Fråga: Releasedatum

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av Bobby, 25 okt 2011.

  1. Homer

    Homer Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2012
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER


    Jag beställde på internetbutiken den 11 Dec
     
  2. breakman

    breakman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2011
    Inlägg:
    256
    Mottagna gillanden:
    47
    Telefon:
    Samsung S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung S8
    Telefon 2:
    LG G4
    Hämtade en i måndags, beställt några timmar tidigare då jag såg att "min" butik hade fått hem.

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
     
  3. Brask

    Brask Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2010
    Inlägg:
    445
    Mottagna gillanden:
    48
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Okej tog tag i saken och beställde igår. De sänkte den till 4899 :- på hemsidan, Hoppas det är ett ok pris men verkar vara det om man ser på pricerunner eller liknande.
     
  4. erik_be

    erik_be Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    När beställde du din telefon?
     
  5. Tomza

    Tomza Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2011
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Pratade med Telenor idag och berättade exakt som det var att jag tyckte det var dåligt att jag inte fått telefonen än trots att jag beställde den 27 november. Inom två veckor garanterade dem att jag skulle ha den i handen, känns lite positivt ändå. Även om jag väntat så sjukt länge och läst varje jävla kommentar typ på swedroid och i olika recensioner haha.
     
  6. Xerxes

    Xerxes Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2009
    Inlägg:
    143
    Mottagna gillanden:
    20
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S22 Ultra
    Två veckor till alltså? Jag beställde med den 27:e. Känner att det är svårt att acceptera en leveranstid på 8v även om de gett en gratismånad. Informationen har varit värdelös så jag vet inte om det är klokt att binda upp sig hos en så uppenbart usel operatör som Telenor i två år.
     
  7. Brask

    Brask Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2010
    Inlägg:
    445
    Mottagna gillanden:
    48
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Fast nu är det väl egentligen inte operatörernas fel utan Samsung som har svårt att leverera? Dock kunde ju operatörerna säga detta och medela att de inte har en aning. Dock blir de ju av med kunden i 2 veckor istället för att den ringer och frågar varje dag.
     
  8. spjerne

    spjerne Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    380
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

  9. someuser

    someuser Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Enl de besked jag fått från telenor idag, fick dom in en leverans den 29e som täcker alla beställningar gjorda innan jul, min beställning 10dec borde komma nästa vecka enligt dom. Sedan får även telenorbutik i göteborg in nexus på måndag, borde gälla samma för mig då jag bor i göteborg, fingers crossed..
     
  10. kruso

    kruso Guest

  11. Frohike

    Frohike Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2009
    Inlägg:
    236
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Är det verkligen tillåtet för affärer att ljuga om sina leveransdatum? Att säga att leveranstiden är t ex en vecka, utan att ha några som helst belägg för det? Eller som i mitt fall att säljaren på Telenor säger att de har telefonen i sitt "centrallager," när det inte stämmer?
     
  12. L'ombra

    L'ombra Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2011
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag tror väl knappast att det är något lagbrott att ha felaktig (missbedömd?) lagerstatus- eller leveranstidsinformation på sin hemsida, och de lär ju ha nån paragraf där de hävdar att information inte nödvändigtvis alltid stämmer.
     
  13. Frohike

    Frohike Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2009
    Inlägg:
    236
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Samtidigt så borde det ju inte vara tillåtet för en försäljare att locka fram ett köp genom att påstå att varan finns i lager och kommer att skickas direkt utan att ha belägg för det. Därmed inte sagt att det är förbjudet.

    Hur som helst. Någon som varit i kontakt med kundtjänst på Telenor idag? Jag pratade med dem igår, då sa de att min telefon har skickats och att de fick in en leverans den 29e dec. I förrgår påstod de dock att de inte fått några telefoner alls och att ingen har fått.
     
  14. Saliciouscrumbs

    Saliciouscrumbs Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    194
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    De fick in ett parti den 29? Kan det stämma? Jag ringde två gånger mitten av förra veckan. Alltså flera dagar efter den 29 och de sa att de hade inte fått in telefonen den 29.

    Hoppas du har rätt.
     
  15. Frohike

    Frohike Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2009
    Inlägg:
    236
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Jag ifrågasatte hur den andra personen i kundtjänst kunde påstå att de inte fått in några telefoner alls, och fick då svaret att status för min beställning ändrades idag (dvs igår, torsdag) till skickad. Jag ska kontakta dem imorgon igen, visar det sig att min order inte är skickad blir jag irriterad.
     
  16. Frohike

    Frohike Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2009
    Inlägg:
    236
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Pratade med Telenors kundtjänst igen. De sa först att telefonen är skickad, sen efter lite påtryckningar sa hon att hon inte kunde se exakt hur långt gången den är men att "frakt är inbokad." Hon höll med om att detta kunde innebära att den är skickad eller att den inte är det. Jag frågade vem man kunde kontakta för att få reda på det, hon svarade att ingen på bygget kunde se det. Extremt irriterande, får hoppas att telefonen dyker upp nästa vecka. Mycket mer kan man ju inte göra när kundtjänst bara chansar i sina svar.
     
  17. Westholma4t

    Westholma4t Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    1 378
    Mottagna gillanden:
    177
    Operatör:
    VIMLA
    Telefon:
    Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    VIMLA
    Telefon:
    Pixel 7 pro
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung tab s6
    Övrigt:
    acer Chromebook cp315-1h, mk802 HDMI.