ringsingal beroende på kalender?

Diskussion i 'Frågor och support' startad av capture, 4 feb 2010.

1. capture

capture Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Finns det något bra program som gör så att om det finns något i min kalender en viss tid så sätter den automatiskt telefonen till enbart vibration och vice versa.

Vill helst slippa komma ihåg om jag har ljudlös eller ej på i skolan.

2. 2_Thumbs_Up

2_Thumbs_Up Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

locale kan ändra inställningarna i din telefon beroende på ett antal olika kriterier. Ett av dessa kriterier är din position. Programmet skulle alltså kunna sätta på ljudlöst varje gång du är i skolan. Tror inte att det kan kolla kalendern än men vad jag har set på deras feature request sida så verkar denna funktionen vara på väg den med.

Verkar dock som att programmet har blivit ett betalprogram nu. Men gratisversionen (beta) verkar finnas kvar. Där har du positionsfunktionen i alla fall ifall den är intressant.

3. capture

capture Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Får kanske lära mig att göra lite androidprogram för att fixa detta. Borde inte vara så svårt kan man tycka.

4. FlyBob

FlyBob Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Locale är fantastiskt just för sådant, stora stora möjligheter och en uppsjö med plugins som kan ändra än fler inställningar. Dock har det blivit betal nu ja, men betan fungerar bra.

5. capture

capture Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har laddat hem locale men har inte fått det att fungera så som jag vill. Antingen är jag dum eller så går det inte från början.

Om du har någon aning om något plugin till locale som kan göra det jag vill så skulle jag uppskatta om du skrev vad det heter.

6. 2_Thumbs_Up

2_Thumbs_Up Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Alternativet som finns för tillfället är att du stänger av ljudet baserat på positionen, alltså när du befinner dig i skolan. Att stänga av ljudet baserat på kalendern fungerar inte än men vad jag har förstått så ska den funktionen komma till locale.

7. samster93

samster93 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag kan ställa in så att den tystnar efter kalendern men vet inte hur det fungerar med upprepade möten.

8. Zatacka

Zatacka Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag kommer inte ihåg vad applikationen heter men det finns en app som sätter på och stänger av ljudet efter vad du har planerat på din kalender. Skriver om jag hittar den.

Segt bara om du drar över 10 minuter än vad som är planerat (möte eller föreläsning?) och din telefon börjar tjuta.

9. SEALen

SEALen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag kör med Buzz off. Den koller inte heller kalendern utan där ställer man in manuellt hur länge man vill att ringsignalen skall vara avstängd. Så när du går in på en timmes möte slår du av ringsignalen i 1 timme 10 minuter eller dylikt... drar det över mer får f-n mötet skylla sig själv :)

10. NoiseMaker

NoiseMaker Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

För det är ju så svårt att komma ihåg att slå på/av ljudlös...

11. djjokke

djjokke Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    376
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon: