Jag har haft många telefoner med 16 Gb inbygt (när det fanns 8gb och 16gb varianter har jag alltid valt eller väntat på det senare).
Men min erfarenhet har varit att det alltid kommer en tid med alla telefoner när man måste köra en hardreset och ta bort allt innehåll på telefonen för att lösa ett eller flera problem. Därför sparar jag alltid alla mina bilder och filmer på det uttagbara kortet och bara använder det inbygda för att installera apps eller spara tillfälliga filer som man oftast inte vill spara eller egentligen vill radera vid en omställning. Har sällan kommt upp över 10Gb på ett internt kort. Dessutom går det alltid långsammare att ladda över saker till/från datorn till det inbygda minnet. Så för min del skulle 32gb internt vara overkill.
Däremot när jag fyller upp det uttagsbara kort och måste skaffa plats har jag ibland kopierat över saker som redan kopierats till datorn (alltså skulle inte vara världen om de raderades) bara för att ha på telefonen (tex bilder från förra årets semester eller en film). Det är nästan bara då jag verkligen får användning för extra minne inuti telefonen.
Däremot ska jag också köpa ett 32gb Class 10 kort med pengarna jag sparade hos CDON.
Last edited: Apr 20, 2011