Rensa data för Facebook, vad försvinner?

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av suprapappa, 6 nov 2011.

1. suprapappa

suprapappa Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

hallå!

jag har problem med att internminnet tar slut i telefonen trots ett blygsamt antal appar och allt som går flyttat till sd-kortet.

i menyn "hantera program" ligger facebook i topp och tar upp 28mb..klickar jag på facebook i listan står det att program tar upp 0,00B och data 28,07MB.

det finns ett val för att rensa data...klickar jag på den kommer ett varningsmeddelande som lyder:

"Alla programmets data tas bort permanent. Det inkluderar alla filer, inställningar, konton, databaser och så vidare."

Vad innebär detta i praktiken? Kommer något att försvinna från mitt konto på Facebook helt och hållet så att det påverkar även när jag använder det via en dator?

Ringde HTCs support angående detta. Dom menade att jag inte skulle ta bort ngt jag inte visste vad det var....dom tycktes dock inte veta heller vad som händer.

Nämnas bör att jag körde "rensa data" på "samtalslagring" vilket jag trodde var min samtalshistorik. Då försvann alla mina SMS!!!! :( Är det meningen att man ska fatta det?

Jag är medveten om att det går att lösa minnesproblemen genom att roota telefonen men med en liten bebis hemma finns ingen tid att sätta sig in i hur man gör så det är inte ett alternativ :ehm:

Tar däremot gärna emot tips på andra minnesbovar.

Tack

2. Andy Roid

Andy Roid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Oneplus 3T

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Oneplus 3T
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Nexus 7 2012
    Övrigt:
    Tizzbird N1
    Rent allmänt bör du inte radera data från appar innan du vet vad som kommer att hända då. I vissa fall är det ofarligt, i andra fall försvinner saker för gott, som dina sms.
    Just facebook-appen har en förmåga att svälla med tiden. Jag brukar själv rensa data i den regelbundet. Det händer inget mer än att du är tvungen att att logga in med användarnamn och lösenord igen, nästa gång som du öppnar appen.