Övrigt: Rekord igen

Diskussion i 'Galaxy Note 9' startad av Lasse58, 15 dec 2019.

  1. Lasse58

    Lasse58 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    1 428
    Mottagna gillanden:
    703
    Operatör:
    Comviq Halebop
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra 12/512GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq Halebop
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra 12/512GB
    Senaste gången jag hade en mobil längre än sex månader var en Oneplus 3T. Nu har jag haft min Note 9 i drygt 11 månader (bytte bara 6/128GB mot 8/512GB-modellen).
    Det jag kan säga är att jag är galet nöjd, svårt att sätta fingret på något speciellt, det är förmodligen helheten som gör det. Absolut, det finns idag andra telefoner som är ännu mer high tech, men det kanske är just det, att mycket av funktionerna inte är riktigt mogna ännu.
    Det jag gillar hos denna är såklart pennan, annars finns egentligen ingen anledning att köpa Note överhuvudtaget, mycket bra batteritid, skärmen, "No notch", Dolby Atmos (vilket ljud!), hörlursuttag, blixtsnabb fingerprintsensor på baksidan. Dessutom börjar Samsung få till ett riktigt UI. Den är såklart inte snabbast längre, men tillräckligt snabb. Jag har (än så länge) inte haft några som helst problem med min telefon, den tuggar på precis som den vore ny, trots att den fyller år i januari;)
    Förmodligen är en begagnad Note 9 i toppskick en riktigt bra affär.
    Vi får se hur länge jag behåller den, men körde dubbelt ett tag med bl.a Mate 20 X och Asus 6, de gick iväg illa kvickt.
    Som sagt, gillar denna skarpt men inser såklart att den inte är till för alla.
    Bara en liten reflektion;)
     
    weyouiphone, BasRutten, kupster och 4 andra gillar detta.
  2. josman

    josman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2009
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    NOTE 10+ 512

    MINA ENHETER

    Operatör:
    TELIA
    Telefon:
    NOTE 10+ 512
    Info:
    Samsung CallRecording orginal.
    Telefon 2:
    Iphone X 256 JB
    Min note 9 har jag haft i snart 15 månader. Slagen av iPhone SE som jag hade i 18 månader.

    Nöjd med noten precis som du. Får se om den slår rekord. Är sugen på en fold.
     
    Lasse58 och BasRutten gillar detta.
  3. Lasse58

    Lasse58 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    1 428
    Mottagna gillanden:
    703
    Operatör:
    Comviq Halebop
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra 12/512GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq Halebop
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra 12/512GB
    Vidhåller mitt tidigare inlägg. Satan alltså, den bara flyter på;)
    Nytt rekord, 15 mån med samma telefon. Blev otrogen en dag med en OP 7 Pro men den gick iväg dagen efter, hade inget extra som jag saknade.
    Nä, vidhåller att Note 9 troligen "is da shit maan" :P