Fråga: Releasedatum

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av Bobby, 25 oktober 2011.

1. marot729

marot729 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

2. bompi

bompi Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Dette er sikkert kjent fra før, men dette er fra amobil.no:

Samsung bekrefter at Samsung Galaxy Nexus kommer i salg veldig snart.

– De første enhetene er på vei ut til butikkene i morgen, sier produktsjef Stig-Ove Langø i Samsung Norge til Amobil.no.

3. the_grid

the_grid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Imorgon 7e börjar nexusen skickas ut till återförsäljare.

4. alexm

alexm Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    104

MINA ENHETER

Fick precis ett sms från Tre. " Hej, vi får in Samsung Galaxy Nexus den 15 dec. MVH 3"s kundservice". Borde väl komma tidigare med tanke på att Samsung skickar ut dem imorgon?

5. markuz85

markuz85 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Saxat från Facebook:

"Samsung Sverige Hej! Många frågor nu, vi tar dem en och en.
    Håkan: Telefonerna beräknas att börja levereras ut till återförsäljare och operatörer med start i morgon, den 7 december. Vi beklagar att det var några dagar senare än den ursprungliga planen."

Dock verkar inte 3 ha någon aning då de håller fast vid "1-2 veckor"...

6. simonjoh

simonjoh Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Men enligt nån Omed på facebook (Samsung Sveriges FB-sida) har Tre haft den i lager sen den 25:e november. De har bara inte velat skicka ut den till kund.. :teeth:

7. markuz85

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Men så finns det ju också en kvinna här i Sigtuna som påstår sig vara Lisa Marie Presley så ta du det med en nypa salt ;)

8. simonjoh

simonjoh Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Mitt inlägg var menat som ett hån.. Tar knappast vad nån random person säger på facebook på allvar.. :)

9. markuz85

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Förstod det :P

10. quagtire

quagtire Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jahapp ringde runt lite för att ta reda på när dem börjar sälja i örebro.

Telia butiken i stan hade ingen aning, Media Markt i Marieberg sa att dem skulle få in bara ett fåtal den 8:e men visste inte vilken dag dem skulle börja sälja, Elgiganten hade den 27:e dec som release för hela sverige (vadfan?).
    Funderar på att beställa från komplett som får in på måndag så antar att dem skickar ut den asap? känns lite sådär när det kommer till garanti osv att man måste skicka saker och ting eftersom det är en webshop.. men vettefan hur man ska göra? vill ha mobilen så fort som möjligt eftersom jag slog sönder min gamla nyligen..

11. bonis666

bonis666 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Komplett har alla service av telefoner via anovo, vilket det flesta operatörer också har väl ? Lämnar du in den i en Telia butik så skickar ju dom den i sin tur den vidare till anovo, ringer du telias support så får du hem fraktpåse så du skickar den till anovo, det är ju ingen större skillnad på returhanteringen.

12. candyraver

candyraver Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    133
    Telefon:
    S10e

MINA ENHETER

Telefon:
    S10e
    Mitt intresse har svalnat efter en del userreports börjat komma in... fler som mig som avvaktar?

13. beejizzle

beejizzle Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Mitt intresse har varit svalt sedan jag såg specs på den, de obekräftade var GRYMMA, den riktiga är en kombination av 720p & ICS + design. Det som lockar mig mest är att min SGS2 har sprucken display sedan en månad, samt ICS. Jag kommer dock ändå stå vid dörren när telenor / mediamarkt öppnar imorgon och hoppas på de bästa även om de båda sagt 8/12 till vissa. Jag skulle kunna åka till uppsala och köpa en import om jag varit riktigt sugen men så har de inte känts.

Jag meddelar om butiksstatus imorgon!

14. stefanb

stefanb Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Jag har känt likadant, och har velat mycket fram och tillbaka. Till slut så föll valet på att nexusen går bort, så nu har jag en galaxy note istället.

15. candyraver

Mottagna gillanden:
    133
    Telefon:
    S10e

MINA ENHETER

Telefon:
    S10e
    ICS=lockar, 720p=lockar...

Min "ha-begäran" att visa upp den för iphone-användare på jobb med kommentar "den klrar ju inte ens en hel dag på sitt batteri" har börjat avta..

Men jag vill se fler saker för nästan 6 tusen kronor innan min 1500kronors HTC Desire besöker blocket igen..
    Vill även läsa en htc/SE/samsung review med ICS innan jag tar beslut, där reviewn inte bara handlar om ICS utan om hårdvaran - vilken, handen på hjärtat, denna telefon inte har anno 2012...

Men till alla er andra, kör hårt!

16. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Håller med till viss del, som du säger så lockar skärmen och ICS... har just nu en SGS2 som förhoppningsvis inom snar framtid får ICS men då tyvärr med Touchwiz o annat skräp. Jag funderar på att spara dessa 5500:- och köpa Asus Transformer Prime för istället :) Ja jag vet att det inte är en telefon, men den är så snygg o blir isåfall min första padda!

17. Chiliringen

Chiliringen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag beställde min den 21/11, hoppas det inte var allt för många som beställde den innan :O

18. beejizzle

beejizzle Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Oavsett butik/affär så är denna telefon inte i närheten av iPhone eller t.ex. SGS2 så risken att du inte kommer kunna köpa den på premiärdagen är ganska liten. Visst, den kanske tar slut i de butiker som har ett bra pris eller snabb leverans t.ex. och de som inte fått in så många. Men denna telefon kommer att gå å köpa i en butik för den har inte denna hysteriska hype utanför Swedroids kanske 100-200 maniska tro-tjänare

19. Gojz

Gojz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

ang batteriet så dör det ju på alla nya telefoner, beror ju på vad man gör, stäng av internet och mobilen överlever 1 dag utan problem, surfa och den dör. Vad är problemet? köp en 3310 om ni vill ha batteritid.

20. candyraver

Mottagna gillanden:
    133
    Telefon:
    S10e

MINA ENHETER

Telefon:
    S10e
    det är mer intressant att jämföra 3310:ns batteritid med en 6210:a, då ligger 3310an i lä :)

med andra ord, de går inte att jämföra för vem vill ha en "smartphone" utan sync....

Visst man kan säkert köpa nytt batteri sen men.... för 6k är de inte godkänt!
    edit: jag VET det är surt att krypa till korset när man längtat och läst reviews men fakta är fakta och jag har inte möjlighet att ladda min telefon under dagtid, pinsamt samsung!