Returna telefon/Återbetalning från Oppomart

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Leo83, 5 dec 2014.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 838
    Mottagna gillanden:
    4 930

    MINA ENHETER

    I somras har var jag tvungen att skicka tillbaka en telefon som jag köpt av Oppomart pga av HW-fel... nu, så här 3 månader senare och en massa mejl fram och tillbaka, har jag fortfarande inte fått tillbaka några pengar!

    De svara inte ens hur mycket de är villiga att betala tillbaka, jag förväntar mig minst att få tillbaka för själva telefonen men ser egentligen att de även står för frakten när jag skickade tillbaka telefonen och någon kompensation... men jag inser att det senare inte kommer att ske. Just nu är jag glad om jag får några pengar överhuvudtaget.

    Är det någon annan som har fått returnera telefon till Oppomart?
    Finns det något man kan göra för att sätta press på dem?
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 754
    Mottagna gillanden:
    44 757
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det var tråkigt att höra. Har de godtagit din retur och skrivit till dig att de konstaterar att telefonen mycket riktigt lider av ett hårdvarufel? Var ni också ense om att du istället för en ny telefon eller reperation skulle få pengarna tillbaka?

    Om så är fallet tycker jag att du kan hänvisa till den här forumtråden. Vi funderar på att sätta upp en "svarta lista" över återförsäljare som inte sköter sig, och de vill väl inte vara först på den?
     
  3. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 838
    Mottagna gillanden:
    4 930

    MINA ENHETER

    Tror jag fått 3-4 svar som varit en variant på "Don't worry we will refund"... Först tog det som en vecka att hämta telefonen på deras lokala postkontoret och sen ytterligare tre innan de ens kollat på telefonen och det var först efter jag kontaktat dom i båda fallen som det gjorde något.

    Eftersom som jag var i behov av en telefon snabbt och fastnat för den jag beställt så beställde jag en likadan med överenskommelsen att de skulle återbetala allt för första telefonen när det kollat igenom den. En risk från mig jag vet. Men fick ersättningstelefonen och den har fungerat perfekt.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.