ämnet, att inte lita på allt o alla, o bara betala.
    jag köper en mobil för 1600 kr. efter 1.5 år börjar den nästan brinna i fickan på mej.
    jag skickar in den som reklamation till företaget jag köpt den av.
    och får svaret.

    Bäste kund, din produkt som ni har lämnat in för reparation har undersökts av serviceverkstaden och de har kommit fram till att det ej är ett garantiärende.

    - Apparaten återfås reparerad. Totalpris: 3 725 :- inkl. fraktkostnad

    - Retur av produkten i befintligt skick. Totalpris: 488 :- exkl. fraktkostnad

    - Verkstaden kasserar apparaten på plats. Inga tillbehör återfås. 0 :-


    Utlåtande: Vi kan dessvärre ej reparera er enhet mot tillverkarens garanti eller er självkostnad för att mobilen ursprungligen såld utanför Europa (Mali). Mobilen ej avsedd för den Nordiska marknaden. Kostnadsförslaget avser en utbytesenhet C6603 Purple. Om vi inte får svar inom 21 dagar anses ärendet avslutat och vi skickar tillbaka enheten oreparerad mot kostnad


    Produktgarantin täcker endast ursprungliga fel, dvs fel som fanns i varan vid leverans. Gäller det t.ex. handhavande fel eller felinställd vara måste vi debitera dig kostnaden. Detta gäller även i de fall vi ej kan hitta något fel på produkten eller då du orsakat skadan själv.

    Tillsammans med Resurs Bank erbjuder vi dig möjligheten att dela upp din betalning eller få den mot faktura. Vår personal i Servicedisken hjälper dig att ansöka om kortet och du får besked direkt och kan även handla samma dag.

    jag ringde till dom och undrade vad dom menade.
    ja har ju för faan köpt mobilen hos er.
    säljer ni piratmobiler eller.
    fick som svar : ja de ser ja ju här , att du köpt den av oss.
    jag skall genast kolla upp detta.
     
  7. Cash

    Cash Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2016
    Inlägg:
    274
    Mottagna gillanden:
    134

    MINA ENHETER

    Haha detta låter ju fantastiskt typiskt. Återkom gärna med utvecklingen av detta (ignorera spydiga kommentarer). Det du skriver i ditt första inlägg är också väldigt talande. Vilka skojare... Berätta gärna vad det är för telefon/rep.verkstad/återförsäljare.
     
  8. Monarped111

    Monarped111 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2018
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag återkommer om hur det går.
    Pratade med grannen i dag.
    En ensamstående äldre kvinna.
    Hon hade lämnat in bilen på verkstad för hennes ena halvljus hade slocknat.
    Det visade sig att den hade xnenonlampor.
    Verkstaden hade bytt båda två för en liten nått summa av 4700 kr.
    Va e de frågan om.
    2 lampor osram plus arbete 4700kr.
    Lampor 1200 st det blir 2300 i arbete.
    Jag köpte 2 st osram original från Tyskland för 900 kr . Och bytte dom på 20 min.
     
  9. Monarped111

    Monarped111 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2018
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    jaha , ett telefonsamtal. o ja kjänade 3700 kr.
    har fortfarande inte fått reda på vad felet var.
    men jag återkommer igen.
    telefonen kom med posten i dag
    och här är svaret från elektronikkedjan.

    Hej Jonas!

    Tack för ditt svar!
    Jag får be om ursäkt för kostnadsförslaget, självfallet är det ingenting som du ska betala.
    Produkter får köpas utanför Norden och säljas i Norden, de kan även användas inom Norden.

    Jag meddelar verkstaden att vi står för kostnaden.

    Önskar dig en fin dag!