Fråga: Releasedatum

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av Bobby, 25 okt 2011.

  1. Sanguis

    Sanguis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 feb 2010
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Men om de förnyar mitt abonnemang så kan jag väl inte dra mig ur om de får problem att leverera telefonen? Så om de nu inte skickat telefonen så har de nu lyckats låsa mig då jag börjat använda mig av deras "tjänst".

    Jag ville inte tjafsa med dem om leveransen då Telefonisten var här inofficiellt och hjälpte oss. Men visst om det nu visar sig att telefonen inte är på väg så går det att tolka de gamla konversationerna som att jag accepterat att det kan ta tre veckor inte jag får telefonen. Iofs skulle det innebära att det första "avtalet" jag gjorde upp när jag beställde telefonen inte var värt något. Summa summarum så är det hela en rörig historia och det blir inte bättre när Telenor ger mig nya bud hela tiden och att ordrar och viktiga "chattloggar" bara försvinner.
     
  2. snapdragon

    snapdragon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2010
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hoppas hoppas hoppas på idag. Telenor borde ha skickat i tisdags så nu är det väl dags... Hoppas jag. De lämnar ju inte ut kollinr. så mkt. Svårt att veta vad som händer.

    Sent from my HTC Desire using Tapatalk
     
  3. j-a

    j-a Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Då har jag precis avbokat min Nexus från Telenor. Då dom inte höll sitt leveranslöfte + kundtjänst oförmåga att ge klara besked. Ringde för 5 min sen och fick besked att inga nexusar skickas förrän den 29e igen. Hade tecknat mig på 24*399 men eftersom Telenor inte levde upp till ingående muntligt avtal angående leverans var det inga problem att bryta det. Måste vara frustrerande för folk på deras kundtjänst när dom inte kan ge det minsta vettiga svar när folk ringer in och vill ha status på laga ordrar etc. Har svårt att tro att så gott som alla på deras kundtjänst är inkompetenta, måste ju bero på deras system dom jobbar med. Hur som helst så har jag tröttnat på dom innan jag ens hunnit bli kund.. (La beställningen den 24/11)
     
    Last edited: 15 dec 2011
  4. baggarn

    baggarn Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag fick ett sms från telia nyss: "Hej och tack för beställningen." Så jag antar att något har hänt hos cdon med min order. Men jag får nog hoppas på att få den innan jul för att vara lite realistisk.
     
  5. Ocheba

    Ocheba Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2011
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    För er som har bokat på mobilgiganten men inte har fått sina skickade än, ring in till kundsupport och prata med dom.

    De har slut på nexus i sitt lager / vad dom nu använder, men har mobiler kvar i sin fysiska butik som dom skickar ut om man bara frågar.
     
    biiink gillar detta.
  6. biiink

    biiink Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack, jag ska dit och hämta min alldeles strax! Beställde på deras hemsida under tisdagskvällen när det stod 2st kvar i lager. Kom dock inte med i den leveransen. Nu ringde jag direkt och de misstänkte att "Gustav", som egentligen var ett undantagsfall, hade tipsat mig om att ringa. :P

    Jag skulle få den nästsista i butiken.
     
  7. Magnus

    Magnus Först på /forum Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2009
    Inlägg:
    2 583
    Mottagna gillanden:
    471

    MINA ENHETER

    nä öl är inte bra, därför jag håller mig ifrån det.

    Sent from my Galaxy Nexus
     
  8. nackskott

    nackskott Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2011
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Woo hoo!

    Fick avi'n från Schenker nyss, "ditt paket kan hämtas efter klockan 14" Det är nu det, så jag får trotsa spöregnet (ja, det pissar verkligen ner här nu!!) och hämta ut den. Så, till de som kanske tvivlar på Telefonisten kan jag säga att ni kan sluta med det. Telenor själva sa till mig i tisdags att jag skulle få min lur i Januari tidigast, Telefonisten sa den var skickad och jag skulle ha den igår eller idag. :) Nu hoppas jag inte har min vanliga otur och får en trasig lur bara :P
     
  9. zepignore

    zepignore Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2010
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jävla röta du har då :), själv har jag inte fått någonting idag heller ;<
     
  10. MatteVTR

    MatteVTR Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2010
    Inlägg:
    275
    Mottagna gillanden:
    24
    Telefon:
    G3, Nexus5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    G3, Nexus5
    Inte jag heller. Borde man ringa och kolla läget? Eller har dom ändå ingen koll?
     
  11. MatteVTR

    MatteVTR Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2010
    Inlägg:
    275
    Mottagna gillanden:
    24
    Telefon:
    G3, Nexus5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    G3, Nexus5
    Jag ringde, ska få avi'n imorgon, surt att behöva vänta på den, när paketet ligger hos ombudet.
     
  12. whiteman

    whiteman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2010
    Inlägg:
    388
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    måste spy galla över posten igen.. halv 9 igår kom telefonen till ett ställe 10 mil härifrån..SKRÄP!
     
  13. Ocheba

    Ocheba Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2011
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Haha vafan dom kan ju inte ge ut mitt namn sådär -.-
     
  14. blunden

    blunden Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    3 248
    Mottagna gillanden:
    522
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Med tanke på att hitta.se ger 2000 resultat vid sökning på "Gustav" så tror jag du är ganska anonym. ;) Förmodligen trodde de väl att ni var kompisar.
     
  15. tribute87

    tribute87 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Grattis :)
    Jag ringde Telenor och min telefon har iaf skickats. Bara vänta nu. Olidligt detta :P
     
  16. Xerxes

    Xerxes Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2009
    Inlägg:
    143
    Mottagna gillanden:
    20
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S22 Ultra
    Mitt paket dök inte heller från Telenor idag. Tråkigt.
     
  17. Xerxes

    Xerxes Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2009
    Inlägg:
    143
    Mottagna gillanden:
    20
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S22 Ultra
    Vem ringde du? Går det inte att hämta dem alls utan avi? Brukar finnas kollinummer hos schenker.
     
  18. quagtire

    quagtire Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2011
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är det någon som vet om telefonen finns nånstans i Örebro? MM i Örebro verkar inte veta nått då dem har sagt hela veckan den kommer imorgon men den verkar bara bli försenad hela tiden...

    Hur ser det ut på elgiganten? pratade med kundservice men dem sa att alla butiker börjar sälja den 27:e...
     
  19. Ragneheim

    Ragneheim Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Idag när jag äntligen hade tröttnat på Telenor så gick jag ner till Media Markt. När jag stod i butiken och skulle avbeställa förlängningen över telefon så sa supporten hos Telenor att min Telefon hade skickats idag. Så jag tackade försäljarna på MM och promenerade hem och sitter nu och väntar på en avi..

    En annan lustig sak som personalen på MM sa: "Telenor ljuger, vi kan beställa hur många Nexus som helst och få dem på här på 1 eller två dagar."
     
  20. MatteVTR

    MatteVTR Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2010
    Inlägg:
    275
    Mottagna gillanden:
    24
    Telefon:
    G3, Nexus5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    G3, Nexus5
    Jag ringde Telenor, dom sa att den fanns hos mitt ombud, men kunde inte lämna ut något kolli nr. och avin skulle komma imorgon. Jag ringde ica, men dom kunde inte lämna ut nåt utan en avi/nummer. Kan man ringa schenker med allså? På deras sida hittar jag inget nummer, bara mail..