ReleaseKing

Diskussion i 'Appförslag och idéer' startad av _booty, 23 nov 2011.

  1. _booty

    _booty Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2010
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    Hejsan alla!

    Jag har en sida
    ReleaseKing, all release dates in one place
    sidan är klar sånär som på designen som jag tänkte ändra (om jag bara hittar någon som är villig att göra den ;)) Men jag har nu också tillverkat en android-app som jobbar mot sagda sida, detta är min första app så nu skulle jag bli jätteglad om någon ville vara villig att prova den :)
    Först och främst skulle jag vilja se så att den fungerar över huvud taget på andras telefoner, men är öppen för kritik! :)

    [QR]http://dl.dropbox.com/u/3301537/ReleaseKing.apk[/QR]

    Tack på förhand!

    //_booty
     
  2. mrxyz

    mrxyz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2010
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Har klickat runt i appen och gillar den. Snyggt UI och väldigt lätt att använda. Laddar all info tillräckligt snabbt för att jag skulle vilja använda den ofta.

    Lite förslag:
    -kategorier (Spel/Film/etc) hade varit trevligt. (Edit, såg att du taggat i kategorier, så filter är nog vad jag är ute efter, likt första sidan..)
    -Kunna lägga till event i kalender (förslagsvis när någon release kommer)
    -påminnelser kanske vore något för de som inte vill blanda in kalendern annars?
    -När den laddar in nya sidor står det "No releases found!" som default mitt på sidan, kanske ha laddningen där istället för att förtydliga att den hämtar info. Detta är verkligen smaken som baken, men jag tänkte på "allmänheten" som kanske inte väntar 2 sekunder extra innan de ger upp och trycker tillbaka :-)
    -Kanske någon widget, det brukar vara populärt.


    Generellt mycket bra jobb!
     
    Last edited: 23 nov 2011
  3. _booty

    _booty Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2010
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    Kul med response, tack mrxyz!

    Det finns faktiskt redan en widget :) Den är otroligt enkel än sålänge dock, den hämtar alla releaser för idag och skriver ut dem i en textruta, och om man klickar på textrutan kommer man till samma fönster i appen :)

    Detta med att det står att det inte hittas några releaser stör jag mig som tusan på :D Men jag vet inte hur jag skall få bort det, det har å göra med att jag har en setEmptyView i min ListView och när activityn laddas så är just listviewn tom, någon kanske har något bra tips där?

    Ja detta med påminnelser var ingen dålig idé! Skall genst kika närmare på det, skall även kolla på att kunna filtrera i listorna, både på kategori och sedan kansek att man kan gömma "tomma" releaser.

    //_booty
     
  4. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 682
    Mottagna gillanden:
    2 038

    MINA ENHETER

    Har du sett detta?
    "Optionally, your custom view can contain another view object of any type to display when the list view is empty. This "empty list" notifier must have an id "android:id/empty". Note that when an empty view is present, the list view will be hidden when there is no data to display. "
    ListActivity | Android Developers
     
  5. _booty

    _booty Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2010
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    Buzz, rätta mig gärna om jag har fel men som jag har förstått det så get det sättet jag använder och sättet du länkar till samma resultat. Problemet i mitt fall TROR jag är att den alternativa viewen alltid visas när listan är tom, och listan är ju tom innan den har fyllts.

    //_booty
     
  6. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 682
    Mottagna gillanden:
    2 038

    MINA ENHETER

    Kan du inte ha "vänta, laddar" som standardtext i den alternativa och sedan ändra den till "tomt" när du laddat klart?
     
  7. _booty

    _booty Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2010
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    Det skulle kunna funka buzz, skall ta en titt på det! :D
     
  8. _booty

    _booty Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2010
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    Jag tog en kik och nu löste jag det, bra tänkt buzz :)


    //_booty