Problem: Rensa i interna lagrinsutrymmet

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av JoakimSwe, 11 apr 2012.

  1. JoakimSwe

    JoakimSwe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2011
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Jag har problem med att mitt interna lagringsutrymme verkar vara så gott som fullt men enligt storleken på de appar jag installerat så borde det vara ganska bra med utrymme kvar.

    Jag har flyttat över alla appar jag kan till minneskortet med "App 2 SD" men har kvar 30 stycken på det interna minnet som inte går att flytta. Totalt utgör dessa appar tillsammans cirka 200 mb men enligt telefonen utnyttjar jag cirka 350 mb och har bara 28 mb ledigt. Jag har rensat cachen.

    Vad beror detta på och hur kan jag lösa problemet? Att avinstallera appar är inte riktigt ett alternativ då jag använder alla appar (på internminnet) på daglig basis och det är apparna som inte är möjliga att radera som tar mycket plats.

    Jag verkar heller inte kunna kolla i filhanteraren på datorn (via PC companion) eller i mobilen (vi ES File Explorer) för lagringen som sker internt, enbart för SD-kortet. Jag tänker om det skulle vara så att jag råkat spara några musikfiler eller dylikt på det interna minnet istället för det externa. Dock verkar jag inte ha gjort det.

    Tacksam för hjälp!
     
  2. Zastoff

    Zastoff Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2011
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    34
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia XZ2
    Telefon 2:
    Sony Xperia XZ1c
    Telefon 3:
    Sony Xperia Z5
    Platta:
    Sony Xperia tablet Z
    Testade att rensa samtals loggen och rensade i webläsare cash det verkade frigöra lite iallafall .
    Mvh Zastoff

    Testade att flytta en del appar till minnes kortet blev ingen skillnad , först efter jag startat om den blev skillnad på ledigt utrymme.
     
    Last edited: 11 apr 2012
  3. K1M

    K1M Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2012
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Har också problem med att minnet är på väg att torka bort.
    Kollar jag vilka appar som tar mest så ser det ut så här:
    1. Samtalslagring 51 MB
    2. Office Suite 17 MB
    3. Wisepilot 16 MB

    Har lite funderingar på det här.
    Hur tömmer man samtlaslagringen? Kollade på en polares ray som har typ lika många kontakter som jag. Där låg den på en tiondel av min storlek. tycker det verkar skumt. Vad kan ha fått den att växa så?

    Kan man flytta office suite till SD kortet på ngt sätt?

    Kan man avinstallera wise pilot på ngt sätt?
     
  4. SirBob

    SirBob Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    De flesta appar har ändå en del av sin "storlek" kvar på telefon minnet fast man har flyttat över dem till SD kortet. T ex google currents som jag installerade igår hade efter flytt till SD kort ändå ca 1/3 del kvar på telefon minnet...jag antar att det krävs för viss funktionalitet men ändock irriterande. Slutsats: nästa lur skall ha rejält med "telefonminne" :teeth:
     
    JoakimSwe gillar detta.
  5. aalx

    aalx Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    301
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Gå in på alla appar och rensa allt, dagligen rensar jag mellan 10-20 MB, de räcker att jag rensar de vanligaste; Webbläsaren, FB, Twitter, G Sök Butiken etc. så får jag mer utrymme. Brukar nästan varannan dag gå in och besöka alla och rensa. Det räcker även om jag rensar data på STHLM Traveling så får jag mycket mer minne (exempel pga. brukar ofta kolla om nå trafik är försenat, tider, vilka linjer etc.)

    Har du appar som inte går att avinstallera & du inte använder dem så gå bara in och avinstallera uppdateringarna på dem - de kan gå från 5MB till 20MB.

    Inställningar --> Hantera appar --> Alla, gå in på appen och sen --> Rensa data

    1. Kolla din samtalslista - min är helt tom just nu så "Samtalslagring" ligger på totalt 1,6MB
    2. Jag har inte uppdaterat till senaste OfficeSuite, och den ligger på totalt 4.85MB
    3. Jag använder inte Wisepilot, så jag har raderat, avinstallerat uppdateringen så det tar bara 1,41MB istället för 16MB
     
    JoakimSwe gillar detta.
  6. K1M

    K1M Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2012
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Punkt 3 hjälpte lite i alla fall, Tack. Väntar på ICS och då blir det total rensning av allt vilket borde hjälpa.