[RemoteStick] Fjärrstyr och övervaka hemmet

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av pakerfeldt, 21 jul 2010.

  1. mhema

    mhema Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2012
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ok, då avvaktar jag den lösningen, kan samtidigt bifoga en lösning till mitt eget problem med schemaläggaren (telldus använder tydligen Windows schemaläggare som kräver ett lösenord på inloggningen) Aktivera automatisk inloggning i Windows XP denna länk beskriver hur du får automatisk inloggning med lösenord (jag vill som sagt kunna starta om datorn remote och få den att starta upp utan att stanna vid lösenordet).
     
  2. pakerfeldt

    pakerfeldt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 feb 2010
    Inlägg:
    716
    Mottagna gillanden:
    72

    MINA ENHETER

    Är det så att om man använder Telldus Live! med Telldus Center så sker schemaläggningen lokalt och inte på Telldus Live! servrarna? Isåfall är det ju meningsfullt det du säger. Men jag trodde det var så att all schemaläggning i Telldus Live! ligger på Telldus servrar.
     
  3. yeppeyump

    yeppeyump Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2010
    Inlägg:
    420
    Mottagna gillanden:
    66

    MINA ENHETER

    Efter uppdateringen idag blir sensor-widgeten lite konstig, se bild nedan.

    Kan också meddela att gruppstyrningarna jag gjort inte alltid syns. Startar jag om appen på nytt ploppar de oftast fram.
    Har du möjlighet att lägga in så man kan gruppstyra via widget också, precis som de övriga brytarna?

    [​IMG]
     
  4. pakerfeldt

    pakerfeldt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 feb 2010
    Inlägg:
    716
    Mottagna gillanden:
    72

    MINA ENHETER

    Jag misstänker att du alltid kan trycka på Refresh-knappen för att få fram grupperna igen? Ja, sensorn har blivit lite konstig i widgeten ser jag ;) Jag kollar upp det!
     
  5. carl-pedal

    carl-pedal Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2011
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Fan, jävla skitapp, nu måste jag byta upp mig till en duo... ;-) varför snålade jag ur!? Köpte en snålis som bara sänder..

    När sensorerna dessutom bara kostar en hundring, finns ju bara möjligheter...

    Bra jobb med appen, med fjärrstyrning från mobilen är det bara fantasin som sätter gränserna. Garageport? Styra spjället på kamin? Osv...

    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
     
  6. NisseH

    NisseH Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 feb 2010
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ok nu har jag registrerat mitt kort på Android Market efter samtal med banken i tron om att det skulle gå bättre att köpa Remotestick men nu får jag ett nytt meddelande istället.

    ----------------------
    Your order has been cancelled. Have questions? Contact Patrik Åkerfeldt.

    Jan 17
    Patrik Åkerfeldt has cancelled your order. You won't be charged.
    Reason: Other (describe below)
    Comments from Patrik Åkerfeldt: "Order canceled due to internal error in Market."
    ----------------------
     
  7. pakerfeldt

    pakerfeldt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 feb 2010
    Inlägg:
    716
    Mottagna gillanden:
    72

    MINA ENHETER

    Kan du kontakta mig på hello @ remotestick.org med ditt fullständiga namn så ska jag se om jag kan få mer information från min sida.
     
  8. mhema

    mhema Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2012
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Japp schemaläggningen går via datorns schemaläggare, nu kan jag använda telldus schemaläggare - när jag fixade en inloggning med lösenord på windowskontot... men hur kommer det då fungera om man köper en Tellstick Net som jag funderar på? Jag kan bara hålla med den som svor över att han snålade :) jag måste också åtminstone uppgradera till en Duo, men jag funderar om det också är snålt och gå på Net varianten direkt? är det någon som kan ge tips? hur fungerar tex schemaläggningen då?
     
  9. mhema

    mhema Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2012
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    En liten fundering, när man skapat en grupp (ex tänd alla lampor) går det att få en extra reload på enheterna så att alla lampor som ingår i gruppen tänds i appen också?
    Nu klickar jag på gruppknappen och då tänds den i appen, men jag får köra reload för att symbolerna för respektive enhet också skall tändas... en småsak så inte prio ett förstås :) Förresten så syns inte de grupper jag skapat direkt när jag startar appen, men när jag kört reload så dyker de upp också en skitsak... fan jag vill ha en Duo eller Net och gödsla med termometrar och prylar :) har förresten en väderstation (med vind, regn, temp mätare) som jag har PC-gränssnitt på idag, undrar om tellstick kan läsa av den? och är det någon som kan få tellstick att ta emot larm från Nexas brandvarnare?? vari ligger problemet tro?
     
