Reklamera eller hoppas på bättring?

Diskussion i 'Galaxy i7500' startad av eklund, 5 okt 2009.

  1. eklund

    eklund Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2009
    Inlägg:
    216
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej fellow galaxianer.

    Min telefon har hängt sig då och då (ca 1 gång/dag om inte mer) sedan IH8. Det börjar bli riktigt enerverande då det även sker under samtal och att telefonen måste vara utan batteri i drygt 10 minuter för att starta igen.

    Min fråga lyder nu: ska jag reklamera direkt (köpt på Handyzek) eller hoppas på att det ordnar upp sig framöver?

    Har inga speciella apps som skulle kunna vara orsak och använder II5. Browsern har även fuckat up med sista uppdateringen (visar "websidan är inte tillgänglig" typ hela tiden). Om jag ska reklamera, är det då Samsung Sverige eller Handyzek som gäller? Om jag ska hoppas på att det ordnar sig, finns det något jag kan göra för att få telefonen att fungera bättre?

    Anledningen till att jag frågar är att jag är väldigt rådvill och undrar hur ni skulle gjort.

    Tacksam för svar.
     
  2. Mswidi

    Mswidi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Om telefonen måste vara utan batteri i 10 minuter, och den hänger sig i samband med samtal luktar det i min värld helt klart hårdvarurelaterat, typ nått som går varmt eller på något annat sett fel. Skulle reklamera.

    De övriga sakerna, att browsern spökar, låter ju mer mjukvarurelaterat o kanske nått som kan lösa sig med nån uppdatering, annan webbläsare eller typ nått sånt.
     
  3. Manzzon

    Manzzon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2009
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Givetvis ska du reklamera den, är inte normalt.
     
  4. eklund

    eklund Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2009
    Inlägg:
    216
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    tack för svar. ska se till att ta kontakt med handyzek direkt imorgon.
     
  5. obra1

    obra1 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2009
    Inlägg:
    151
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Lycka till. Intressant att höra hur det går.. Jag köpte min från Handyzek... de har inte svarat på mina mail om att jag inte skulle betala tysk moms vid inköp som företagare.. men supporten kanske funkar bättre.
     
  6. frippz

    frippz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vi håller tummarna för dig! Tråkigt som fan att din telefon inte sköter sig. Jag avbröt ju mitt köp av Handyzek och deras kundservice var faktiskt riktigt bra när jag krävde pengarna tillbaka, så jag tror du har goda förutsättningar. :)

    edit: Attans! Det var ju Handyattacke som jag handlade med. Nåja, jag håller tummarna för dig ändå! ;)
     
  7. eklund

    eklund Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2009
    Inlägg:
    216
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    märkte nu att hörlurskontakten glappar när jag använder annan kontakt än handsfree. precis som någon annan på forumet. kanske kan reklamera för det också så de är mer snabba på att hjälpa.
     
  8. Frojd

    Frojd Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    551
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Det där med hörlurskontakten har jag också problem med...
     
  9. hackan

    hackan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2009
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Ska man reklamera så bör man göra det inom 14 dagar (tror jag det var, skrev i annan tråd) för att det ska gå smidigt. Kan annars vara återköp det gällde.

    Jag har inte lämnat in min mobil för reparation ännu (hörlurskontaktsglapp, eftersom jag har behövt den, men på något sätt verkar hörlurskontakten fungera bättre nu. Jag har däremot inte testat att koppla in den till något annat än ipod-lurar och medföljande handsfree på senaste tiden, måste komma ihåg att ta med mig rätt sladd och testa någon gång snart.
     
  10. eklund

    eklund Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2009
    Inlägg:
    216
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    hackan: om du köpt din på handyzek och varit i kontakt med dem så tar jag tacksamt emot kontaktuppgifter till rätt personer och liknande.

    angående hörlurskontakten så tror jag att det är så enkelt att den svarta plasten går för långt ut ovanför själva kontakten. så att sladdar med kort och bred kontakt inte når "hela vägen ner" i telefonens kontakt. men har inte testat mer än att det glappade två gånger..
     
    Last edited: 6 okt 2009
  11. jokrsolutions

    jokrsolutions Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2009
    Inlägg:
    145
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har du testat o gjort factory reset? kan ju vara värt ett test.

    Har oxå problem med hörlursglapp men kanske beror på den svarta plasten som du beskriver.
     
  12. Manzzon

    Manzzon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2009
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Prova Handyattacke om du vill köpa utan moms med företag.

     
  13. eklund

    eklund Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2009
    Inlägg:
    216
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    har gjort factory reset innan och efter de två senaste uppdateringarna.

    får se vad handyzek svarar..
     
  14. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 703
    Mottagna gillanden:
    44 694
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Hoppas det löser sig, följer med intresse hur Handyzek sköter det.
     
  15. hackan

    hackan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2009
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Köpte från Handyattacke, så kan tyvärr inte hjälpa till med kontaktuppgifter.
     
  16. eklund

    eklund Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2009
    Inlägg:
    216
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Handyzek svarade vänligt att det är samsung sverige som gäller då det är europagaranti på telefonen. så nu sitter jag i telefon med Cecilia på samsung sverige. får se vart det leder.

    hon kände sig osäker då telefonen inte är släppt i norden och bad att få återkomma. jag sa att det gick bra och att det är flera som köpt telefonen från tyskland samt att de nordiska länderna finns med i garantihäftet.
     
    Last edited: 9 okt 2009
  17. frippz

    frippz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hälsa Cilla från mig! :D
     
  18. eklund

    eklund Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2009
    Inlägg:
    216
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Samsung Sverige svarade med att de inte har rätt att skicka ut en fraktsedel då telefonen inte är släppt i Sverige ännu. De kunde inte svara på om de kunde hantera ärendet _efter_ att telefonen släppts, vilket borde vara ganska snart.

    Ska vara på dem lite mer genom andra kanaler. men nu är det handyzek som gäller igen, de ska kolla upp vad de kan göra.

    Nu har handyzek kontaktat samsung germany och handyzek säger att jag måste skicka telefonen till dem då de bara har serviceavtal i tyskland
     
    Last edited: 9 okt 2009
  19. frippz

    frippz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Aj då, det bådar ju lite illa om vi inte kan få våra ärenden hanterade i Sverige. Vad ska man med europagaranti till då? :(
     
  20. hackan

    hackan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2009
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    eklund, ditt svar verkar vara lite tydligare än det jag fick åtminstone. Jag frågade visserligen om reparation, men blev ganska snabbt hänvisad till att fråga hos serviceverkstad. "Europagarantin" vet jag inte om jag skulle kalla det, om det är samma som jag har. Snarare att de reparerar hårdvarufel som hamnar inom garantin, inom 24 månader från inköp.

    Galaxy verkar (enligt den butik jag kollade) släppas runt den 16:e, så det är förhoppningsvis inte allt för länge att vänta på besked.