Returnerade Optimus 2x till Tre, inga problem!

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av niklassandin, 6 maj 2011.

1. niklassandin

niklassandin Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Strålande nyheter för alla som köpt telefonen via Tre!

Jag gick till tre med min tjejs telefon och ville lämna tillbaka den efter att det inte fungerat att skicka mms, den har börjat frysa sig och batteritiden var under 10 timmar. Hade förberett mig för lite diskussion och få den på lagning eller nåt men det var absolut inga konstigheter, jag kunde välja vilken telefon som helst.

Var nåt i stil med:
    - Jo, köpte den här luren i fredags och den är inte så bra.
    - Ah, förstår precis vad du menar, jag tog också en sån när den kom. Lämnade också tillbaka min direkt.

- Batteriet håller i max 10 timmar, mms fungerar inte, den fryser sig.
    - Inga problem, vi tar tillbaka den så får du välja vilken telefon du vill. Vilken vill du ha?

- Ah, vad skönt. Tänkte om man kunde ta en samsung galaxy s2.
    - Då har du tur, vi fick in en idag.

5min senare visade det sig att det var visningsexet, men då beställde han hem en till min tjej och en till mig. Så tills dess får optimusen bo hos oss sen när galaxylurarna kommer nästa lämnar vi tillbaka den i sin kartong.

Mycket nöjd med bemötande, stort cred till Tre som tar ansvar när LG failar!

2. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

ja, men ni hade haft den under 7 dagar antar jag?

Då går det under någon form av "DOA" dead on arrival.
    Ingen tröst för oss andra som inte hade några problem de första veckorna.

3. niklassandin

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Aha, hmm.. det var nog faktiskt så att det var 7 dagar exakt.. tur för oss isåfall, surt för andra

4. ezone

ezone Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

5. creeel

creeel Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag borde inte läsa mer på forumet just nu... Ju mer jag läser om folk som har problem med den och vill lämna tillbaka den, desto mer känns det som jag har gjort ett dåligt köp...
    Nu har jag bara haft den i två dagar och jag har inte haft några problem än, gillar den mycket. Batteritiden är dock ganska dålig än så länge, men då har har bara laddat den 2-3 gånger.

Jag kom på att när jag pratade med killen i butiken när jag skulle köpa denna, så sa han Galaxy S2 kommer ju snart annars, kostar dock 5000. Då sa jag att det var lite för dyrt.
    Men vad gör den så mycket bättre egentligen? Har kollat lite på specs med mera och jag inte inte riktigt se vad som gör den mycket bättre än denna?

6. Jaxione

Jaxione Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    167

MINA ENHETER

Jag tycker den är helt fantastisk. Finns några småbuggar som jag stör mig lite på men är lätt den bästa telefonen jag har haft. Det är dock trist att folk har problem med omstarter och frysningar på telefonen. Jag själv har helt sluppit sånt.

Mvh J

7. micke401

micke401 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tycker den verkar väldigt slö,var inne på elgiganten och provade den tillsammans med htc incredible och se arc. Båda dessa var ju hästlängder före denna lg trots den dubbla kärnan..

8. creeel

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Tvärtom tycker jag, allt händer direkt när jag trycker. Jättesnabb.

9. ezone

ezone Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

Visst ska man lyssna på andra men om du själv inte upplever något konstigt så har du förmodligen som många andra av oss ett fullt fungerande exemplar.

Man ser inte skogen för alla träden .. det är lättare och se dom som har problem än dom som inte har det .. Personligen skulle jag inte accepterat en mobil som bootar random och har extremt dålig batteri tider .. bara byta .. Skulle problemet vara mjukvara så borde väl alla ha dessa problem då vi i grund och botten har samma mjukvara ?

10. creeel

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag kan inte riktigt avgöra om min har riktigt dåliga batteritider eller inte, jag startar den fulladdad runt kl 6 på morgonen, runt 5 på eftermiddagen är det så gott som tomt. Då har den används runt 1 timme för att surfa/Google Talk.
    Jag har inte haft någon annan smartphone så jag har ingen att jämföra med, istället blir det att jag jämför med min "dumbphone" och tänker då att batteritiden är väldigt dålig.
    Fast det kanske är runt den tiden de flesta smartphones har idag?

11. _z_

_z_ Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Med en timmes aktiv användning så låter det mycket dåligt. Med så lite användning så ska den ledigt klara hela dygnet & mer därtill.

Tar för givet att ni som har batteriproblem kollat upp så att luren verkligen går ned i sleepläge när skärmen släcks, alltså att ingen app håller den vaken & suger ström.

12. Grannen

Grannen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

MIn låg utan sladd under hela natten, gick ner 2% batteriet blev myckte bättre efter ett antal laddningar, jag är sjukt nöjd med min 2x, streamade spotify 40min...gick ner kanske 6% på batteriet..

13. niklassandin

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Luren som åkte tillbaka hade sitt sämsta rekord från 12.30 till 21.30 från 100% batteri till 0%, och då helt utan användning, den låg bara hemma.. nåt som utlovar 400 timmars standbytid (i kanske absurt optimala förhållande) och i själva verket ger runt 10-15 timmar då är ju nåt riktigt fel..

frysningarna kom först efter en vecka, annars fungerar inte mmsfunktionen fortfarande och frysningarna blir mer och mer tillsammans med internet som oftast inte fungerar.. får ha denna luren tills galaxy x2 kommer nästa vecka hemskickad.

okej att det var 14 dagars nöjd kund garanti, men han på tre frågade inte ens hur länge vi haft den, inte en gång.. fick intrycket att dom vet hur mkt problem folk har och skickar allt tillbaks till lg, kanske inte är så men fick den känslan.

tar den på 499/mån i 24mån där man får ringa för allt och får luren gratis så galaxy s2an kostar inget mer.

14. wibergify

wibergify Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony XZ, tyvärr.

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony XZ, tyvärr.
    Efter att ha haft den i max 7 dagar så kan du ändå oftast inte avgöra om den har bra batteritid eller inte, Min tog slut på ca 5 timmar de första dagarna, sen blev det bättre o bättre till riktigt bra.
    Men den diskussionen har kommit upp allt för många gånger.......

Hoppas du blir nöjd med din Galaxy S2.

15. M1ntos

M1ntos Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

O2X är ju en grym mobil , men omstarter och frysningar är inte okej! Den är dyr och har stor potential så det är ju solklart att folk skriker högt..