Fråga: Reparera Z3 Compact

Diskussion i 'Xperia Z3 Compact - Allmänt' startad av Marquzz, 18 sept 2015.

  1. Marquzz

    Marquzz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2012
    Inlägg:
    727
    Mottagna gillanden:
    67
    Telefon:
    Huawei Mate 10 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Mate 10 Pro
    Jag har en Z3 compact som har fått en spräckt baksida (vibrerade och gled av nattduksbordet, så jäkla hal) samt har en liten spricka på framsidan. Telefonen har därefter tagit in vatten och fungerar nu inte alls.

    Någon som har reparerat liknande hos Sony och har en ungefärlig kostnad? Har frågat Sony men fick inget svar då en servicetekniker måste undersöka den först.

    Mobilen har jag fått på jobbet och har bara fått i uppdrag att kolla vad det kostar att reparera och om det är värt det eller om vi bara ska köpa en ny mobil. Därmed tänker jag inte lämna in den till några skumma bakgate"iphonereparatörer" eller laga den själv med grejer från ebay.

    Är bara ute efter ett pris mellan tummen och pekfingret.
     
  2. snozan

    snozan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2011
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Z3 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Z3 Compact
    Vill minnas att summan 1500:- varit väldigt frekvent förekommande, då du på inet sätt är ensam om att ha en spräckt mobil. Dock verkar de vara de som faktiskt fått en spräckt som skramlar högst vilket kan få de att se ut som om alla Z3 Compact spricker. Har Caste-mate barley there skalet samt nåt Nillkin 9H skärmskydd som jag köpte från ebay. Har använt den normalt dvs ej behandlat den som ett rått ägg. Har inte haft några problem alls. Asfalten har den hälsat på med.
     
  3. tommyhome

    tommyhome Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2009
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    3
    Telefon:
    Sony Xperia Z2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia Z2
    Telefon 2:
    HTC One X
    Telefon 3:
    HTC Legend
    om den slutade fungera efter ha tagit in vatten så är den troligen inte värd pengarna att reparera. Men, tja, de ger ett kostnadsförslag innan de reparerar luren om du skickar in.