Releasedatum?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Merlininsider, 5 apr 2011.

  1. james bond

    james bond Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    168
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Jag fick mailsvar från Katshing nyss och dom svarade att dom förhoppningsvis skulle få in dom den 12/5, konstigt? har själv plats 6 i kön

    Hur får man aviseringen från kashing? sms, mail eller papper?
     
  2. easycure1974

    easycure1974 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    2 807
    Mottagna gillanden:
    1 342
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Vi som beställt på Netonnet får tyvärr vänta tills nästa vecka verkar det som - fick svar från kundtjänst att den nog inte kommer in på lager förrän på fredag
     
  3. bräabete

    bräabete Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2011
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Okej, det var det de sa först till mig, men jag har pratat med flera olika och jag frågade en extra gång om jag får hem telefonen den 12/5(om jag nu får från den första leveransen) så att de inte bara skickade ut den då. Svar ja. Om du har plats 6 så lär du ju få den på torsdag.

    Skrev du in mobilnummer vid beställning får du sms-avi, annars på posten.
     
  4. Dahliz91

    Dahliz91 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2010
    Inlägg:
    1 074
    Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Vad är vitsen med att slänga i en massa tillbehör. Bättre de skippar laddare, headset och USB-kablar. Har man inte redan passande så är det ju bara att köpa. Kostar inte så mycket.

    Har du rätt så är jag väldigt glad, beställde den 9.e april.
     
    Last edited: 10 maj 2011
    Lassiter gillar detta.
  5. james bond

    james bond Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    168
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Fick nytt svar via chatten dom sa att dom skickar ut dom imorn:) och dom aviserar via mail
     
    bräabete gillar detta.
  6. bräabete

    bräabete Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2011
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Okej, fan va gött! Hoppas bara att jag får en telefondjävul från första leveransen, annars vet jag inte vad jag gör;) Skulle inte förvåna mig om de får in 30 st bara för att jag har plats 31.
     
  7. Summered

    Summered Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2010
    Inlägg:
    302
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Lite konstigt tycker man, speciellt med tanke på alla konkurrenter som redan har fått mobilerna :(
     
  8. Lassiter

    Lassiter Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Lite hopp alltså. Kanske Katching blir bland de första den här gången med. Många säljare verkar hålla inne med sanningen(om lev datum) in i det längsta för att unvika avbokningar.
    Ni som väntar från Katching; Har ni betalat mobilen eller bara förhandsbokat?
     
  9. hussseein

    hussseein Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    1 492
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    vad menar du? Att dom ljuger om att telefonen kommer den 12 för att inte folk ska avboka? eller att dem säger den 25`?
     
  10. myeviltwin

    myeviltwin Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    chattade med Tele2 nu. Väldigt luddigt men det verkar iaf som att dom har fått telefonen...

    15:22 Vi har precis fått in en ny leverans på den telefonen som kommer att skickas ut i tur ordning som bställningen inkommit till webbutiken.
    15:24 Får be att du avvaktar ett par dagar tll.
     
  11. easycure1974

    easycure1974 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    2 807
    Mottagna gillanden:
    1 342
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Ja man kan ju hoppas att han som skrev till mig inte har full koll och att det inte stämmer - vill ju gärna ha den till helgen :)
     
  12. bräabete

    bräabete Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2011
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Jag beställde med abonnemang med förhöjd månadsavgift och betalade bara för konvertering. Men kan väl säga att jag har betalat på ett sätt. Valde alltså inte att bara förhandsboka.
     
  13. Lassiter

    Lassiter Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag menar att man bokar hos dem som kan leverera snabbast. Därför anger man ett tidigt datum (t ex 5/6 som flera angav) sedan ändrar man inte förräns det "luktar brännt" och då vill de flesta inte avbeställa och riskera att inte bli med i första batchen. Det är ju som sagt lite konstigt att man kan ange alla dessa preliminära datum sedan vet man inte alls, inte ens när Samsung går ut och säger 12/5 i Butik. Alla verkar dock köra med den här taktiken så det är väl bara att vänja sig. Väntans lidande är trots allt ganska skönt för en prylbög med machosistisk läggning.
     
  14. Lassiter

    Lassiter Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag brukar alltid förhandsboka och betala ett par dagar innan leverans men den här gången gick det inte att göra så. Telefonen är alltså redan betald och då blir det ju ännu värre att inte få den. Köper alltid olåst btw.
     
  15. cione

    cione Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2011
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Ringde Telenor nyss:

    "Vi får förmodligen in den denna vecka".... Fan va suuuurt. Förstår inte varför Telenor får in senare än andra... Jag visste att jag skulle ångra mitt val av återförsäljare.
     
  16. petu

    petu Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2011
    Inlägg:
    192
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Jag beställde den den 5 maj och har plats 69 i kön. Hon jag pratade med då trodde jag skulle få den i första sändningen, men det berodde förstås på hur många de fick. Katching har sagt till om att få så många som möjligt. Jag hoppas så in i h-vete att jag får den senast fredag.
     
  17. alexm

    alexm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2010
    Inlägg:
    1 028
    Mottagna gillanden:
    104

    MINA ENHETER

    Fick precis ett mail från thephonehouse som sa att de har smygpremiär den 11 maj 17.00.
     
  18. tjtj

    tjtj Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2010
    Inlägg:
    396
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Det killen på nettonet svarade var ju det som står på deras hemsida, att den finns i lager till den 13/5.
    Samsung kommer säkert skicka första omgången samtidigt till de stora affärerna. Så Nettonet kommer nog kunna skicka ut den samtidigt som andra affärer.
     
  19. Summered

    Summered Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2010
    Inlägg:
    302
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Jag skickade iväg ett mail och då svarade de att leverantören bestämmer när mobilerna kommer in men att de självfallet skulle beställa in tillräckligt till alla som beställt - lite undvikande svar från den ursprungliga frågan som var om leveransen kommer på fredag eller om de kan skickas i tid för att anlända på fredag.
     
  20. easycure1974

    easycure1974 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    2 807
    Mottagna gillanden:
    1 342
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Jag fick svaret att det får in den själva i lager den 13:e och sen ska de packa och skicka så i början på nästa vecka bör kunderna få den