Fråga: "reptåligt glas" - skitsnack?

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av berka, 18 mar 2012.

1. berka

berka Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Absolut inte, men ca en månad varsam användning, komma åt ett blixtlås etc, borde väl en "reptålig" skärm klara?

Hursomhelst, nu kör jag någon superbillig plast som inte är klibbig. Känns nästan som utan. :-)

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk

2. ounze

ounze Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

För att svara kort och schysst!

Nu kan jag absolut ha fel! Men..

Gorilla Glass är inte tänkt från början att skydda emot repor utan emot sprickor. De är därför alla iPhone's spricker förr eller senare.

Däremot har de med tiden bevisats att Gorilla Glass har en förmåga att skydda emot repor. Japp! Om du tar en kniv och glider runt på skärmen (skräckfilms tanke).. Men testa nu att ta lite sant och puttsa på din skärm så märker du vad som händer med din telefon.. Sand och sten är mineraler.. och dom kan verkligen repa skiten ur Gorilla Glass..

Så där har ni svaret på många av era frågor.. Använd displayplast! De är verkligen ingen waste att lägga dom pengarna på de. Finns en på tradera som har för 1kr/st + 20kr frakt

3. wawie

wawie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    97
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy s22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy s22+
    Har också hört att den är mest tänkt att skydda mot sprickor :) så för er som vill slippa repor skaffa skyddsplast :)

4. Soren

Soren Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag har inte en enda repa i min och den är en månad gammal. Jag hörde detta med reptålig skärm och jag måste erkänna att jag provade det lite.

Hade tråkigt på jobbet så jag tog en nål och provade lite i kanten av skärmen och jag tyckte till slut ändå på rätt bra och ingenting hände. Vågade dock inte trycka för hårt :P