Resurecction: Mediaproblem

Diskussion i 'Galaxy S3 - ROM-filer och utveckling' startad av Magnum81, 21 dec 2014.

  1. Magnum81

    Magnum81 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2010
    Inlägg:
    128
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Sökfunktionen verkar ligga nere på swedroid, så jag skapar en tråd...

    Har bytt från omnirom till Resurecction rom, då omni inte bryr sig om S3 längre... Men jag har liknande problem med båda.

    1: Bilens headset brusar och det går inte att prata i telefonen när dessa är synkade, funkade bra med stock.

    2: Kan inte spela upp mediafiler, sånna som finns på Facebook, Snapchatt, eller det som jag själv har filmat, kanske finns det en annan app för uppspelning som helt och hållet kan ersätta mediaspelaren, brukar köra med MXplayer, men den kan inte ersätta allt... Kör jag med hårdvaruavkdoaren, så ser jag inte filmerna i MX, måste ändra till mjukvaruavkodaren för att kunna se filmer..

    Någon som kan svaret på mina problem?
     
  2. toxic76

    toxic76 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    739
    Mottagna gillanden:
    65
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Honor 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Honor 10
    Telefon 2:
    Honor 8 lite
    Telefon 3:
    Huawei Nexus 6p
    Platta:
    Lenovo tab2
    Kan rapportera att rom:en har fler problem, titanium backup fungerar inte som den ska.
    Dom rekommenderar supersu istället. Supersu fungerar inte heller som den ska då det inte går att trycka på knappen för att acceptera root åtkomst. När man spelar upp musik så slutar musiken att spela upp i bakgrunden då man byter till någon annan app. Jag tycker också att den scrollar lite segt och att appar tar längre tid att starta upp än vad dom har gjort tidigare. Jag ska testa namelessrom 4.4.4 nu den bör ju vara mer uppdaterad än vad senaste build av omni 4.4.4 är i alla fall. Jag tror att chansen att få svar på dina frågor är bättre genom att ställa en fråga i xda forumet dom har en resurrection remix tråd där. Länken dit finns här på swedroid forumet.
     
    Magnum81 gillar detta.
  3. toxic76

    toxic76 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    739
    Mottagna gillanden:
    65
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Honor 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Honor 10
    Telefon 2:
    Honor 8 lite
    Telefon 3:
    Huawei Nexus 6p
    Platta:
    Lenovo tab2
    Nameless 4.4.4 testar jag nu. Fungerar helt okej förutom att skärmen just nu har frysit efter att telefonen har gått i standby läge. Måste trycka flera ggr på powerknappen för att skärmen ens ska tändas. I bakgrunden så spelar fortfarande musiken från spotify.
    Ska testa starta om och se ifall felet uppstår fler ggr.

    En av fördelarna är att denna rom startar upp betydligt snabbare än omni.