Repa på min Desire

Discussion in 'Desire - Frågor och problem' started by Neonbrun, May 14, 2010.

1. lv_88

lv_88 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Tack Crash :)
    Gjorde om nu, blev nästan perfekt nu efter att jag tvättade den samt var i badrummet, har nu bara lite luft längst ner i kanten men det stör mig inte alls då 99% ser perfekt ut, får stå såhär i några månader sen kanske man byter eller kanske inte, med tiden blir man mindre o mindre petig det vet alla :)

2. Crash

Crash Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

lägg på ett finnger på den kanten så att den blir lite varm och flexibel...sen provar trycka fast den med fingernagel eller checkkortet .... amerikan express gold funkar bäst så klart ;)

3. lv_88

lv_88 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Du, det fungerade, gjorde det precis innan du skrev inlägget, pressade hårt med fingret/nageln längst hela skärmkanten och viola, nu blev det helt perfekt :)
    Får nu äntligen ta och ge den en 10/10 då den inte märks, syns eller påverkar färgerna, samt att den nu kommer att stå kvar hur länge som helst :)

4. slotrat

slotrat Teen Droid Medlem

Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09
    Platta:
    Microsoft Surface 3
    Platta 2:
    Ipad Air 2, 32 GB
    Ja nåt fel är det. Jag lovar dig jag har satt på fler displayskydd (med lyckat resultat) än vad de flesta andra (därmed inte sagt alla) här har gjort, och jag vet vad jag gör.

Jag köpte 10 billiga skydd från ebay och som fäster utan problem ända ut i kanten. Tog bort DQC16 för sista gången idag och satte direkt på ett sånt billigt skydd (utan att rengöra glaset mellan) och det fäste perfekt direkt. Tycker att ett skydd för 70+ kr med borde göra det när ett för under 10 kr gör det.

Det kan ju vara fel på det DQC160 jag har satt dit, men jag låter de två andra i min förpackning vara och tar hellre något annat än riskerar att jag inte får pengarna tillbaka för skydd som vägrar sitta fast på min telefon.

5. Crash

Crash Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

jag tänker inte ifrågasätta dina kunskaper gällande displayskydd ;)
    synd att du inte lyckades...du missar verkligen det bästa, vad jag har varit med om inom detta omradet.

6. slotrat

Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09
    Platta:
    Microsoft Surface 3
    Platta 2:
    Ipad Air 2, 32 GB
    Kan hålla med om att känslan på DQC160 var mycket bra, kändes glas-likt och den var verkligen 100% transparent. Men bortsett från att det inte fäste på min telefon var det faktiskt två saker till jag inte gillade med det. Fingeravtryck verkligen sögs fast på den blanka ytan och dessa avtryck sitter bättre på denna plastfilm än på många andra jag testat, inklusive mina billiga ebay-skydd. Nackdelen med mina billiga skydd är att dom nästan blir repiga av att titta på dom.

7. Wolfy

Wolfy Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Skall inte heller ifrågasätta, men jag vet att jag höll på att sätta mitt dqc160
    upp och ner. Desire är aningen rund i toppen och om man sätter skyddet
    180 grader fel så vet jag att kanterna inte stämde och det blev luft längst upp
    och ner. Kan det vara så du har råkat göra?

8. slotrat

Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09
    Platta:
    Microsoft Surface 3
    Platta 2:
    Ipad Air 2, 32 GB
    :teeth: Haha jag är väl ingen n00b heller??

Jag har precis beställt en paket HTC SP P360 (2 st original displayfilmer till Desire från HTC) som jag hört mycket gott om, vi får väl se...

9. Wolfy

MINA ENHETER

Tänkte att jag skulle berätta lite om dessa röda markeringar för luktskada som
    folk har pratat om. Japp, de finns :) Jag tog min arbetstelefon som ändå inte har
    garanti länge och letade, där satt det en vit klisterlapp nästan i mitten under batteriet.
    Lät en liten droppe vatten nudda vid den utan att något hände. Sedan tog jag en
    större droppe och lät den ligga rakt på. Då hände det saker, klisterlappen började
    att utsöndra röd färg. Kollade nyss igenom min Desire och samma klisterlappar sitter
    1 på batteriet och 1 i telefonen precis under kontakterna som ansluter mot batteriet.

