Riktigt besviken på Nexus 9. Retur!

Diskussion i 'Google Nexus' startad av Jele78, 28 nov 2014.

  1. Jele78

    Jele78 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2014
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Hej,

    Fick min Nexus 9 i onsdags. Ett riktigt måndagsexemplar verkar det vara.

    De problem jag har är:
    1. Mycket dålig batteritid, 2 timmar som sämst.
    2. Stängs av plötsligt.
    3. Fastnar i vibrationsläge, alltså konstant vibration.

    Någon som har upplevt liknande problem?

    Jag har senaste uppdateringar och har även gjort återställning till fabriksinställningar vid ett par tillfällen.
    Problemen kvarstår. [emoji53]
     
    bernard gillar detta.
  2. Jele78

    Jele78 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2014
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Senaste felet:
     

    Bifogade filer:

  3. wirre

    wirre Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    744
    Mottagna gillanden:
    534

    MINA ENHETER

    Besviken? Den är ju trasig. Inte kul men händer ibland.
     
  4. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 756
    Mottagna gillanden:
    44 757
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Ja, det där ser inte bra ut. Låter som en solklar "dead on arrival". Be om att göra en DOA-retur, så får du snabbast en ny. Har du köpt den i Sverige via Google Play eller någon annan ÅF?
     
  5. Jele78

    Jele78 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2014
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    I sverige via Google play
     
  6. Jele78

    Jele78 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2014
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Kort efter jag tog bilden så dog den. Stendöd nu.
     
  7. Jele78

    Jele78 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2014
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Knappt 48 timmar från att packat ur kartong till stendöd.
     
  8. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 063
    Mottagna gillanden:
    8 560
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Uppenbart måndagsexemplar. Shit happens.
     
  9. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Du har fått en DOA, och då är det fel på hela produktkategorin Nexus 9. Låter logiskt. Eller inte. :)
     
  10. Jele78

    Jele78 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2014
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Någon som vet hur Google Play är att ha att göra med när det gäller garantiärenden?
     
  11. Jele78

    Jele78 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2014
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    ?

    Är bara iritterad över att fått en DOA.
    Nexus 9 känns kanon förövrigt.
     
  12. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Det lät från din post som att du var besviken på Nexus 9 i allmänhet när du enbart fått en DOA. Det händer tyvärr med allt och det är jäkligt sugigt (tro mig, jag vet).
     
  13. 220volt

    220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    7 551
    Mottagna gillanden:
    8 828
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
  14. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 756
    Mottagna gillanden:
    44 757
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Lite trist att de inte erbjuder support på svenska. Det verkar som att man blir uppringd (?) på engelska efter att ha skapat ett ärende/ticket.

    Inte för att det är något enormt problem, men det finns nog en och annan som hellre hade skött det på svenska.
     
  15. Jele78

    Jele78 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2014
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Finns telefon till svensk support. Blir till att ringa på måndag.
     
    bernard gillar detta.
  16. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 756
    Mottagna gillanden:
    44 757
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det var fint. Skriv gärna vad som sades, nyfiken på hur det fungerar med Google Play Sverige (Inte haft någon retur ännu *ta i trä*)
     
  17. Jele78

    Jele78 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2014
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Ja, jag kommer delge mina erfarenheter i detta ärende....
     
    mpucko, Sweden2 och kalleboston gillar detta.
  18. Tonkow

    Tonkow Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2011
    Inlägg:
    185
    Mottagna gillanden:
    40
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone X

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone X
    ROM:
    Xposed
    Info:
    Google Launcher
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S5
    ROM:
    Cyanogenmod 12
    Info:
    Google Launcher
    Platta:
    HTC Nexus 9
    ROM:
    Cyanogenmod 12
    Info:
    Google Launcher
    * Min har hunnit starta om sig en gång
    * Gett ifrån sig något weird krasslande ljud när den varit ansluten till bluetooth
    * Var väldigt seg, men efter omstart är den kvick igen

    Edit. har haft den en vecka.
     
    bernard gillar detta.
  19. Jele78

    Jele78 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2014
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Ringde Google Play supporten i måndags. Svensktalande. Ny enhet på G. Hoppas denna håller bättre.
     
