[RemoteStick] Fjärrstyr och övervaka hemmet

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av pakerfeldt, 21 jul 2010.

1. mille7

mille7 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hej igen

Skrev för någon vecka sedan att jag fick timestamp-problem och har nu lyckats lokalisera att det uppstår när man använder två olika enheter med samma google konto.

Har inte haft några timestamp problem på ett tag och i helgen slog jag igång en gammal mobil och då kunde jag inte längre styra lampor med min nya :(

//Mille

2. pakerfeldt

pakerfeldt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    72

MINA ENHETER

Hmm. Berätta mer. Du slog på den gamla enheten som inte har Remotestick installerat? Gjorde du något som helst anrop mot Telldus Live! från den här gamla telefonen eller räckte det med att du startade den?

Hur som helst ligger ju timestamp-problematiken hos Telldus. Inget jag kan rå över tyvärr. Det är en säkerhetsårgärd från deras sida.

3. mille7

mille7 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hmm efter lite testing får jag fel när jag har båda enheterna igång samtidigt.
    När jag startar igång remotestick på enhet A (min gamla lur) så kan jag inte köra remotestick på enhet B förens jag har stängt av enhet A samt att det har gått en tid

Enhet A har alltid priorritet.

I enhet B får jag följande fel:

Kod:
    04-08 16:00:25.060: E/remotestick(29918): org.remotestick.exceptions.TelldusTimestampException: OAuth Verification Failed: Timestamp is out of sequence. Request rejected. Got 1365429624 last max is 1365430301 allowed skew is 600
    04-08 16:00:25.060: E/remotestick(29918): 	at org.remotestick.telldus.TelldusLiveService.fireRequest(TelldusLiveService.java:316)
    04-08 16:00:25.060: E/remotestick(29918): 	at org.remotestick.telldus.TelldusLiveService.turnOnOffDevice(TelldusLiveService.java:548)
    04-08 16:00:25.060: E/remotestick(29918): 	at org.remotestick.telldus.Device$1$1.doInBackground(Device.java:194)
    04-08 16:00:25.060: E/remotestick(29918): 	at org.remotestick.telldus.Device$1$1.doInBackground(Device.java:1)

Hoppas det hjälper lite :)

4. pakerfeldt

Mottagna gillanden:
    72

MINA ENHETER

Ja, men det är helt logiskt. Tiden går "före" på A vilket gör att B inte fungerar, eftersom Live! inte tillåter att man gör request i "baktiden" så att säga.

5. pakerfeldt

Mottagna gillanden:
    72

MINA ENHETER

Du kan ha haft rätt! Det hade smugit in sig en uppdatering som kan ha påverkat detta. I 2.5.15 är detta återställt igen. Prova gärna igen då.

6. Hund

Hund Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 003
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    ROM:
    GrapheneOS
    Det är väl tredje uppdateringen nu som det står att du uppdaterat widgeten, men jag ser fortfarande ingen skillnad. :P

7. tjo

tjo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Någon som har koll på nexa greijjerna?, kopplade nyss in LWMR-230 till en transformator 30W (elektronisk) som går till led band, fungerar bra när det är tänt men när jag släcker så lämnar diod bandet att blinka, när jag sedan kopplade in ett likadant system till samma knapp så blinkar det inte längre utan fungerar som det ska, varför?
    sen så när man tänder så tänds de som lysrör, blinkar till ett par gånger före de börjar lysa som de ska, vad beror detta på?

8. Big-red

Big-red Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Testade nu och den tar just inte min gamla bakgrund. Allt annat tar den men just denna simpla jpg vägrar den att ta. Mycket underligt!

9. NiklasO

NiklasO Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 899
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Jag har skaffat mig en bunt med raspberry pi's.
    Den ena agerar server för min Tellstick Duo. Den är förstås utan skärm så Live funkar inte så värst bra. Därför så har jag nu dragit in Tellprox. Vet att det inte är supportat men jag måste ändå kolla.

