Fråga: Releasedatum

Discussion in 'Galaxy Nexus - Allmänt' started by Bobby, Oct 25, 2011.

1. MathiasM

MathiasM Professional Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 5T

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 5T
    ROM:
    100% Stock
    Chattade just med CDON så bra nyheter för er som har bokat hos dem.

Du pratar nu med Andreas
    Välkommen!
    Hur kan vi hjälpa dig?
    Andreas: Hej, vad kan vi hjälpa er med?
    Du skrev: Hej, Jag undrar när ni kommer att få in Glaxy Nexus till erat lager.
    Andreas: Vi kommer att få in en leverans idag
    Andreas: som är till alla förbokade telefoner
    Du skrev: skickas de ut idag också med posten/schenker så man får den på fredag 9-dec?
    Andreas: Det kommer att skickas så fort som möjligt

2. The Phone House

The Phone House Adult Droid Verifierat konto

MINA ENHETER

Den senaste leveransinformationen vi har fått är fortfarande v.49. Så jag sitter här och uppdaterar lagersaldot i våra system och lovar att skriva så fort jag ser att den kommit in.

Samsung kommer att komma till kontoret för att visa upp nya produkterna efter klockan 17:00 idag, så om telefonen inte kommit in innan dess passar jag på att fråga dem hur det går med Nexusen.

mauswe, diezel and SlayerBear like this.
  3. msen

msen Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Med tanke på att jag nu börjat se nyktert på hela den här samsung-cirkusen har jag letat efter en alternativ lösning så min fråga är hur mycket sämre är en Iphone 4s egentligen?

4. simonjoh

simonjoh Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag misstänker att deras system ändrade från ett datum (2011-12-14) till 1-3 dagar på grund av att systemet ansåg att det var just 1-3 (arbets)dagar till den 14:e. När sedan Dustin blev mailbombade med frågor angående denna ändring så ändrade de tillbaka till ett datum igen, för att slippa ytterligare mailadministration.

Detta är rena spekulationer, men känns ändå rätt troligt.. Jag har mailat och frågat och kan återkomma när/om jag får svar.. :)

Känns som att det är värt att gå in och kika i lite "fysiska" butiker i eftermiddag ifall man är sugen på en telefon innan helgen då jag anser att det inte är troligt att nån mer än någon enstaka 3-kund (ifall mailet benny_olsson fick stämmer) får sin telefon levererad imorgon.

Förhoppningsvis är denna soppan snart över så vi kan koncentrera oss på att dela upplevelser istället för frustration :)

5. simonjoh

simonjoh Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Från vad jag har förstått så är väl inte 4s sämre. Det finns stora skillnader i form av skärmstorlek men det är ju subjektivt om det är bättre eller sämre. I helhet så är det väl på liknande sätt som GNex en telefon som är gjord för att kunna köra dess operativsystem och alla appar utan några problem. Min kollega fick sin 4s igår och han verkar vara nöjd, han har tidigare kört HTC Desire.

6. crille945

crille945 Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Nexus

Hej alla glada:-)
    Tänkte bara höra eftersom jag har beställt ifrån Katshing 23/11 vad ni tror?
    Det är ingen som har sagt att dom har beställt därifrån nämligen på detta forum så då blir jag lite misstänksam bara.
    Är dom bra att ha med att göra lr?
    Tacksam för svar.

Crille

7. Noctrl

Noctrl Youth Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    POCO F3

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    POCO F3
    De gånger jag beställt från Katshing så har det inte varit några problem. Andra som jag känner som har beställt därifrån har alltid fått telefonen dagen efter om den funnits på lager.

crille945 likes this.
  8. msen

msen Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Kanon, då finns det en backupplan även om jag helst inte nyttjar den. Man har ju låst in sig lite i och med att man köpt en hel del appar till android och lärt sig det systemet. Jag livechattade precis med CDON och de gav lite valium för själen, jag hoppas verkligen att jag slipper plan B.

9. humlan

humlan Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Media Markt har annons på Galaxy Nexus idag, eller inte... På bilden står det 4.5" skärm, i texten 4.65".

