Fråga: Releasedatum

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av Bobby, 25 okt 2011.

  1. Xerxes

    Xerxes Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2009
    Inlägg:
    143
    Mottagna gillanden:
    20
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S22 Ultra
    Vet faktiskt inte. Telenor måste väl rimligtvis ha kollinumret till paketet eftersom de vet att den finns hos ombudet. De ville inte lämna ut kollinummer heller?

    Edit:
    http://www.schenkerprivpak.se/log-pr-se/start/kontaktaoss.html

    Finns telefonnummer där. Men vet inte om de kan få fram nåt.
     
  2. MatteVTR

    MatteVTR Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2010
    Inlägg:
    275
    Mottagna gillanden:
    24
    Telefon:
    G3, Nexus5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    G3, Nexus5
    Nej, telenor lämnar inte ut nåt. Provar schenker. :)
     
  3. nackskott

    nackskott Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2011
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har du snackat med telefonisten här på forumet? han kan ju kolla upp (hoppas det inte gör nåt att jag säger det, men jag antar att det är lugnt eftersom han själv gjort "reklam" för sig :) ) för som sagt, när jag ringde till telenor så skulle jag vara glad så länge de inte skickade hem en lejd mördare till mig (ja, ungefär så iaf) för nån telefon var det inte tal om i år. Men om din är skickad så borde du ha den rackarns snart ju. Jag bor på gotland och allt tar en extra dag hit (båten går ju inte så himla ofta, och flyg är det inte tal om) Du kanske oxå bor avsides och som nån annan i tråden här, har lite oflyt med att posten inte levererar ut avi'n samma dag schenker levererar paketet till uthämntningsställe. Hoppas den dyker upp i morgon då ialla fall! vet själv hur jag hade gått och hatat helgen om inte min hade kommit :-\
     
  4. Wideland

    Wideland Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2011
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Gott! Idag skickas min från the phone house! Nån som vet var deras lager ligger? Hoppas den kommer imorgon!
     
  5. pkan21

    pkan21 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 dec 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tog väl i lite när jag sa "skällde" men jag ringde iaf upp dom och sa att jag inte tänker vänta tills efter jul på den när de själva sa att jag skulle få den senast i mitten av december. Då bad killen på Telenor mig vänta för att kolla upp min order, sen när han kom tbx så sa han att skulle få den i slutet av veckan, och det fick jag.
    Men tycker inte man ska behöva ringa dem och vara irriterad bara för att få den service man borde få.
     
  6. zepignore

    zepignore Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2010
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Yes, pratade med telefonisten men han kunde inte ge något 100%-igt svar, men han trodde den var på g. Bor i sthlm så tror inte man kan skylla på att det är särskilt off hehe :P
     
  7. nackskott

    nackskott Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2011
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det verkar som hela grejen med "Telenor-dramat" är tvärtom egentligen. Jag har ringt och varit trevlig, bara ifrågasatt en gång "men ni sa förut att vecka 49 var leverans?" och de har alla sagt olika saker och olika datum. Även efter den var skickad (eller åtminstone bokad för leverans hos Schenker) så sa de att den inte var det och det skulle ta tills i januari innan jag skulle få. MEn de hade, som sagt, skciakt. Det verkar som de ljuger friskt om det här, av någon väldigt märklig anledning. Det hade ju varit mer förståeligt/logiskt om de inte villa fightas med irriterande kunder genom att säga "Ja, den är skickad" när de inte har det....men men...:\
     
  8. lildude

    lildude Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2010
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nexusen börjar trilla in hos enstaka elgiganten-butiker så håll koll på deras hemsida. De flesta MM verkar ha telefonen i lager så fortsätt kolla hos dem.
     
  9. MatteVTR

    MatteVTR Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2010
    Inlägg:
    275
    Mottagna gillanden:
    24
    Telefon:
    G3, Nexus5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    G3, Nexus5
    Ringde trevlig dam på schenker, men hon kunde inte se att nåt var skickat till mig, ringde sen telenor igen, jodå, mitt paket är på mitt utlämningsställe, men nåt kollinr eller likande får dom inte lämna ut pga bedrägeri-risker?!

    Återstår att se imorgon om det kommer nån avi, om telenor eller schenker har rätt. Vilken soppa, men nu orkar jag inte engagera mig mer. För idag iallafall. :)
     
  10. malajo

    malajo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    1 698
    Mottagna gillanden:
    129

    MINA ENHETER

    Fick precis sms-avisering...på nya förstärkaren :ehm:
    Trodde verkligen det var luren men jag får väl vänta vidare och leka med stereon i stället
     
  11. Sanguis

    Sanguis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 feb 2010
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Jag fick inte heller någon avi med posten idag. Plötsligt känns Lund som världens ände. Borde ju inte ta allt för lång tid att frakta något hit när Malmö ligger så pass nära. Iofs står det 3-4 dagar på Schenkers hemsida och det har än så länge bara gått två dagar.
    Telenor tänker jag inte ringa mer då de inte verkar veta mer än att Samsung Galaxy Nexus är en mobil och att de säljer den men inte tänker skicka ut den...
     
  12. MatteVTR

    MatteVTR Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2010
    Inlägg:
    275
    Mottagna gillanden:
    24
    Telefon:
    G3, Nexus5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    G3, Nexus5
    Man borde klippa ut allt som står om telenor i den här tråden och skicka till nån lite högre uppsatt person på telenor. Vet dom hur illa det sköts?
     
  13. ipx

    ipx Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2009
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Nexusen kom precis upp som beställningsbar mobiltelefon på Telias hemsida. Beräknas leverans: 13/1. FAIL!
     
  14. baggarn

    baggarn Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tur att jag inte väntade på det. Ser ut att bli lite dyrare än andra återförsäljare också, visserligen får man med spotify premium hos telia men det kan jag klara mig utan.
     
  15. Mahti

    Mahti Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2011
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Idag skulle man fått luren från 3 egentligen. Gott att dom är tvungna att besudla telefonen med skit vilket gör att man får vänta 2 veckor extra, bara för att ändå ta bort skiten dom stoppat i så fort man fått igång telefonen ...
     
  16. ipx

    ipx Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2009
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Ringer min mediamarkt-butik nu.... grrrr
     
  17. Notch

    Notch Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2010
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Va duktiga Posten är. Mitt paket är bara ca 65 mil fel...
    Får vänta till nästa vecka, bara hoppas nötterna lär sig läsa under helgen. Är ju inte direkt första gången man råkar ut för att ett paket åker Sverige runt innan det kommer rätt.
     
  18. 4ndroid

    4ndroid Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2011
    Inlägg:
    459
    Mottagna gillanden:
    25
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S22
    Blir så lack. Inte en enda butik i Malmö har fått in den.

    Siba: Skulle kommit 14/12. Fick ett nytt datum. Framflyttat till 15/12. Men idag fick dem ett mail där det sas att lurarna är försenade, och nu saknar dem leveransdatum.

    Media Markt: Typ alla butiker har fått in den utom Malmö butikerna. Vissa fick in den förra veckan.

    Elgiganten: Står 27/12 på deras sida. Men det står också att butiken i Varberg har fått in den. Lite för långt bort.

    Varför ska det sa så lång tid!?!
     
  19. Sanguis

    Sanguis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 feb 2010
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Det är ju inte så värst långt till Lund annars? MM har några inne här enligt sin hemsida.
     
  20. Magnus

    Magnus Först på /forum Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2009
    Inlägg:
    2 583
    Mottagna gillanden:
    471

    MINA ENHETER


    Precis lund är inte så långt bort. Jag åkte ner till lund när jag såg att dom hade inne.