Reminders och optiska styrsensorn

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av xistan, 11 maj 2010.

1. xistan

xistan Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Älskar min Desire, men det är en sak som driver mig till vansinne och det är att påminnelser från kalendern tas bort med den optiska styrsensorn, vilket innebär att telefonen plingar till i fickan, men när jag tar upp den så är påminnelsen puts väck. Måste vänta tills nästa kommer innan man kan stänga av den via skärmen.

Är det någon som vet om det finns något sätt att stänga av denna funktion? Som det fungerar just nu är det helt hopplöst!

2. Madeli

Madeli Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

Bra du tog upp det! Samma här..... irriterande som tusan. Jag trodde det var något jag inte fattade och orkade inte leta...

3. xistan

xistan Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har mailat HTC! Återkommer om de svarar!

4. joekst

joekst Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Mina pling från kalendern visas i statusbaren och kan nås därifrån, detta kan slås på vi inställningar för kalendern. Nu kanske det inte var precis det som efterfrågades men det är ett sätt i alla fall :)

5. xistan

xistan Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jo, händelserna syns där också, men inte om jag via styrsensorn har lyckats snooza dem. De kommer upp först om jag inte reagerat på plinget från påminnelsen. I de flesta fall då telefonen ligger i exempelvis jackfickan och jag är ute och går så räcker den rörelsen till för att sensorn ska snooza påminnelsen och jag får aldrig se vad det handlar om.

6. joekst

joekst Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ok, då missförstod jag. Det är faktiskt inget jag råkat ut för men jag har ifs min i ett fodral så jag kommer inte åt den sensorn.

7. malexin

malexin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    167
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    Jag har råkat ut för detta ett par gånger, och det är lite smått irriterande ja. Bara man nuddar vid den optiska trackballen så riskerar man att snooza påminnelsen och man får sen vänta tills den kommer fram igen för att kunna stänga av den.
    En "lösning" är att vänta tillräckligt länge för att skärmen ska hinna stänga av sig innan man plockar upp telefonen ur fickan eller fodralet efter att man hört en påminnelse. Man kan också trycka på powerknappen för att manuellt stänga av skärmen först.

Last edited: 4 jun 2010