Bilden ser inte ut att vara en Galaxy Nexus, ser mera ut som Nexus S eller liknande. Ni som har bättre känsla för detaljer kanske kan säga, men skärmbilden är då afaik inte Android 4/ICS.. Texten säger dock att den har Android 4.

Och de (vi) kallar den bara för Nexus Smartphone från Samsung typ...

I samma blad har vi Razr billigt oxo, den verkar inte ha samma problem med batteritiden så nu har jag beslutsångest :P Gillar de olika dockorna som finns till Motorolas nya lurar, men kommer jag verkligen skaffa nån sån?? Dunno... Sen kan man inte byta batteri i Razr, ogilla. Dock har Razr plats för minneskort...

Ska in till butiken idag, få se om nån av dem finns i lager ännu...

10. speedline

speedline Senior Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel
    Telefon 3:
    Sony Xperia ZX Premium
    Jag tröttnade på att vänta och köpte en 4s istället. Helt okej telefon men jag saknar widgets och en del andra fiffigheter som andriod erbjuder

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

11. Cheese

Cheese Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Det är helt klart en Nexus S på bilden men en del av texten som du säger anger att det kan vara en GN dom fått in.

EDIT: Mejlade precis för att få lite klarhet i det hela. :D

Last edited: Dec 8, 2011
  12. the_grid

the_grid Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Pratade just med Media Markt Uppsala på telefon. Det är fel i annonsen, Galaxy Nexusen ska komma in imorgon sa dom.

13. solpete

solpete Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag pratade också PRECIS med mediamarkt i Uppsala och hon sade att hon inte hade något leveransdatum på telefonen.

Mediamarkt sundsvall har ju med nexusen i sitt reklamblad och erbjudandet går ut den 11:e, alltså nu på söndag... GUD VAD LUSTIGA HUSET ALLT ÄR...

EDIT: Jag pratade med mediamarkt sundsvall precis. Dom säger att leveransen är försenad och dom får den troligtvis på måndag. EVENTUELLT möjligen med socker på topp imorgon så det lönar sig att fråga imorgon med. :)

Last edited: Dec 8, 2011
  14. cyprox

cyprox Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Pratade med mediamarkt uppsala igår och då sa de att 22st var på väg in på fredag.

Sent from my Nexus One using Tapatalk

15. msen

msen Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Ha ha ha, helt otroligt att vi inte ser igenom det hela. Varför är det bara en enda telefon som blir försenad hela tiden? Varför är det bara en telefon som det ges ut olika och felaktiga uppgifter om? Varför är det bara en telefon som det "råkar" blir fel med i ett reklamblad etc...

16. msen

msen Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Här kommer svaret: Gratis marknadsföring och hypebildning! Även negativ reklam är bra reklam för företag.

17. Reconnnn

Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

MINA ENHETER

Skulle gissa att de får in dem på måndag eller tisdag och då blir det 1-3 arbetsdagar tills dem får det i lager. Men då de är lite otydligt så valde dem att backa med det och skriver leverans dag istället. Så blir färre kunder besvikna.

18. solpete

solpete Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Eller så är dom bara totalt blasé, trötta på sitt jobb, okunniga och borde jobba med dammsugarförsäljning på äldreboende istället.

I min värld är det helt otroligt att inte kan spika ett datum en månad i förväg utan krångel. Där kan faktiskt Apple ha kredd! Det här är 100 kg TRAMS! Att man kan ringa samma internationella företag (mediamarkt) med 5 minuters mellanrum, prata med två olika människor, och få två helt olika svar - är helt ofattbart för mig. Nån borde få sparken.

19. Mircwar

Mircwar Bannlyst Bannlyst

MINA ENHETER

Benny måste trolla! Jag har varit i kontakt med Tre flera ggr idag och dom har inte fått in Nexusen och dom har ingen adress som är [email protected]. Om nu Benny fått ett mail som han nu påstår så är förmodligen mailet en bluff. Och varför skulle endast en person fått sin skickad? Inte fan får dom endast ett ex. TROLL

20. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

MINA ENHETER

Är det bara Toni som skriver? I så fall hatten av till dig Toni! Helt underbart att en ÅF skriver såhär på ett forum. Oavsett vem det nu är som skriver. Är så glad att jag redan har min :)