  10. pakerfeldt

    pakerfeldt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 feb 2010
    Inlägg:
    716
    Mottagna gillanden:
    72

    MINA ENHETER

    Det är min uppfattning att med en Tellstick Net ligger schemaläggaren på Telldus servrar. Det har fungerat bra för mig hittills.


    Nej, appen lider av flera barnsjukdomar fortfarande och jag jobbar för fullt med att fixa dessa (innan jag börjar lägga tid på ny funktionalitet). En av dessa är relaterad till hur grupper uppdateras i listan. Ibland syns det inte och det krävs en refresh för att de ska dyka upp, precis som du säger. De ingående enheterna ska givetvis också uppdateras om man t.ex. slår på en grupp.
     
  11. mhema

    mhema Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2012
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Du gör kanonjobb! Hmmm, det går uppenbarligen inte att uppbringa en Net eller Duo fören i mars :( Shit!
     
  12. pakerfeldt

    pakerfeldt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 feb 2010
    Inlägg:
    716
    Mottagna gillanden:
    72

    MINA ENHETER

    Nej jag vet. Tyvärr verkar Telldus ha enorma problem med sin kinesiska leverantör.
    Vill och vågar man så verkar den finnas att köpa här: Tellstick Net home automation control (7350039570030) | eBay
    Jag kan dock inte gå i god för att det är en schysst säljare!
     
  13. pakerfeldt

    pakerfeldt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 feb 2010
    Inlägg:
    716
    Mottagna gillanden:
    72

    MINA ENHETER

    Det är kort mellan uppdateringarna nu. La precis ut 2.0.7 som fixar flera problem, däribland bättre hantering av grupper men också ett problem som ibland uppstod när man långklickade på en enhet som kunde få appen att krasha (den har gäckat mig från dag 1). Förhoppningsvis är det inte så många barnsjukdomar kvar nu. Rapportera gärna in ev. problem! Annars ska jag snart börja gå igenom feature-förfrågningarna och försöka prioritera.

    edit/ Här är några av de förfrågningar som finns (oordnade):

    • Fixa redigering av enheter
    • Bakgrundsmonitorering av sensordata
    • Grafplottning av historisk sensordata
    • Stöd för notifiering vid gränsvärden för sensorer
    • Stöd för Locale och Tasker
    • Stöd för egna sidor där man fritt kan välja vilka enheter och sensorer som ska synas vart i tabellen
    • Stöd för sidor med bilder (typ planlösning) där man själv kan lägga ut sina enheter.

    Eftersom Locale-stöd finns i RemoteStick Lite så ligger det ganska högt upp på listan.
     
    Last edited: 17 jan 2012
  14. yeppeyump

    yeppeyump Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2010
    Inlägg:
    420
    Mottagna gillanden:
    66

    MINA ENHETER

    Snyggt jobbat! Blir bokstavligen bättre och bättre för varje dag :-)

    *** Skickat med min Samsung Galaxy S II ***
     
  15. MrMad

    MrMad Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2011
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Dimning funkar från appen nu, hade dock velat ha en dimningswidget att välja på också.
    Ett irriterande problem jag har är däremot att mina widgets inte överlever en omstart av telefonen. När jag har startat om så står det bara "Laddar" i mina remotestick-widgets.
     
  16. carl-pedal

    carl-pedal Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2011
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Någon mer som har problem med att servern inte hostar? Felet syns även från datorn.

    Det går att logga in på telldus live men inte att fjärrstyra genom.


    Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
     
  17. pakerfeldt

    pakerfeldt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 feb 2010
    Inlägg:
    716
    Mottagna gillanden:
    72

    MINA ENHETER

    carl-pedal gillar detta.
  18. pakerfeldt

    pakerfeldt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 feb 2010
    Inlägg:
    716
    Mottagna gillanden:
    72

    MINA ENHETER

    Jag ska se till att widgets fungerar bättre. Detsamma gäller när man uppdaterar appen, att det tar ett tag innan widgetarna uppdateras.


    Har precis publicerat en ny version på Market som innehåller stöd för Locale och Tasker. Testa gärna och berätta hur det fungerar. Funktionaliteten är fortfarande att betrakta i betastadie då jag inte själv hunnit köra några längre tester.
     
  19. bomba187

    bomba187 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Finns det någon video där man kan se hur det ser ut "in-action"?. Om inte, har någon lust att lägga upp en där man kan se lite hur responsen är mm.
    Dock har jag inte ens en smartphone men jag tycker att appen verkar grymt cool.
     
  20. VoodooExtreme

    VoodooExtreme Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2010
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Tack för Tasker-pluginen, nu kan jag äntligen skrota Remotestick Lite och köra pluginen i Tasker utan att skapa grupper för alla enheter först, trevligt! :)