  20. Jele78

    Jele78 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2014
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Deras ersättningsprocess:

    Hej!

    Jag har nu satt igång processen för att ersätta din DOA (dead on arrival) Nexus 9.
    Du hittar all information i texten nedan, var god läs igenom noga.

    Beställ ersättningsprodukten utan kostnad genom att klicka på länken nedan. Om du inte har något Google Wallet-konto ombeds du att registrera digför ett. Du debiteras inte för ersättningsprodukten eller frakten, men ett reserverat belopp på upp tillhela priset för varan och frakten kan tillfälligt visas på kortet. Spårningsnumret för returen står på den bifogade fraktetiketten. När du har postat försändelsen kan du följa den med hjälp avspårningsnumret och se när den tas emot i vårt lager. När lagret har tagit emot varan tas det reserverade beloppet bort inom 14 arbetsdagar.

    Följ anvisningarna nedan om du vill beställa en ersättningsprodukt och skicka tillbaka varan:

    Steg 1: Beställ ersättningsprodukten [tidsbegränsat]

    Du måste beställa ersättningsvaran genom att klicka på länken nedan inom 24 timmar från att du fick det här e-postmeddelandet:
    Länk

    Beställa en ersättningsprodukt:

    Länken för att beställa en ersättningsprodukt upphör att gälla om 24 timmar.Välj önskad kostnadsfri fraktmetod.Du får ett e-postmeddelande med ett spårningsnummer för ersättningsprodukten inom kort.Kontrollera att du är inloggad med samma e-postkonto som du använde när du köpte varan. Om du inte har ett Google Wallet-konto ombeds du att registrera dig för ett.Du måste beställa ersättningsprodukten från en dator (det fungerar inte från en mobil eller surfplatta).

    Steg 2: Förpacka varan som ska returneras

    Skriv ut den bifogade retursedeln och den förbetalda leveransetiketten.Placera den ursprungliga varans förpackning och tillbehör tillsammans med det utskrivna formuläret i ett emballage.Återställ alltid enheten till standardinställningarna (om tillämpligt) för sekretessens skull.Återställa standardinställningarna på mobiler och surfplattorÅterställa standardinställningarna på ChromecastÅterställ Chromebook till standardinställningarnaBehåll alltid SIM-kortet för enheten (om tillämpligt). Alla SIM-kort som returneras med enheten kommer att förstöras.Du kan återanvända den ursprungliga varans emballage eller användaersättningsproduktens. Se till att allt är tätt förpackat så att materialet inte rör sig och ta bort eller dölj gamla fraktetiketter på emballaget.Förslut emballaget och fäst fraktetiketten på utsidan.

    Steg 3: Skicka tillbaka varan

    Lämna paketet till UPS eller ett lokalt ombud för UPS.

    Viktiga anmärkningar:

    Returnera varan med det bifogade returformuläret inom sju dagar från det att du tog emot ersättningsprodukten.När returen har kommit fram till vårt lager och produkten har inspekterats tas eventuella reserverade belopp på kreditkortet bort.Produkten och alla tillbehör måste returneras i nyskick.Hantera varan varsamt när du skickar tillbaka den.Tillämpliga avgifter kan tas ut för skador eller delar som saknas.Google förbehåller sig rätten att minska returvärdet med kreditbeloppet för kampanjen (om tillämpligt).

    GARANTINS OMFATTNING

    Ytterligare debiteringar på upp till det totala priset för varan kan tillkomma om vårt servicecenter bedömer att problemet med enheten inte täcks av garantin. Innan du begär en utbytesenhet och skickar in din enhet för inspektion läser du mer om den begränsade garantin på garantisedeln i förpackningen eller på tillverkarens webbplats.


    Tack och ha en bra kväll,

    Googles Support Team