Rikomagic MK802 III på Komplett för 695 kr

Diskussion i 'TV' startad av Hund, 29 nov 2012.

  1. Johnlavett

    Johnlavett Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2012
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hur väl funkar Flash? Funkar det att streama från tex watchseries.eu eller liknande sida?
     
  2. Tysken

    Tysken Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2011
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Flash i sig funkar kalasbra, tex youtube och break flyter som smör, men på watchseries och de flesta ful-streaming så finns det tillfällen den buffrar hur mycket bandbredd man än har, detta gäller även om du har en fet prestandadator.
     
    Johnlavett gillar detta.
  3. BiTTeR

    BiTTeR Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2011
    Inlägg:
    84
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Spelar ju ingen roll om du har 100Mb om källan skickar i snigelfart.
     
  4. Tysken

    Tysken Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2011
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Precis det jag menade ;)
     
  5. hejrobin

    hejrobin Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Fått igång min Riko nu, med trådat, funkade inte alls med trådlöst.

    På bredbandskollen får jag 70 Mbit/s både upp och ned, med usb2ethernet-adapter från kjell för 200 kr. Rekommenderas :)
     
  6. Erol

    Erol Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    367
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Samma här, hittar nätverket men kan inte ansluta till det, ingen mottagning trots att routern står 30 cm bort.

    Hur kan man föra över filer till stickan? verkar inte gå att ansluta via usbkabeln till datorn, vill lägga in den nya romen som finns på Rikomagics hemsida

    Tips?
     
  7. FedEx

    FedEx Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2010
    Inlägg:
    384
    Mottagna gillanden:
    81

    MINA ENHETER

    Är det ingen som testat XBMC och vill dela med sig av sina erfarenheter?
     
  8. hejrobin

    hejrobin Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det som finns på Rikomagics hemsida, hade jag inga problem att lägga in. Bara att ladda ner på SD-kort och stoppa in, och starta upp så skötte det sig själv.



    Däremot lyckas jag inte med att lägga in det som finns på geekbuying (http://blog.geekbuying.com/index.ph...0p-firmware-release-for-geekbuying-customers/)
    Jag gör de inställningar som står under steg 1, men när jag kopplar in Riko i datorn, så händer ingenting.....
     
  9. Erol

    Erol Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    367
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Fick fart på min wifi, genom att starta up enheten först, sen koppla in hdmi:n
    Återstår att se om man måste göra så varje gång...
     
  10. hejrobin

    hejrobin Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Intressant! Hur snabbt kan du köra på det trådlösa då?
     
  11. Erol

    Erol Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    367
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Har bara gjort ett test via Bredbandstest.se och fick runt 9 Mbit, dvs. samma som med min Tab 10.1

    / Erol



    Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
     
  12. hejrobin

    hejrobin Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Streama från datorn till Riko

    Jag vill kunna spela upp filmer som ligger på datorn, via nätverket, på tvn (med min 802 iii).

    Finns det någon vänlig själ som kan förklara hur man gör det? Vilka appar som behövs, och hur man ställer in dem etc...
     
  13. oidia

    oidia Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2012
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Det kan vara idé att ha en längre hdmi kabel av bättre kvalité då de är bättre skärmade än den som följer med.
     
  14. Abbesnabb

    Abbesnabb Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har haft en Rikomagic MK802 III sedan i november när den släpptes, beställde från Kina tillsammans med trådlöst tangentbord (Rii). Har uppdaterat till senaste firmware vilket gjorde apparaten mer stabil.

    Det går att köra trådlöst men det är inte helt pålitligt. Har köpt en nätverksadapter och trådat fungerar utan problem.

    http://www.netonnet.se/art/dator/ka...hub/knig-usb-adaptertillethernet/163674.4200/

    Strömmar utan problem Netflix (via Netflix-appen). Strömmar SVT-play utan (större) problem.

    Värt att notera är att Play Store tror att Rikomagic är en surfplatta vilket gör att det finns ganska många appar som inte går att ladda ner. Det går dock att lösa genom "side load".

    Många problem verkar gå att härleda till för lite ström och löses enklast med en extern strömkälla, en USB-laddare.

    På det hela taget en rätt trevlig liten apparat, räkna med lite trixande för att få allt att fungera men med tanke på vad den kostar så känner jag fortfarande att det är ett bra köp.
     
  15. Abbesnabb

    Abbesnabb Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Och angående svensk text så funkar det dåligt på Viaplay (inten svensk text i helskärmsläge). På Headweb funkar det fint, på Netflix går det hyfsat men texten är väldigt liten. Kanske finns det inställningar som går att göra men jag har inte hittat dem.

    Blåtand, vill man ha det så ska man köpa modellen MK802 III S (och inte MK802 III).
     
  16. benknackan

    benknackan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2011
    Inlägg:
    1 295
    Mottagna gillanden:
    3 244

    MINA ENHETER

    MK802 IIIS finns både med och utan bluetooth så var uppmärksam på vilken modell företagen säljer. Vi säljer just nu endast versionen med bluetooth och den hittar ni här: http://www.blingskal.com/mediaspelare/rikomagic-mk802-iiis-bluetooth-mini-pc.html
     
    walle.puh gillar detta.
  17. Spode

    Spode Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2012
    Inlägg:
    337
    Mottagna gillanden:
    94
    Telefon:
    Huawei P9 plus Dual-Sim

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P9 plus Dual-Sim
    Telefon 2:
    LG G4 Dual-Sim
    Platta:
    Nvidia Shield Tablet
    Vänter på leverans (MK802 III) från Komplett, skall bli spännande att se hur allt fungerar, köpte även ett Logitech K400 tangentbord.

    Har läst tråden men det pratas om många olika versioner av både sticka och programvara så jag känner mej lite osäker, därav fråga:

    Någon som vet om det är värt att försöka uppdatera den till ny programvara och i sådant fall vilket? (Har tänkt köra XBMC på den ifall det hjälper).

    Tack på förhand,

    Jan
     
  18. Håcke

    Håcke Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2011
    Inlägg:
    158
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Såg ett bra tips på Youtube angående Wifi problem på MK 802 häromdagen, hittar tyvärr inte klippet nu....

    Wifi problem kan bero på överhettning vid lödning av antennkabeln i fabrik. Det blir kortis eller näst intill kortis mellan skärm och antennledaren där de möts några mm innanför isoleringen. För en del uppstrå problemen tydligen först när MK802 blivit varm.
    Fixet består i att man klipper bort skärmanslutningen i moderkortet. Alternativt kan man löda in en ny kabel.

    Skall beställa en MK802 omgående!
     
  19. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Kanske lite sent svar, men XBMC fungerar inget vidare för annat än 480p-material. Vid 720p börjar det hacka och 1080p är inte att tala om.

    I dagsläget saknas hårdvaruavkodning i XBMC för en majoritet av androidenheterna. Jag vet inte när detta kommer att förändras, men förhoppningsvis snarare än senare...
     
    TobyOne1974 och FedEx gillar detta.
  20. TobyOne1974

    TobyOne1974 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2013
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    När/om hårdvaruavkodning kommer i XBMC, kommer då 720p och 1080p att fungera i Rikon, är det det du menar?