Rippln – Bygg upp ett nätverk och tjäna pengar

Diskussion i 'Off Topic' startad av mabzor, 21 apr 2013.

  1. Irregular Programming

    Irregular Programming Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2009
    Inlägg:
    352
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Är ni allvarliga?

    Det finns ingen anledning att gå med tidigt i det här.

    Avsaknad av policy för privatuppgifter är ganska talande i sig själv.

    Det finns två saker som kan komma ur det här. Antingen så har era personuppgifter redan sålts, eller om ni har tur så kommer det med mycket arbete gå att kanske få ihop några kronor när de startar tjänsten på riktigt (vad nu den består av).

    "En fråga om detta bara: När jag nyss reggade mig på sidan så fick jag ett mail som confirmade att jag reggat mig, men varför står mitt lösenord i mailet? Hur är säkerheten kring Rippln egentligen? "

    Ha ha ha ha ha ha
     
  2. Superstefan

    Superstefan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2011
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Ganska komiskt, med tanke på hur ofta man hör "Varför ska appen X ha tillgång till Y? Aldrig att jag installerar den!" på det här forumet :)

    I övrigt, låt dem försöka om de tror på det. Själv är jag av samma uppfattning som du är, mer eller mindre. Det är alltid bara de i toppen som tjänar, men det ska bli spännande att se hur många som är kvar när de börjar ta betalt för appen.

    Om jag skulle se till mig själv så skulle jag aldrig betala för den om jag inte såg att jag hade en stadig (och lönsam) grund att stå på. Det innebär i sin tur att de under mig ska vara engagerade. De under mig skulle däremot heller sannolikt aldrig betala om de inte såg att de hade en stadig (och lönsam) grund att stå på. Osv...
    Till sist är man nere på siste man, som säger "Äh, vafan, det här kommer aldrig löna sig", och då faller pyramiden.:sealed:
     
  3. mabzor

    mabzor Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2010
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Dom behöver aldrig personuppgifter som någon påstod utan bara mail och namn resten av det påhitt vet jag inte var det kommer ifrån men det kanske kommer att vara så senare, det vet jag inget om då den infon inte har släppts.

    Allt är givetvis relativt till vad det kommer att kosta och jag kan säga som såhär att jag inte heller har bestämt mig så får man se vad som händer efter det.

    Se bara till dom som köpte Telia aktier, GRATTIS! Det spred regeringen som en löpeld och många gick med. Vad hände efter det?
    Nu vet jag i detalj hur allt gick till och varför det blev så men slutsatsen har jag klart för mig. Jag tycker faktiskt inte synd om dom som skaffade det då det var ett eget beslut som dom tog själva och den summan är LÅNGT ifrån det man kommer lägga på denna app troligtvis.

    Så till er som är skeptiska, va gärna det. Det har jag också varit flertalet gånger och jag har även förlorat en del pengar i vinst pga av mina skeptiska tankar för jag inte varit snabb nog att agera.

    Så till er som verkligen vill ha en invite till rippln så har jag det. Är ni skeptiska så undersök det innan ni vill eller så chansar ni. Det är gratis att registrera sig. Bara skicka mig ett PM så löser jag resten.
     
  4. Solillaquist

    Solillaquist Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2013
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Pyramidspel brukar vara ganska svåra att lyckas med.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Pyramid_scheme

    :cool:
     
  5. Rickard112

    Rickard112 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 apr 2013
    Inlägg:
    0
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Många skriver om att Rippln är pyramidspel.
    Kanske man ska läsa på lite innan man säger något tycker jag.. Men tror man det behöver man ju inte vara med och ladda ner appen med.

    Ni som vill prova appen och se vad Rippln är kan skicka ett pm så skickar jag er en inbjudan.
     
  6. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Om du tar och jämför bilden som typ är en cirkel "rippel" på youtube klippen. Koppla sedan det till en pyramid där pengarna flödar uppåt. Högst upp sitter ägarna av Rippln och skrattar hela vägen till banken.
     
  7. Superstefan

    Superstefan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2011
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Hur går det för er, när drar det här igång? ;)
     
  8. Irregular Programming

    Irregular Programming Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2009
    Inlägg:
    352
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Dem sitter alla upptagna med att räkna pengar nu förstår du väll.
     
  9. dannyh

    dannyh Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2010
    Inlägg:
    636
    Mottagna gillanden:
    86

    MINA ENHETER

    Eller räknar framtida pengar. Den bästa sorten.
     
