Fråga: Rimlig livstid på ett iPhone 7-batteri?

Diskussion i 'iPhone 7-serien' startad av pacmeyer, 24 nov 2017.

  1. 220volt

    220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    7 550
    Mottagna gillanden:
    8 771
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Låt telefonen självdö och ladda sedan upp den fullt, kanske kan "kalibrera" batteriet?

    Vilken app ligger högst under batteri?
     
  2. pacmeyer

    pacmeyer Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2014
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    623

    MINA ENHETER

    [​IMG]
     
  3. 220volt

    220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    7 550
    Mottagna gillanden:
    8 771
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Ja det ser ju fullt normalt ut.
     
  4. pacmeyer

    pacmeyer Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2014
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    623

    MINA ENHETER

    Ja det är det jag inte begriper. Men jag kan bokstavligen se batterimätaren ticka ner när jag använder telefonen för vardagliga saker som insta/twitter/Tapatalk/surf. Min erfarenhet av iPhone 7 tidigare har varit att de dragit oerhört lite vid sådan användning. Nu känns det som jag får ut kanske en femtedel av användningstiden. Max.
     
  5. pacmeyer

    pacmeyer Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2014
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    623

    MINA ENHETER

    Sen tycker jag det verkar som att den kan stå som nu på exvis 43% ett tag. Sen tittar jag upp en minut senare och så är den på 41.
     
  6. 220volt

    220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    7 550
    Mottagna gillanden:
    8 771
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Ett tips: Stäng av batteriprocent så slipper du bli stressad av hur procenten sjunker.. [emoji4]
     
  7. pacmeyer

    pacmeyer Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2014
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    623

    MINA ENHETER

    Haha, jo har gjort det stundtals. Men blir ändå sjukt stressad när jag innan aldrig behövt oroa mig över batteritiden på 7an (faktiskt ) och nu sjunker den som en sten bara jag tänt låsskärmen.
    Men ska prova köra slut på batteriet helt och ladda upp helt.
    Sen när jag kommer hem imorgon får jag prova göra en helt ren och ny återställning.
    Funkar inte det får jag överväga ett batteribyte, men då är ju det nästan mer värt sälja den här och lägga på en femhundring och köpa en begagnad 8a (igen).
    Mina förhoppningar om det problemfria livet med iOS grusas gång på gång känns det som.
     
  8. Mansento

    Mansento Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2017
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    15
    Skumt, såhär ser det ut för mig. iPhone 7 Plus, iOS 11.2 beta 4, har otroligt bra batteritid, kan spela spel osv och vara på 4G hela dan och ändå ha kvar lite batteri innan läggdags.

    Tips jag har till dig är att ta ”återställ alla inställningar”, det brukar en del tipsa om på macrumors varje gång man har uppdaterat mobilen och problem med batteritid.

    Ett annat tips är att återställa som en helt ny Iphone en dag utan att återställa med nån backup sen surfa som du gör nu och se om batteriet droppas fortfarande.
     

    Bifogade filer:

    Last edited: 29 nov 2017
  9. hakanv

    hakanv Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2010
    Inlägg:
    204
    Mottagna gillanden:
    93
    Telefon:
    iPhone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 Pro
    Telefon 2:
    iPhone 6S Plus
    Platta:
    IPad gen 9
    Platta 2:
    iPad Air 2
    Ladda aldrig ur batteriet helt, det förstör batteriet på längre (och ibland kortare) sikt. Att telefonbatterier ska laddas ur helt och hållet emellanåt, är bara en gammal kvarleva från tiden när vi använde nickel-kadmium batterier i telefonerna (som mådde bra av att ladda ur helt emellanåt). Batterierna mår även bäst av att aldrig gå under 15%. Ladda aldrig över natten, eftersom ett batteri inte mår bra av att ligga på full laddning hela tiden. Bättre att ladda många korta intervaller utan att ladda till 100%.
     
  10. Topeli

    Topeli Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2012
    Inlägg:
    404
    Mottagna gillanden:
    197
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 11 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 11 Pro
    Telefon 2:
    Nokia 6510
    Vad behöver man göra tro, för att som i ditt fall
    installera en betaversion som verkar fingera bättre..
    Måste man jaila eller går det iaf?!
     
  11. Mansento

    Mansento Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2017
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    15
    Ingenting med jaila :) vilken Iphone kör du samt vilken version? Lättare att hjälpa då
     
  12. Topeli

    Topeli Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2012
    Inlägg:
    404
    Mottagna gillanden:
    197
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 11 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 11 Pro
    Telefon 2:
    Nokia 6510
    iPhone 7+ och har nu iOS 11.1.1
     
  13. Mansento

    Mansento Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 okt 2017
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    15
    Hur ser din batteritid ut då?
     