Båda mina sådana är helt vita trots att jag haft min 4-5 gånger i badrummet som jag ångat
    upp för att sätta på displayskydd utan att få damm. Detta är naturligtvis ingen garanti
    att ånga i badrummet inte räcker för att spräcka fukt-garantin eftersom det kan finnas fler
    sådana där klisterlappar i telefonen, men de jag kan se är intakta.

10. lv_88

lv_88 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Ska säga nu på en gång att de där (SP P360) är skit, ursäkta språket men det var just de jag hade innan, de skydden har ett håll för LED lampan samt ett utritat hål/kant för "sensorn" uppe åt vänster.

Jag prövade båda som kom med men inte nog med att luften INTE ville gå bort från LED hålet etc. men de var inte ens "rena", de hade flera repor/märken som störde :/ (dessa var då original HTC P360) Andra kanske har mer tur men nej, det var det sämsta jag prövade, nu när jag har DQC160 så inser jag hur dålig P360 egentligen var på ALLA, bokstavligen ALLA områden.
    Men som sagt, min erfarenhet av de.

11. Crash

Crash Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

mitt subjektiva intryck är att skärmen blir lika fort skitig än med originalglaset och jag får det lika snabbt rent också....så iaf ingen försämmring.... men jag tvättar ju ibland mina finger när jag dra ut de ur brallorna eller ur näsan...så kanske det gör skillnaden ;)

12. slotrat

Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09
    Platta:
    Microsoft Surface 3
    Platta 2:
    Ipad Air 2, 32 GB
    Ok vi får väl se... :P Dom kostade ju bara hälften så mycket som DQC160 i alla fall...
    Får väl bli ett Invisible Shield annars, inte världens snyggaste och något klibbiga, men dom sitter som berg och bättre repskydd vet jag inte om man kan hitta.

13. slotrat

Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09
    Platta:
    Microsoft Surface 3
    Platta 2:
    Ipad Air 2, 32 GB
    Själv tvättar jag händerna efter varje toabesök och inte bara ibland som du. o_O :teeth:

14. Crash

Crash Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

1:0 till dig ;)

15. kardan

kardan Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Har haft min Desire på verkstad i totalt 4 veckor nu för att skärmen tvärdog vid uppringning, det visade sig att copterfilmen påverkade sensorn som tydligen sitter i övre högra hörnet, ingen annan som haft samma problem?

16. Wolfy

MINA ENHETER

Har kört med DCQ160 och kör just nu med IS, fungerar som det skall.
    Enda gången som skärmen slocknar är när jag har mobilen mot örat
    och pratar i den. Tänds direkt när jag tar mobilen från örat.

17. uncoloured

uncoloured Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Vad tycker du om IS vs DCQ160?

18. Wolfy

MINA ENHETER

Det är bättre glid med DCQ160, men jag byte till IS för att jag ville testa det.
    Men det blir bättre glid efter en tids användning av IS. Har inte bytt tillbaka
    utan tänkte köra med IS tills den är utsliten. Båda är bra, dock har DCQ160
    som sagt bättre glid och är faktiskt mer osynlig eftersom IS får en aningen
    bubbelyta.

19. Muyfa666

Muyfa666 Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Fick mina DQC-160 nyss, och har precis lagt på en.

Kortfattat omdöme: DAMN! Så jädra snyggt. Om man inte såg kanten kunde man inte tro det var skydd på luren. :-D Jag tycker inte det går att skilja känsligheten mot att inte ha skydd. Jag blir lätt kvar på DQC-160, och om de faktiskt tar slut blir det 3 till. Prisvärt be thy name.

Jag körde badrumsknepet, och det fungerade precis som utlovat. Har inte provat IS, men det är som dag och natt om man jämför med Copter, och jag gillade verkligen Copter.

Måste bara äckla mig också: Fick mitt Kingston 16GB Class 10 samtidigt som DQC-160. Slemmigt, men mättande! ;-)

20. slotrat

Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09
    Platta:
    Microsoft Surface 3
    Platta 2:
    Ipad Air 2, 32 GB
    Kan bekräfta att dessa var skit... :ehm: Eller vet inte om det var kvalitén egentligen, kan varit hur dom var förpackade när jag fick dom, för dom är böjda, omöjliga att få raka och omöjliga att få dit utan luftbubblor... :(

InvisibleShield (eller Copter i undantagsfall) here I come! :D