Riktigt dåligt ljud i telefonen - Garanti?

Diskussion i 'Blade' startad av sliddjur, 22 maj 2011.

  1. sliddjur

    sliddjur Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2011
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har riktigt kasst ljud i min Blade när jag pratar i telefonen. Inte högtalare eller hörlurarna... Ljudet låter helt trasigt och jag måste fråga vad motparten säger hela tiden. Gäller garantin (CDON) även om jag har rootat telefonen?!
     
  2. Vicious

    Vicious Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2011
    Inlägg:
    205
    Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    Honor 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Honor 8
    Jag fick samma problem, återställde telefonen till orginal ROM och recovery och fick det lagat på garantin.
     
  3. sliddjur

    sliddjur Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2011
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hur ställer jag tillbaka till orginal ROM och recovery? Guide? Den är ju rootad och konverterad till Gen2.
    Hur lång tid tog det för dem att laga din, och vart?
    Fick du en lånetid under reperationstiden?
     
  4. sliddjur

    sliddjur Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2011
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nu har telefonen varit på service, men det verkar som att telefonen fortfarande har ett riktigt dåligt jävla ljud!
    Från Anovos specifikationssedel står de att de identifierat problemet, och bytt mainboard!?
    Kan någon säga mig om det är meningen att Bladen skall ha så dåligt ljud? Både jag och motparten hör knappt vad vi säger. När jag däremot sätter i headsettet som kom med mobilen funkar ljuder mycket bra!
     
  5. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 703
    Mottagna gillanden:
    44 692
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Ljudet är inte toppklass, men visst skall man höra varandra utan större ansträngning.

    Kan du lite närmare beskriva på vilket vis det låter dåligt för både dig och din motpart? Kan du jämföra med något?
     
  6. sliddjur

    sliddjur Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2011
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Låter för mig som en spräckt högtalare. Burkigt.
    Vet inte exakt vad motparten hör, mer än att min flickvän whinar på dåligt ljud, hon hör inte vad jag säger och bör sätta i headsettet.
    Kan direkt jämföra med min 300kronors nokiatelefon jag köpte på clas ohlson där ljudet är alldeles utmärkt.

    Och angående att de bytte mainboarded. Borde inte högtalare+microfon sitta separat?
     
  7. hafhaf

    hafhaf Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag hade ett liknande problem för någon dag sedan då samtalshögtalaren helt plötsligt började dista och låta allmänt spräckt. Fick lite panik ett tag men hittade en tråd här där folk hade liknande problem där de berättade att man skulle pröva gnida en magnet över samtalshögtalaren (den ovanför ZTE loggan).

    Fungerade ypperligt för mig och mitt samtalsljud är nu normalt igen. Jag använde två vanliga kylskåpsmagneter.
     
  8. sliddjur

    sliddjur Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2011
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Haha, jo jag läste också om det. Hittade också någon annan tråd om att man skall suga (??) i högtalaren.