  14. ingfre

    ingfre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2016
    Inlägg:
    1 120
    Mottagna gillanden:
    93
    För mig skulle det troligtvis bli tvärtom. Eftersom jag ej skulle se hur mycket % som är kvar. Dock är vi andvendare av iOS olika.
     
  15. DonElhombre

    DonElhombre Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2016
    Inlägg:
    469
    Mottagna gillanden:
    294
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy A52
    Min batteritid har bokstavligen halverats, kunde gå från 9-11h nu ner till 4-6h så sjukt frustrerande! Då har jag kanske installerat 15 appar, åtskilliga factory reset och gjort allt för att få bättre batteritid! Älskade min iphone 7+.

    Har använt den i 1 år och har fortfarande 95% batteryhealth.
     
  16. pacmeyer

    pacmeyer Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2014
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    623

    MINA ENHETER

    Ja halva batteritiden är nog vad jag upplever också. Trots ovan nämda försök till åtgärder.
     
  17. Topeli

    Topeli Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2012
    Inlägg:
    404
    Mottagna gillanden:
    197
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 11 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 11 Pro
    Telefon 2:
    Nokia 6510
    Igår vart de hårt för den hela dagen,
    var aktiv 82 mil med gps mm
    så jag får låta den vila ngn dag/laddning
    innan ja kommer med siffror [emoji16]
     
  18. izadine

    izadine Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2015
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0
    Ang "battery drain" på iPhone 7 så ja, tyvärr samma för mig. Jag känner till problemet med uppdateringar av iOs, sedan min 6s började dra som en galning efter en uppdatering att det är stor risk för det med Apples små söta uppdateringar. Jag köpte en röd iPhone 7 i november förra året och struntade i att uppdatera den och körde den på iOS 10.3.3 om jag minns rätt. Den räckte vid hyfsat normalt användande lite youtubevideos osv i 2 dagar!! Jag var helnöjd att jag fick tag i en mobil som inte var släppt med iOS 11. Sen halkade jag och bröt benet och landade delvis på mobilen som fick två sprickor från runda knappen och ner till kanten som smulade mer och mer. Bestämde mig då för att byta glaset och skrev stora lappar samt fick inskrivet vid inlämning hos Digital Inn på dator (haha som om det hjälpte) att jag VILL INTE att ni uppdaterar telefonen. Den skickades till Apple i Holland tror jag det var och snabbt gick det, tog 4 dagar att få glaset bytt men såklart, de uppdaterar allltid mobilerna till senaste,så nu har jag också en mobil där man ruttnar på hur fort batteriet drar. Jag är en inbiten musikvideokollare på youtube. Precis som några av er säger här. Så kan man sitta och titta på hur procenten droppar, som värst har jag nog ca 1% i minuten om man är där det krävs lite på mobilbandet (pendeltåg t.ex). Jag har ringt Apple med och sen kollat batteriet och det är ca 97% fräscht så jag säger som ni andra här iOS 11 förstörde det. Det man ska vara medveten om, enligt Apple, är att vid en uppdatering så kan det ligga och jobba i bakgrunden så därför kan en mobil temporärt dra mer under en eller två veckor (om jag minns rätt) men sen så ska det inte dra på det sättet enligt de. Personligen tycker jag att de verkar göra så här så snart de vill sälja en ny modell. Anledningen till att jag köpte en 7:a så pass sent är att jag verkligen inte vill ha en mobil med glasbaksida. Jag har fått ett annat problem med den här mobilen nu. När jag fotar och direkt vill skicka fotot på sms eller mail så hänger sig mobilen och det blir noll respons på touchskärmen. Då måste jag backa och gå in igen, ibland flera gånger. Igår hängde den lite allmänt (icke respons på skärmen) och den känns allmänt slöare just nu. Jag "nollställer" minnet (glömt vad det heter) och startar om telefonen regelbundet. Min son som fick överta min 6S och som struntar i att uppdatera, har inga problem. Jag vet inte om det här med hänger har med mitt skärmbyte att göra eller inte fast det hängde ju inte från början och jag har använt den i ett halvår efter gipsade benet :-). Försökte ringa Apples Support igår (de brukar vara bra att ha att göra med) då verkar det som de har bantat ner sin support för man får bara höra "Apple Care" och "ange ditt reparationsid" eller får man läsa tips om var man kan vända sig till närmaste apple care butik. Har börjat titta på andra mobilmärken nu.
     
  19. katho

    katho Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    5 655
    Mottagna gillanden:
    4 293

    MINA ENHETER

    niclasc gillar detta.
  20. ingfre

    ingfre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 mar 2016
    Inlägg:
    1 120
    Mottagna gillanden:
    93