  10. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Fonder och aktier is the shit :-)

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
     
  11. Superstefan

    Superstefan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2011
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Det kan jag åtminstone skriva under på. Däremot är aktier något väldigt konkret, nämligen en form av delägarskap i ett fysiskt företag med en faktiskt produkt. (Nåja, undantag finns väl)
    En aktie har ju den egenskapen att den har ett återköpsvärde om du tröttnar på den. ;)
     
  12. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Och än så länge kostar tjänsten tråden handlar om precis 0:-.

    Jag förstår inte vad problemet är. Jag bjöd in lite folk och väntar nu på att se vad som händer. Händer det ingenting har jag inte förlorat något. Är det så att man faktiskt kan ta del av utdelning är det kul att vara med ifrån början.

    Folk tror på något vis att man skriver på något pyramidspelskontrakt, delar ut alla personliga uppgifter, blir toklurade och kommer att sprängas vilken dag som helst.

    Vaffan än så länge verkar det vara rätt spännande. Men jag antar att den gemene människan på det här forumet är negativt inställd till nya saker ;)

    Sen verkar ändå intresset vara som störst hos de negativa inslagen. Det är lite märkligt.
     
  13. naDah

    naDah Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2011
    Inlägg:
    316
    Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Moto G7 Power

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Moto G7 Power
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Apple iPad 4
    ROM:
    Stock

    Jag är inte negativt inställd utan har enkelt konstaterat två och en halv sak.

    Det är ett pyramidspel av nåt slag
    (Såna fungerar bara om man är i toppen vilket ingen av er är)
    Det är aldrig gratis att tjäna pengar, det kostar alltid något.
     
  14. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Ok.
     
  15. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Jante-mentaliteten? Ingen ska lyckas, sedan kanske många skeptiska vill kunna komma tillbaka ASAP och säga "hah, vad var det jag sade?" Bara gissningar.
     
  16. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Jo lite så. Det ser man ju redan längre upp i tråden. Det är väl därför intresset av tjänsten verkar vara starkare hos de som ogillar än hos de som gillar den.

    Om insatsen är noll förlorar man inte direkt något på att chansa :P
     
  17. naDah

    naDah Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2011
    Inlägg:
    316
    Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Moto G7 Power

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Moto G7 Power
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Apple iPad 4
    ROM:
    Stock
    Jag har absolut inget emot att folk lyckas utan det är snarare roande att se att den siste idioten inte är född.
     
  18. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Entreprenörskap och nyfikenhet är ingenting som direkt sprudlar i tråden just nu.

    Edit, tråkiga människor och kritiserande/dömande mähän finns det däremot gott om. Ville förtydliga ifall det inte framgick vad jag menade med min första mening. Inställning har de lika roande som Landstingets.
     
    Last edited: 21 maj 2013
  19. naDah

    naDah Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2011
    Inlägg:
    316
    Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Moto G7 Power

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Moto G7 Power
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Apple iPad 4
    ROM:
    Stock

    Men snälla du. Dom enda entreprenörerna är dom som skapade den här grejen. Ni andra är som bäst produkten och vad får ni för det? Det vet ni inte ens. Jag är väldigt nyfiken av men jag är å andra sidan inte korkad. Finns det liksom nånting som tyder på att det är inte är en bluff eller på något sätt skiljer sig från ett vanligt pyramidspel?

    Du är ju uppenbarligen putt för att folk har mage att vara ifrågasättande istället för naiva.

    Edit: Det var ju inte du som startade tråden, my bad.
     
    Last edited: 22 maj 2013
  20. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Du kanske skall tänka längre än vad du verkar göra innan du kallar mig för idiot och naiv.

    Vad tror du om det?

    Edit, och var är det du försöker uppnå egentligen? Skall du lära oss andra, vi dumma naiva idioter, hur allt fungerar? Det enda du åstadkommit hittills är att göra mig förbannad och att dumförklara alla som testar projektet.

    Det jag är "putt" för är ditt sätt att se på mig och mina beslut. Som om du vet bäst. Så länge du inte sitter i toppen av Rippln tror jag inte du besitter kunskaperna för att diktera framtiden för oss. Så vänligen kliv ner ifrån din höga, imaginära, kamel och behandla folks beslut med respekt. Ingen här har bett om din "hjälp". Ingen här har bett om att bli kallad "idiot" eller "naiv". Ingen har faktiskt bett om dina inlägg alls här. Du är otroligt välkommen att inte tro på vad du vill någon helt annan stans för i den här tråden tror jag, även om jag inte startat den, inte att du är särskilt omtyckt.

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
     
    Last edited: 22 maj 2013