Jag kommer inte heller förnya Metal eller Premium då det inte ger något större mervärde sedan GPay blev tillgängligt för VISA-kortet.
Fastnade själv inte för aktiehandeln heller, som jag hoppades på mest, då upplägget med DriveWealth är så luddigt (speciellt för fraktionerna), och sedan finns ju inget deklarationsunderlag för Sverige som man kan få ut för att förenkla ifyllning. Det är helt enkelt inte alls så bekvämt som jag hoppats på.
Resor köper jag med ett Amex-kort och de har en rätt hygglig försäkring som det är, dvs som komplement till den försäkring som ingår i de flesta hemförsäkringar. Försäkringen tilltalar med andra ord inte heller, och deras mobilförsäkring ser jag även ingen större nytta av (man får 20% rabatt som Metal tror jag, men det är fortfarande för dyrt för att inte hemförsäkringen skall kännas bra nog).
Lounge-åtkomsten är som
@Cupcakes påpekar i stort sett meningslös. Ingen rabatt utgår, så det är bara att köpa i disken i stället, och för de som reser regelbundet blir ju ett Priority Pass snabbt billigare/bekvämare om man inte redan har ett genom tex Amex, eller är med i något flygbolagslojalitetsprogram med olika tiers som ger lounge-åtkomst.
Inte sagt att Revolut inte har en plats, men deras premiumprodukter har efter nära ett års användning tappat charmen ur mitt perspektiv. Använder inte ens metallkortet längre då jag tycker att det är otympligt, utan gick tillbaka till plastkortet.
En cash-back på 0,1% inom EU är ju sedan inget som håller kvar en heller.
Last edited: 26 sept 2019
Sale och svenix gillar detta.