Problem: Repig skärm S6

Diskussion i 'Galaxy S6 - Allmänt' startad av samspayed, 30 maj 2015.

  1. Sunbringer

    Sunbringer Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2010
    Inlägg:
    1 066
    Mottagna gillanden:
    433
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z Ultra
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2 8.0
    Platta 2:
    Samsung Tab 8.9
    Om man bor nära ett service-center är det nog smidigare att gå dit än att skicka den. Det tar inte många minuter att byta en skärm.
     
  2. McGilljam

    McGilljam Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2009
    Inlägg:
    515
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Kan vackert meddela att jag har en ruta på min skärm efter orginal S-View på mis S6'a nu. Små repor över hela skärmen, men en ruta exakt lika stor som rutan på S-View. :(
    Helt fucked up. Varför skaffar man skydd för 399:- om det ska förstöra skärmen?
     
  3. mattismarkus

    mattismarkus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2014
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Nothing phone 1

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Nothing phone 1
    Å jag som köpte ett sånt skydd istället vad är det för skräp skärmar?
     
  4. M-Dawg

    M-Dawg Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2010
    Inlägg:
    141
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Man blir ju lite orolig när jag läser detta.
    Har precis beställt en S6:a.
    Det är alltså bara problem om man har Clear Cover case?
    Jag har beställt skärmskydd som jag tänkte sätta dit direkt, är det också problem?
     
  5. inact_0036

    inact_0036 Adult Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    3 nov 2012
    Inlägg:
    816
    Mottagna gillanden:
    545

    MINA ENHETER

    Verkar vara nåt tillverknings fel på just Clear Cover case som repar skärmen. Men alla andra skal/skydd kan du använda!
     
  6. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 204
    Mottagna gillanden:
    2 158

    MINA ENHETER

    Sätter du dit ett skärmskydd skadar du ju inte skärmen på telefonen allafall. Jag har ett tempered glass på min som det blev några mindre märken i men det går ju enkelt att byta.
     
  7. M-Dawg

    M-Dawg Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2010
    Inlägg:
    141
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag beställde ett vanligt, inget "tempered glass", hoppas det räcker.
     
  8. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 204
    Mottagna gillanden:
    2 158

    MINA ENHETER

    Det gör det ju, det skyddar ju skärmen och är utbytbart om man tröttnar på reporna
     
  9. samspayed

    samspayed Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Blev uppringd av supporten idag. Bara att knalla till Folkungagatan i Gbg för mig med telefonen och få skärmen bytt. Deras lösning är sedan att sätta på ett skärmskydd, är mycket tveksam till att den inte kommer att repas av clear view-skalet. De ville inte ersätta mig för skalet, så får försöka reklamera hos Teknikmagasinet när skärmen är bytt.
    Suöporten trodde jag skulle bli av med telefonen över dagen bara. Får väl se...
     
    bernard gillar detta.
  10. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 204
    Mottagna gillanden:
    2 158

    MINA ENHETER

    Blev också uppringd av supporten nu. Förklarade för dom när jag pratade med dom senast att jag har ett skydd på skärmen så dom behöver inte byta ut den på min. Jag är mest intresserad av att få pengarna tillbaka för tillbehöret som ligger i en låda nu för att jag inte vill använda det. Det hade dom ingen lösning för annat än att jag skulle reklamera det på inköpsstället vilket är Mediamarkt. Frågade om dom hade informerat dom om problemet så man slipper strul på deras reklamationsavdelning och det hade dom (enl den jag pratade med allafall). Ska åka dit någon dag o se vad dom säger
     
    bernard gillar detta.
  11. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 204
    Mottagna gillanden:
    2 158

    MINA ENHETER

    Har nu varit inne på MM, som förväntat var det inte "bara" att reklamera. Dom hade inte fått någon info från Samsung om detta problem och ville inte ge pengarna tillbaka utan bara byta till ett likadant skal som jag reklamerade. Jag förklarade att jag inte vill ha ett likadant skal då det repar skärmen och efter lite om o men fick jag allafall pengarna tillbaka. Det kostade ändå 399:-, lite mycket att ha i en låda oanvänt kan jag tycka.
     
  12. McGilljam

    McGilljam Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2009
    Inlägg:
    515
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Jahapp.

    Skador som uppstått på grund av yttre åverkan täcks inte av garantin. Garantin gäller endast produktionsrelaterade fel.
    Det var vad Phonehouse fick som svar från Samsung. :mad:
     
  13. blomman_90

    blomman_90 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2012
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    29
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Watch 46mm
    Samsung har lovat att byta ut skärmar på drabbade enheter, jag väntar fortfarande på att serviceverkstaden ska få in Invisible Shield som de ska sätta på den nya skärmen så att samma sak inte händer igen. Så prova kontakta Samsung så snart som möjligt. De pratade om att telefonen max får vara tre månader gammal för att de ska byta skärmen.
     
  14. samspayed

    samspayed Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag lämnade in min telefon till Samsungs servicecenter på Folkungagatan i Göteborg. De skulle lösa skärmbyte under dagen, lämnade på lunchen. Kom tillbaka vid kl 16, skärmen var bytt, men fann märke längst ner till vänster på skärmen, vid den taktila knappen för alla öppna program, så lämnade tillbaka telefonen för byte igen. När jag dagen därpå kom tillbaka på lunchen så hade de bytt skärmen en gång till, verkade som att något av deras verktyg gav den senare skadan. Men nu är skärm nr 4 på, och finner inga märken på den.

    Vill säga att jag blev bemött väldigt väl på serviceverkstaden, tycker de gjorde ett bra jobb. Kan dock undra hur många som gått därifrån med en ny skärm med märken som jag noterade efter första bytet.

    Innan jag lämnade in talade jag med Samsung Support som då hade lagt upp en reparationsorder, antar jag.
     
  15. ante_ante

    ante_ante Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    806
    Mottagna gillanden:
    81
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S10+
    Har haft ett Clearview men dock inte Samsungs egna och har fått massa smårepor. Undra om man kan vända sig till dom och få en ny skärm utbytt.

    Vart mailar man?
     
  16. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Varför skulle Samsung stå för något som de själva inte orsakat? Inte deras fel att du valt ett skal som repat skärmen från en annan tillverkare.

    Om något får du ju vända dig till tillverkaren av ditt skal. :)
     
  17. ante_ante

    ante_ante Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    806
    Mottagna gillanden:
    81
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S10+
    Oavsett vem som nu är tillverkare så ska man ju inte få repor av ett skal.
     
  18. kabel87

    kabel87 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    438
    Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Om jag tillverkar ett skal av sten och säljer till dig skulle det fortfarande vara Samsungs fel att du får repor? Klart du inte borde få repor av ett skal men det är tydligt att det är ett tillverknings fel på skalet. Enda anledning du skulle få ny skärm är om du använde Samsungs egna skal och fick repor av det, inte av något noname Kina skal
     
  19. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Det är ju absolut sant - men det är ju inte telefontilverkarens fel om du inte kör med originalgrejer. I ditt läge bör Samsung inte ersätta dig eller byta din skärm. Vänd dig till tillverkaren av det skal du använder.

    Köper du en bil, sätter in massa delar som är icke original - inte vänder du dig till tillverkaren om någon av dessa icke originaldelar skadat bilen?
     
  20. Rollon

    Rollon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2010
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Har haft min inne för skärmbyte pga av att mitt clearview cover hade repat skärmen. Det tog ungefär en vecka. Dom satte på ett skärmskydd och efter det köpte jag ett s view cover för jag tänkte att det måste funka men den repar lika mycket. Tur att det satt skydd på den.