Jag har 13 enheter men får upp 14 i RemoteStick. En som är helt tom då. Alltså det finns ingen ikon eller någon text. Det är bara en tom lucka. Annars så syns alla enheter. Är det i tellprox eller i RemoteStick felet ligger? Kan den typ sortera bort helt tomma enheter på något sätt?

Jag skickade också en rapport nyss.
    Om jag går till Inställningar och trycker på Sensorer (övervakning) så kraschar appen om servern inte svarar.

Last edited: 3 jun 2013
  10. Sebastiank

Sebastiank Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Jag kör telldus live på min raspberry utan skärm och live funkar hur bra som helst bara att man behöver aktivera det via skärm första gången sen autostartar man bara telldus-core så har du igång liven.

11. NiklasO

NiklasO Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 899
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Jag har aldrig haft skärm till just den pajen så jag har inte ens x11 installerat. Det finns alltså ingen fönsterhanterare installerad utan det är en ren cli-server.

12. M203

M203 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    267

MINA ENHETER

Någon möjlighet att starta beta program för Remotestick? Fungerar väldigt smidigt. Kör bl a Autoremote mfl via beta. Dvs g+ community, sen ansöker man om beta och så kommer det via Google play. Kommentarer etc via communityn.

Tapatalk 2

13. M203

M203 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    267

MINA ENHETER

Någon uppdatering angående push tjänsten? Går det framåt.

Mvh
    M203

Tapatalk 4

14. pakerfeldt

Mottagna gillanden:
    72

MINA ENHETER

Ursäkta sent svar. Jag är inte säker, men det låter som att felet ligger i Tellprox, vad gäller tom enhet. Kan inte Tellprox så bra men kan du inte surfa in till den sida som levererar json-datat som Remotestick behöver. Utifrån den skulle man nog kunna avgöra vart felet ligger.

Vad gäller krasher så beror detta också på att Tellprox svarar med data som Remotestick inte förväntar sig.

15. pakerfeldt

Mottagna gillanden:
    72

MINA ENHETER

Det är ingen omöjlighet att jag kommer testa detta!

16. pakerfeldt

Mottagna gillanden:
    72

MINA ENHETER

Tyvärr har det inte hänt något mer på den fronten. Vi har flyttat nyligen och hela min semester gick åt till arbeten med huset. Hoppas på att kunna dra igång utveckling igen snart och push ligger förstås högt upp. Men jag vill inte lova något.

17. M203

M203 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    267

MINA ENHETER

Ser fram mot det! Någon som har tips på lämplig kontaktbrytare / magnetbrytare, känns som intressant funktionalitet när push dras igång.

18. pakerfeldt

Mottagna gillanden:
    72

MINA ENHETER

Nu är det på gång kan jag meddela. Det är många kedjor som ska sättas ihop men det mesta är på plats och snart ska jag testa hur det fungerar.

Vad är primära önskemålet med statusuppdateringen? Att värdet propagerar ut till Tasker? Att man får en notifiering i telefonen?

Jag kommer förmodligen testa Google Plays stöd för betaversioner av appar. Vilket betyder att man kommer få registrera på en lista för att få testa denna version.

19. M203

M203 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    267

MINA ENHETER

Personligen är jag intresserad av att jag får notifieringar från exempelvis rörelsesensor, magnetbrytare. Antar att remotestick tar emot, vill sedan att det ska vara möjligt att hantera det vidare via exempelvis autonotification pluginet för tasker för att göra en snygg notifiering. Google plays stöd för beta fungerar ypperligt. Är intresserad av att vara med i beta, ska bara skaffa en brytare.

20. M203

M203 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    267

MINA ENHETER

Sticker och köper en nexa magnetkontakt lmst-606 efter jobbet (tänkte ha till brevinkastet) . Kör beta på Telldus net så sen ska det vara ok att vara med i en beta antar jag.